Gå til innhold

Hva skal jeg gi han? TIPS ØNSKES DYPT

Anbefalte innlegg

Skrevet

To ganger i året kjøper jeg gave til pappa.

Julaften og bursdagen.

Hver gang sliter jeg like mye. Hva skal man kjøpe til en mann som har alt?!

Jeg trenger desperat råd. Det er vel mange damer her inne som har samme problem? Og menn som kanskje har noen gode råd?

Litt om pappa:

- Han fyller 47 år

- Har kjæreste

- Er en skikkelig mannemann (liker ikke sånne fjasting som fotoalbum ol.)

- Elsker jakt og fiske (siden jeg er vegetarianer av dyreårsaker føler jeg meg ikke helt komfortabel med å kjøpe noe i den kategorien)

- Har god økonomi. Han lever i en konstant midtlivskrise og kjøper det meste. Nye biler, nye prosjekter å jobbe med rundt huset, ismaskin, popcornmaskin, pannekakemaskin, brødbaker og alle de typiske greiene som blir brukt bare én gang.

- ELSKER å lage mat til andre. Å stå på kjøkkenet er noe han gjør ofte.

- Liker å bygge og reparere ting.

- Liker å se filmer - gjerne av den barbariske typen.

- Setter seg sjeldent ned for å spille, men blir helt hekta når han setter i gang. Han bor med fire gutter (to sønner og to stesønner), og når de drar frem tv-spillene kan de glemme å få kontrollen tilbake før det har gått minst en time.

- Lite opptatt av "jålegreier". Shampoo går gjerne overalt, og deoderant brukes bare ved spesielle anledninger (som julebord og sånt)

- Liker alt av gadgets

- Over gjennomsnittet interessert i tall (som i matte og økonomi)

Så basert på dette, har noen idéer om hva jeg kan skaffe han?

Spør jeg han sier han det han har svart i alle år; sokker og truser.

Ja, man trenger det, men sånne kjedelige og upersonlige ting kan han få kjøpe selv :P

Anonymous poster hash: 57ae3...ac7
Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

lage noe? Jeg lager gaver til mine foreldre hvert år. Blir aldri for gammel til det :)

http://rlv.zcache.com/i_love_daddy_this_much_new_fathers_day_gift_idea_mug-ra8e53235b261423abd7065767fcaf4fa_x7jgr_8byvr_512.jpg I år ble det noe slikt som dette. Tror det blir bra :) Man trenger ikke være et barn for å gi kopper som er tegnet på til sine foreldre :) Og det har en større verdi enn noe du kjøper. Det viser at du har lagt hjertet i det :)

Skrevet

Liker å bygge og reparere ting

Da tenker jeg han kanskje vil like en sånn?

Bokser med skruer, spiker og muttere har en lei tendens til å samle rot. Med en sånn koffert finner han enkelt og greit det han trenger.

http://shop.tromas.no/skruer/skruer/2482

Anonymous poster hash: 995c8...3bf
Gjest Haaploes
Skrevet

Litt om pappa:

lage noe? Jeg lager gaver til mine foreldre hvert år. Blir aldri for gammel til det :)

http://rlv.zcache.com/i_love_daddy_this_much_new_fathers_day_gift_idea_mug-ra8e53235b261423abd7065767fcaf4fa_x7jgr_8byvr_512.jpg I år ble det noe slikt som dette. Tror det blir bra :) Man trenger ikke være et barn for å gi kopper som er tegnet på til sine foreldre :) Og det har en større verdi enn noe du kjøper. Det viser at du har lagt hjertet i det :)

Ganske sikker på at forslaget ditt ikke slår an hos en selverklært manne-mann :fnise:

Nå vet jeg ikke hva slags budsjett du har, TS, eller hvordan faren din bor, men hva med et kokkekurs? Eventuelt skikkelige kjøkkenkniver? Ta ham med ut på middag på en fancy restaurant? Finn en spesialforretning som setter sammen matkurver på bestilling - det er en italiensk sjappe som gjør sånt der jeg bor, og det blir noen bursdags-, jule-, og vertinnegaver derifra iløpet av et år. Eventuelt går det an å sette sammen en sånn kurv selv.

Gjest avocadoen
Skrevet

Ganske sikker på at forslaget ditt ikke slår an hos en selverklært manne-mann :fnise:

Min far er også en skikkelig handy mannemann. Men en påtegnet kopp eller noe annet hjemmelaget smelter vel enhver fars hjerte. Er vel ingen som ikke setter pris på noe som kommer fra hjertet :)

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg haket over som anonym. Knøvla vel litt :P

Han har vært "handy" så lenge jeg kan huske, og vi bor ikke sammen, så jeg vet ikke om jeg tør kjøpe noe verktøy. Han har jo så mye, uten at jeg vet hva.

Med mindre det er noe helt nytt som har kommet ut, eller noe nytt som er alle mannemenns "våte drøm".

Nå vet jeg ikke hva slags budsjett du har, TS, eller hvordan faren din bor, men hva med et kokkekurs? Eventuelt skikkelige kjøkkenkniver? Ta ham med ut på middag på en fancy restaurant? Finn en spesialforretning som setter sammen matkurver på bestilling - det er en italiensk sjappe som gjør sånt der jeg bor, og det blir noen bursdags-, jule-, og vertinnegaver derifra iløpet av et år. Eventuelt går det an å sette sammen en sånn kurv selv.

Vi bor i nord, så det er ikke så mange muligheter på kurs og spesialforretninger. Det er litt begrenset her oppe :)

Tenker ikke å bruke flere tusen kroner, men finner jeg den perfekte tingen som er litt over mitt budsjett, får jeg sikkert spleisa noe med broderen. Så tenker ikke så mye på penga.

Besteforeldrene mine og kjæresten hans bruker å gi han gavekort på jernvarehandelen mens naboene går for vin og sjokolade. Så det er vanligvis det han får hvert år av andre.

Skrevet

To ganger i året kjøper jeg gave til pappa.

Julaften og bursdagen.

Hver gang sliter jeg like mye. Hva skal man kjøpe til en mann som har alt?!

Jeg trenger desperat råd. Det er vel mange damer her inne som har samme problem? Og menn som kanskje har noen gode råd?

Litt om pappa:

- Han fyller 47 år

- Har kjæreste

- Elsker jakt og fiske (siden jeg er vegetarianer av dyreårsaker føler jeg meg ikke helt komfortabel med å kjøpe noe i den kategorien)

- Har god økonomi. Han lever i en konstant midtlivskrise og kjøper det meste. Nye biler, nye prosjekter å jobbe med rundt huset, ismaskin, popcornmaskin, pannekakemaskin, brødbaker og alle de typiske greiene som blir brukt bare én gang.

- ELSKER å lage mat til andre. Å stå på kjøkkenet er noe han gjør ofte.

- Liker å bygge og reparere ting.

- Liker å se filmer - gjerne av den barbariske typen.

- Setter seg sjeldent ned for å spille, men blir helt hekta når han setter i gang. Han bor med fire gutter (to sønner og to stesønner), og når de drar frem tv-spillene kan de glemme å få kontrollen tilbake før det har gått minst en time.

- Lite opptatt av "jålegreier". Shampoo går gjerne overalt, og deoderant brukes bare ved spesielle anledninger (som julebord og sånt)

- Liker alt av gadgets

- Over gjennomsnittet interessert i tall (som i matte og økonomi)

Så basert på dette, har noen idéer om hva jeg kan skaffe han?

Spør jeg han sier han det han har svart i alle år; sokker og truser.

Ja, man trenger det, men sånne kjedelige og upersonlige ting kan han få kjøpe selv :P

Kokebok

Strikk en genser med bilder av fisker på

Bok om fisking

Sånn der fiskerlue med sånn brem

Strikk ullsokker

En skikkelig bra kjøkkenkniv

Rett og slett truser og sokker. Han vil jo ha det...

Skrevet

Vet ikke hvor i nord dere bor, men hva med å stikke innom en type leketøys forretning som ala Smått og Rått i Harstad? -Får tak i airsoft,droner,modellfly..diverse annet skøy for gutter & menn? :P

Skrevet

En kjøpt gave kan da komme like mye fra hjertet som en hjemmelaget gave, det viktigste er at gaven er gjennomtenkt. Må innrømme at jeg hadde de samme tankene som Carali mht. påtegnet kopp. :fnise:

Drops med smak av Nord-Norge?

Her er en artikkel

http://www.nordlys.no/nyheter/article712687.ece

Disse multedropsene fra skittfiske.no som han kan ta med seg når han skal på fisketur?

Anonymous poster hash: 995c8...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...