AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Bare mat, mener du? Spørs i så fall hva du allerede har i skapene av basisting. Anonymous poster hash: 18c8f...669 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Det vil garantert bli trangt. 250 kr mat i uka er ikke mye, men kommer an på hvor mye du har i skap og fryser. Men må man, så må man. Har du familie og venner som du kan snylte litt middag hos? Og hva andre utgifter har du i november? Anonymous poster hash: 47933...1c0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Ts her. Jeg må leve på 250 kr i 4 uker. Jeg må spise sunt for jeg har vitamin, jern mangel. Jeg havner fort i depresjon hvis jeg spiser for mye raske karbohydrater. Jeg har heller ikke familie(rus), og låne penger fra venner, er en god måte å ødelegge et vennskap på. Jeg har ris, pasta, kylling, hermetikk greier, ost, 8 egg og kaviar. De 250 er bare til mat Anonymous poster hash: 1a1d2...5e8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Følg med hva som er på tilbud rundt om, slik at du får mest for pengene. Og planlegg godt, og unngå at noe blir kastet utover de uspiselige delene. Er det innvandrerbutikker der du bor, så er det ofte tørre bønner og linser der som er rimelig. Sunne proteiner til en brøkdel av hva kjøtt koster. Kutt ut alt drikke som juice, brus etc. Drikk vann. Det blir en hard måned. Så du får ha lykke til. Håper det ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 47933...1c0 3
Chizue Skrevet 28. oktober 2014 #7 Skrevet 28. oktober 2014 Har du Kiwi i nærheten? Se om du finner varer som går ut idag eller i morgen ( Da får du de gratis) Finner du noe som gikk ut igår eller 1mnd tilbake om så, så får du NY vare gratis..(gjelder ikke diverse varer som bare har 3-7dager holdbarhet) Eller frukt&Grønt garantien,finner du dårlig frukt, får du annen frukt gratis. Er du heldig finner du alkohol som har gått ut på dato..Si om du finner 1 seks pakning med øl, da får du pengene for det den koster.. Sjekk andre dagligvare butikker som har halv pris disk, varer som holder på å gå ut. Sjekk hva diverse butikker driver med av tilbud, f.eks 10kr market? Prøv å ikke bli fristet mm-Kanskje bake egne ting selv? Brød,rundtstykker også fryser du det ned. Om du lager middag fra bunnen f.eks lapskaus, lag mye, slik at du har middag over flere dager evt. fryse det ned 1
Chizue Skrevet 28. oktober 2014 #8 Skrevet 28. oktober 2014 Kjøp first price, eller de andre billig merkene..?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #9 Skrevet 28. oktober 2014 Ts Herregud, når ble livet mitt sånn. Måneden har ikke begynt og jeg har ikke fått penger inn på kontoen enda, men begynner å vende på hver krone allerede nå. Jeg er 22 år gammel student og jobber deltid men misunner folk som er frie. Alt koste penger. Jeg har ikke råd til tannlege eller lege. Jeg går til alle steder for buss er svin dyrt. Sparer til sykkel, men finner ikke billig sykkel på finn.no. Jeg har ikke kjøpt nye klær siden mai og min mor spør om penger eller involvere meg i hennes drama(psykisk syk). Inn og ut av institusjon og stikker hun av ringer sykepleier meg. Hun klarte å stjele kredittkort og sløste vek 8000 kr før jeg merke til det i vår. Hun ble innlagt igjen og jeg sliter nå med gjelden. Jeg flyttet, så nå har hun ikke meg, men sette meg i gjeld var den siste dråpen. jeg vet jeg er en egoist. Det ble lit mye her jeg er bare så sliten. Jeg vet jo ting ordne seg om man er tålmodig og strukturert nok. men ... kommer jeg noen gang til å bli rik eller dette Anonymous poster hash: 1a1d2...5e8
Plengionika Skrevet 28. oktober 2014 #10 Skrevet 28. oktober 2014 Sjekk Kiwi etter varer du kan få gratis. På spar har de 10kr marked denne uken og du finner sikkert en del ting der du kan bruke til det du allerede har.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #11 Skrevet 28. oktober 2014 Altså.. visst du trenger jern som du sier og du har lite penger så er havregryn perfekt. Fins ikke noe bedre enn det.. + tunfisk salat er jo kjempe billig og godt. Anonymous poster hash: d2535...368
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #12 Skrevet 28. oktober 2014 Ts Herregud, når ble livet mitt sånn. Måneden har ikke begynt og jeg har ikke fått penger inn på kontoen enda, men begynner å vende på hver krone allerede nå. Jeg er 22 år gammel student og jobber deltid men misunner folk som er frie. Alt koste penger. Jeg har ikke råd til tannlege eller lege. Jeg går til alle steder for buss er svin dyrt. Sparer til sykkel, men finner ikke billig sykkel på finn.no. Jeg har ikke kjøpt nye klær siden mai og min mor spør om penger eller involvere meg i hennes drama(psykisk syk). Inn og ut av institusjon og stikker hun av ringer sykepleier meg. Hun klarte å stjele kredittkort og sløste vek 8000 kr før jeg merke til det i vår. Hun ble innlagt igjen og jeg sliter nå med gjelden. Jeg flyttet, så nå har hun ikke meg, men