AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Hei, jeg har så lyst på kakao, men jeg synes ikke options kakao pulver og vann var noe godt. Jeg har også prøvd Freia kakao pulver uten å bli særlig imponert. Har dere oppskrifter på ordentlig kakao? Ikke noe pulver i vann, men skikkelig god og mektig kakao :forelsket: , gjerne med melk i. Anonymous poster hash: 29225...f1a
MarianneE Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 En liter melk, en plate kokesjokolade og 0,5ts vaniljesukker. Ha alt i en kjele og kok opp under omrøring. Topp med pisket krem og litt kanel.
Gjest Riviera Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Noen som har gode oppskrifter med chili? Hørt det er veldig godt!
Christiania_Oslo Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Burde bruke H melk og dronningsjokolade fra freia.
Christiania_Oslo Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Og litt vanilje hvis du synes den blir litt bitter,eventuelt sukker om du synes det er bedre.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Melk, sukker, 70% sjokolade, Maizenna, chili. Anonymous poster hash: 06107...4e9
pinar Skrevet 28. oktober 2014 #7 Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Syns det er godt å smelte melkesjokolade og koke opp med melk. Ennå bedre er det å blande i litt hvit sjokolade for "kinder" kakao. Forresten med kakao pulver type tilsett kokende vann pleier jeg å først ha i en del melk og røre inn godt før jeg tar i vannet. Da blir den skummete og god. Endret 28. oktober 2014 av pinar
Chizue Skrevet 28. oktober 2014 #8 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg er veldig glad i kakao med mint eller chilli ^_^ F.eks bruke peppermynte essens i kakaoen (men IKKE MYE, bare en dråpe eller 2 for en liter kakao...)
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #9 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har ikke laget kakao siden barndommen. Kakaopulver brukes kun til baking. Ha helmelk i en kjele og ha i mørk sjokolade brukket i småbiter, sukker, vaniljesukker eller lønnesirup etter smak. Rør mens det varmes opp. Bruk gjerne en liten visp til å lage skum hvis du vil ha det. Krydder kan også tilsettes, for eksempel kanelstang, kardemommefrø, muskatnøtt, tørkede chiliflak. Anonymous poster hash: 01276...e0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå