Gjest Uvitende Skrevet 25. juni 2002 #1 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg har egentlig en disk på 60 GB. Men etter at jeg formaterte den finner harddisken kun 2GB. Resten bare blitt borte. Har prøvd å installere både Win98 og XP ettersom jeg hadde begge deler før jeg formaterte hardisken. Hvor har de blitt av?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linn Skrevet 26. juni 2002 #2 Del Skrevet 26. juni 2002 Det er mulig du har fått laget en partisjon på kun 2GB. Da ligger resten skjult. Ta å finn frem til der man deler disken opp i flere partisjoner, husker ikke hva det heter eller hvor det ligger. Se om du kan finne resten der. Eller så kan du bruke en formateringsdiskett og bruke noe som heter fdisk og dele det opp der. (DOS). Good Luck!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian-san Skrevet 26. juni 2002 #3 Del Skrevet 26. juni 2002 Kjør fdisk i et dos-vindu. Da får du tilgang til partisjonene på disken. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uvitende Skrevet 26. juni 2002 #4 Del Skrevet 26. juni 2002 Finner ikke dos.... Og ikke fdisk heller. prøvde kjør start--->kjør--->cmd oxo, men da går det ikke!! Noen ideer?? Hvordan lager man en boot diskett i XP?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. juni 2002 #5 Del Skrevet 26. juni 2002 Tror ikke at XP har MSdos jeg! Hvis jeg tar feil.... Gå inn i MSdos-ledetekst og skiv FDISK. Så får du masse spørsmål og sånt. Anbefaler deg å finne noen som har greie på det hvis du føler deg usikker. Har du ikke en recovery-CD eller noe sånt til PC-en da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2002 #6 Del Skrevet 26. juni 2002 Tror nok ikke fdisk er inkludert i XP. Derimot så kan du prøve et program som heter PartitionMagic. Det gir deg et grafisk grensesnitt (hvis du ikke er vant med kommandolinjer, da). Du kan også boote med en Win95/98/ME oppstartsdiskett. På disse diskettene ligger fdisk. Du kan også se etter om det fulgte med lignende programmvare fra hardisk produsenten i den softwarepakka som fulgte med pesen (heller lite trolig egentlig). Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-zloty Skrevet 27. juni 2002 #7 Del Skrevet 27. juni 2002 I XP Trykk "manage" på høyremenyen til "my computer" velg "disk managment" for oversikt og partisjonering av plass som ikke brukes! ;-) K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå