Gå til innhold

Bank og transaksjoner i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe jeg har lurt på en stund er hvorfor ikke systemene ift. bank og sending av penger har blitt mer effektive med tiden.

Det virker som om alt skal ordnes manuelt, ergo må man vente på at en betaling skal godkjennes for at den skal forlate konto og det tar tid for mottaker å motta.

Nå har jeg tatt ut penger fra min Paypal konto som skal sendes til bankkonto - dette ble lagt inn igår, og utbetalingen er enda ikke godkjent av Paypal og har ikke forlatt Paypal kontoen. Jeg vet imidlertid at dette handler litt om norske Paypals manglende kundeservice, da jeg ved andre anledninger har erfart at de er trege, mens du får hjelp av britiske Paypal umiddelbart.

Når det gjelder bank har jeg en britisk konto og dersom jeg sender penger til min venninnes britiske konto, forlater midlene min konto og ankommer hennes umiddelbart - selv om det er kveld eller helg. Skal jeg sende til/fra min norske er det alltid ventetid, mange frister som skal overholdes osv.

Bare så det er sagt - jeg vet at det er en rekke utenlandske banker som også har ventetid, så jeg snakker ikke om å sammenlikne alt og alle her (i tilfelle noen har en erfaring med en britisk bank som også bruker lang tid som argument).

Det jeg lurer på på generell basis, er hvorfor ikke fler av disse tingene er blitt automatisert? Det virker som de fleste er såpass vant til det at det ikke er et tema engang?

Anonymous poster hash: 024c2...864
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det går så fort i England,er det da mellom konti i samme bank? For det går fort her også.

Overføringer mellom ulike banker går her 4 ganger på dag. Og bare på dagtid på ukedager, ikke i helg. Men alt er automatisert, ikke noe manuell kontroll så lenge systemene sviver som de skal.

Skrevet

Overføringer mellom ulike banker går her 4 ganger på dag. Og bare på dagtid på ukedager, ikke i helg. Men alt er automatisert, ikke noe manuell kontroll så lenge systemene sviver som de skal.

Jeg vet hvor ofte det går og hvilke dager. Poenget mitt var at dersom det er automatisert, hvorfor kun på visse tidspunkt, og ikke umiddelbart og også i helgene (dersom det ikke trengs folk på jobb og det går teknologisk av seg selv)?

Anonymous poster hash: 024c2...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...