sette meg i gjeld var den siste dråpen. jeg vet jeg er en egoist. Det ble lit mye her jeg er bare så sliten. Jeg vet jo ting ordne seg om man er tålmodig og strukturert nok. men ... kommer jeg noen gang til å bli rik eller dette Anonymous poster hash: 1a1d2...5e8 Du er aldeles ikke en egoist! Ikke la noen få deg til å tenke det om deg selv. Å leve med en psykisk syk forelder er en utfordring, og du gjør klokt i å holde avstand. La deg ikke utnytte, si fra at du ikke lenger vil høre på problemene hennes og at hun heller kan ta dem opp med en psykolog. Ikke gi etter, og vær forberedt på at hun kan bruke skitne triks for å manipulere deg. Kanskje du kan ha nytte av å lese denne? http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Det-vi-ikke-snakker-om-7145847.html Undersøk om studiestedet ditt har avtaler mht. lege og tannlege. Spiser du jernrike matvarer, så drikk appelsinjuice til måltidet. Da tar kroppen lettere opp jern. Billig appelsinjuice selges på Rema, lurer på om et er en literboks til 6 - 7 kroner. Billigere fordi den er fra konsentrat, men jeg kjenner uansett ikke forskjell. Anonymous poster hash: 194aa...9e3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #13 Skrevet 28. oktober 2014 Et lite sparetips, lag havregrøt til frokost. Det koster 2-3 kroner pr. porsjon pluss tilbehør som sukker, syltetøy eller lignende. Ikke den største kulinariske opplevelsen, men det er sunt, billig og gir en lang metthetsfølelse! Anonymous poster hash: 9d7d8...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #14 Skrevet 28. oktober 2014 Spar har 10 kr marked denne uken. I tillegg, så har de kanskje sånn grønn sykkel butikk der du bor. Hvor man kan få en fin sykkel til rundt 500. Bor du i en by med tannlegeutdanning, så er det mulig å få rimelig tannbehandling der. Rundt 500 kr tanna for vanlig boring. Anonymous poster hash: 3c186...109
umwar Skrevet 28. oktober 2014 #15 Skrevet 28. oktober 2014 Hakka tomater, buljong, gulrøtter, frosne grønnsaker, makaroni/pasta, kjøttdeig på coop er billig ( og rekker til 10 måltid om du er sparsommelig), INGEN godteri/chips/bruk da dette er svindyrt. Spar har 40% på alt av taco ting. Da kan du kjøpe inn lefser og ha pålegg på de. Mattilbud-appen, bruk den! Om det så krever at du må gå mye tur for å finne det du trenger, penger spart! Havregrøt/egg/melk = fantastiske pannekaker som metter lenge. Pris pr stk blir langt under kronen. Store poser nøtter på europris er billig og gir mye energi! 1000 kr er ikke krisekrise lite! Det krever bare god planlegging fra din side, og litt turer. 1
Gjest Skrevet 28. oktober 2014 #16 Skrevet 28. oktober 2014 Hvis du er enslig så bør det ikke være noe problem å leve på 1000,- kroner i en måned. Det er bare å være veldig bevisst og sparsom. Også får du kanskje brukt opp mye av det vi alle har stående i skuffer, skap og i fryseren. Det er verre hvis det dreier seg om flere måneder på rad.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #17 Skrevet 28. oktober 2014 Hvis du bor i større byer så har frelsesarmeen og lignende organisasjoner( fattighuset i oslo) mat de deler ut. Du kan kjøpe billige jerntilskudd på helsekosten og veldig bra, og brun ris er sunnere enn hvit som du kan leve på. Ellers ville jeg nesten satset på å si at du trenger å legge deg inn og bare risikere å smelte hjernen din med hjernedop så får du ihvertfall spise, hvis du ikke har jobb eller skole du trenger å følge opp. Har du krav på nødhjelp fra nav? Kan kanskje noen rike på forumet sette over noen penger til deg? De har gjort det før? Bønner og linser og tomatsaus er beste tipset jeg kan gi deg hvis du ikke skal ha raske karbs. popcorn og kokesjokolade som godis. grønnsaker fra innvandrerbutikker etc. Anonymous poster hash: 1f824...d69
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #18 Skrevet 28. oktober 2014 jeg er sykisk syk og reagerer på stigmatiseringen av sykisk syke her på forumet. fordi om noen syksik syke er sånne rller sånn så er ikke alle like. synes dere normale menensker har ekstrmet med fordommer ikke rart jeg har fordommer mot de såklat normale. Anonymous poster hash: 1f824...d69
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #19 Skrevet 28. oktober 2014 *mot dere såkalte normale. Anonymous poster hash: 1f824...d69
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #20 Skrevet 28. oktober 2014 Dette kommer til å gå bra:) er tøft, men vi er fler som har vært i samme situasjon! Synes du har fått mange gode tips her! -Bor du i Oslo så kjøp bønner og grønt på grønland. -Ellers holder du deg til frosne grønnsaker. -Rema 1000 har tunfisk til 3,50kr -Svinekjøttdeig ligger på ca 17kr (rema, kiwi) -havregrøt er som nevnt en fantastisk billig og næringsrik rett. -Løksuppe? -Bruk tid og oppsøk forskjellige butikker for å se etter nedsatt pris på mat Anonymous poster hash: 3a644...621
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå