Gjest Lilleulv Skrevet 18. juli 2004 #1 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg fôrer min 8 uker gamle valp med Labb, men lurer på om jeg skal gi henne en brødskive med leverpostei til frokost sånn som vi gjorde med den forrige valpen min. Gir dere valpen deres noe annet enn bare hundefôr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 18. juli 2004 #2 Del Skrevet 18. juli 2004 Da hunden vår var valp fikk han brødskiver til frokost. (Med leverpostei.) Dette var noe han var vant med fra oppdretter. Litt rart at oppdretter ikke sa noe om foring da dere hentet valpen? Kan du kanskje ringe å spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. juli 2004 #3 Del Skrevet 18. juli 2004 Du kan gjerne gi valpen en skive, men ikke gi den grovt brøs. Jo finere brød, jo bedre. Aller helst loff. Tarmtottene til hunden takler ikke alle fibrene i grovbrød. Men valpen klarer seg fint med vanlig for også. Bruk et for for valper, så får den det den trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 18. juli 2004 #4 Del Skrevet 18. juli 2004 Da hunden vår var valp fikk han brødskiver til frokost. (Med leverpostei.) Dette var noe han var vant med fra oppdretter. Litt rart at oppdretter ikke sa noe om foring da dere hentet valpen? Kan du kanskje ringe å spørre? Joda hun foreslo vi skulle gi henne Labb vekst 3-4 ganger om dagen. Men om ville så kunne vi lage annen mat til henne, det var opp til oss. Så jeg lurer på om jeg skal gi henne en brødskive på morgenen, og så tørrfôr de andre måltidene. Var ikke klar over det med grovt brød, Lea... Skal kjøpe loff da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. juli 2004 #5 Del Skrevet 18. juli 2004 Han får Eukanuba, aldri brødskiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. juli 2004 #6 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg var heller ikke klar over dette med grovt brød. Lærte det på et kurs for et par år siden og var visst ikke den eneste som sperret opp øyene. Det som er bra for oss er kanskje ikke så bra for hundene våre likevel. Legger til at jeg vil anbefale deg å ikke skjemme bort hunden i matveien. Hvis den plutselig finner ut at den kan få bedre mat enn tørrfor så kan det nok hende at den lar tørrforet stå urørt. Oppbløtt tørrfor er det beste du kan gi hunden din for å sikre at den får i seg alt den trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. juli 2004 #7 Del Skrevet 18. juli 2004 Opdrettere kan si mye. Hørte om noen som hadde anbefalt å gi hunden eggerøre, helst laget med fløte i. Det kan være farlig. Kake er bedre enn grovt brød. Rådfør deg med fagfolk så er du sikker på at du ikke gir hunden noe skadelig. Vi fikk vite masse nyttig på valpekurset da det var timer vi lærte om stell, mat osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. juli 2004 #8 Del Skrevet 18. juli 2004 Legger til at jeg vil anbefale deg å ikke skjemme bort hunden i matveien. Hvis den plutselig finner ut at den kan få bedre mat enn tørrfor så kan det nok hende at den lar tørrforet stå urørt. Oppbløtt tørrfor er det beste du kan gi hunden din for å sikre at den får i seg alt den trenger. Enig! Spiser ikke vår hund etter 15-20 minutter tar vi maten bort. Da får han ingenting før neste måltid. Ikke gi valpen noe annet heller, den sulter ikke men lærer seg å spise når den får mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 18. juli 2004 #9 Del Skrevet 18. juli 2004 Mine hunder får hundefôr. Og så kan de få litt matrester når det finnes. Å ikke spise opp maten finnes ikke her i hus - Labrador... Jeg leste for en liten stund siden en fin artikkel om hunder og mat i forhold til vitaminer, mineraler og karbohydrater... Det er drøvtyggere som trenger dette mest, ikke "animaletere". Animaletere lever jo stort sett opp på kjøtt (og litt "grønt" en sjelden gang),m ens vi (mennesker, ja) drøvtyggere lever opp på "grønt". Det fikk meg til å tenke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 18. juli 2004 #10 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg gav hvalpefor 3-4 ganger om dagen. Og så fikk han kefir melk blandet i til det ene måltidet. Foret bør bløtes om det er vanskelig for den å spise det. Skive med leverpostei er ok å gi (hvis den da spiser hundeforet som den skal ha til de andre måltidene!!) Gav Eukanube puppy tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 18. juli 2004 #11 Del Skrevet 18. juli 2004 Eukanuba. Har ikke tenkt å få en kresen hund. Han får godbiter og noen ganger litt boksfor blandet inn i tørrforet. Vi bløter foret i vann og litt skummet melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2004 #12 Del Skrevet 18. juli 2004 Oppdretteren vår pleide å gi en brødskive med leverpostei til frokost. Ellers fikk han Royal Canin oppbløtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 18. juli 2004 #13 Del Skrevet 18. juli 2004 Har hørt av ganske mange at hundene deres har fått dårlig pels og/eller dårlig fordøyelse av Labb, så pass litt på! (Selv om det selvsagt også finnes mange hunder som fungerer fint på Labb...) Brød er ikke hundemat i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. juli 2004 #14 Del Skrevet 18. juli 2004 Melk får heller ikke hunden vår. Biola isåfall. Han får i det hele tatt veldig lite av det vi spiser. Han får foret sitt og godbiter når vi trener. Bruker pølse av og til under trening og kurs og kommer til å ha det med på utstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. juli 2004 #15 Del Skrevet 18. juli 2004 Hunder skal vel ikke ha melk? Vi gir kefir/biola eller yoghurt om hunden har dårlig mage, men aldri ellers. Hun får av og til middagsrester om vi har noe som ikke er for salt eller sterkt. Dette blander vi i tørrforet. Hvis hunden er matlei, så kan man krydre foret litt. Vi bruker tørkede lever-godbiter som vi knuser og strør over maten hvis det kniper (f.eks om vi ikke har tid til å vente på at hunden skal spise). Da lukter det mye bedre. Hvor går du på kurs Midnattsol? OHS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. juli 2004 #16 Del Skrevet 18. juli 2004 Vi går her. Kjempefornøyde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. juli 2004 #17 Del Skrevet 18. juli 2004 Kjenner godt til dem. Flere av instruktørene kommer fra OHS (bla. eieren). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. juli 2004 #18 Del Skrevet 18. juli 2004 Har nettopp fått råd av han til utstillinga. Veldig greie folk de som jobber der og kan absolutt anbefales. Sorry, liten avsporing men det kan jo være et tips til de som tenker på å gå på kurs med hunden. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. juli 2004 #19 Del Skrevet 18. juli 2004 Har nettopp fått råd av han til utstillinga. Veldig greie folk de som jobber der og kan absolutt anbefales. Sorry, liten avsporing men det kan jo være et tips til de som tenker på å gå på kurs med hunden. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 18. juli 2004 #20 Del Skrevet 18. juli 2004 Da vi hadde hund forrige gang fikk den brødskiver med leverpostei til frokost, men hvalpen vi har nå får James Wellbeloved Duck and Rice Kibble tørrfor, ikke oppblødt. Jeg bor i England og her er ikke leverpostei like vanlig mat til hunder, tror jeg, dersom jeg skulle dømme etter reaksjonen til samboeren min da jeg foreslo det... Familien hvalpen kom fra sendte med meg geitemelk i pulverform, men jeg valgte å ikke gi ham dette etter å ha snakket med dyrlegen. Foret han får har regulert magen hans superbra og jeg kan glede meg over faste og fine resultater... sorry... det er rart hva man blr opptatt av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå