Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

fjernet

Endret av mutz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med forbrukerrådet.

Anonymous poster hash: acc53...9dd

Skrevet

Ta kontakt med forbrukerrådet.

Anonymous poster hash: acc53...9dd

Er det ikke greit å vente til de eventuelt sender over kvitteringer? Selv om jeg er skikkelig sikker på at det er gjort en feil, så er jeg jo samtidig litt nervøs for hva hvis..... Må kanskje ringe de snart og ta en alvorsprat.

Skrevet

Hehe er ikke greit å være ung og dum. Men forstår at det er vanskelig å være ungdom i dag slik prisene er. Og med de stipendene man får har man vel knapt råd til å fylle bil en gang i halvåret? Hehe, synd at de svakeste skal være fattigst. :hug:

Skrevet

Så lenge du er uenig i kravet Er kravet omstridt og da kan de ikke sende kravet videre til inkasso. Det er viktig at du sender skriftlig krav om å få kopi av kvittering.

Skrevet

Hehe er ikke greit å være ung og dum. Men forstår at det er vanskelig å være ungdom i dag slik prisene er. Og med de stipendene man får har man vel knapt råd til å fylle bil en gang i halvåret? Hehe, synd at de svakeste skal være fattigst. :hug:

Det er ikke det at jeg har problemer med å betale regningen, jeg jobber fast 100% og tjener 450.000 i året slik det er nå. Det er vel mer en prinsippsak da jeg i det minste vil få se kvitteringer på dette. Det er en stasjon som stenger tidlig og som jeg aldri ville fylt på dersom jeg ikke hadde hatt penger igjen på "sponsen" da jeg selv jobbet på en annen og langt bedre stasjon... Men takk for omtanken, og hadde det vært for 7mnd siden jeg fikk fakturaen hadde det derimot ikke bare vært prinsipp :ler:

Så jeg kan ta kontakt med forbrukerrådet og si jeg er uenig i kravet, og derfor vil ha bevis? Da kan de få fart i sakene?

Skrevet

Det er ikke det at jeg har problemer med å betale regningen, jeg jobber fast 100% og tjener 450.000 i året slik det er nå. Det er vel mer en prinsippsak da jeg i det minste vil få se kvitteringer på dette. Det er en stasjon som stenger tidlig og som jeg aldri ville fylt på dersom jeg ikke hadde hatt penger igjen på "sponsen" da jeg selv jobbet på en annen og langt bedre stasjon... Men takk for omtanken, og hadde det vært for 7mnd siden jeg fikk fakturaen hadde det derimot ikke bare vært prinsipp :ler:

Så jeg kan ta kontakt med forbrukerrådet og si jeg er uenig i kravet, og derfor vil ha bevis? Da kan de få fart i sakene?

Du kan gjerne gjøre det, men ser for meg masse unødvendig rot og klaging fra stasjonens side om de ikke allerede har sagt at det var greit. Tror jeg ville betalt de kronene og heller gått videre, kanskje brukt en annen bensinstasjon. :)

Skrevet

Så lenge du er uenig i kravet Er kravet omstridt og da kan de ikke sende kravet videre til inkasso. Det er viktig at du sender skriftlig krav om å få kopi av kvittering.

For å vise og bestride et krav må motparten nesten få en klar skriftlig melding om at kravet er bestridt.

Forbrukerrådet vil ikke kunne gjøre noe annet enn å veilede i hvordan TS skal gå frem for å bestride et krqv.

Min første tanke da jeg leste dette er, har dere fått noen "betingelser" for bruk av gratis-kortet? Kan det ha blitt akrevet noe med liten skrift at dersom dere fyller for mer enn kortet dekker..... Eller at det gjelder for en fylling, tanking heter det visst?

Skal en bestride et krav setter en opp et brev.

Fyller inn alle infoer, fakturanr og fakturadato, og alle andre infoer skrevet på fakturaen fra avsender, sitt eget dulle navn og adr. Dersom fødeselsnr. Står på fakturaen skal også dette med. Og hvem som er avsender av kravet.

Når alle formaliaer er på plass skriver en at kravet er bestridt fordi.... og engen fremstilling av saken og hvorfor en er uenig.

Så avslutter en med at dersom en ikke får noen tilbakemelder fra frakturasenderen innen 14 dager fra dags dato anser en sqken som ute av verden, el. Noe lignende. 14 dager er vanlig frist. Sendes dette på epost skriver en på at det bare sendes som epost. Folk er jo nesten sluttet å bruke Posten.

Anonymous poster hash: cbe2f...f64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...