Gå til innhold

Trubadur eller band?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som skal ha band/trubadurer til å spille opp til dans på bryllupsfesten? Hvor mye har de i så fall tatt for oppdraget?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madley
Skrevet

Vi skal ha to stk som spiller.

De tar 6500 for jobben.

De er kjempeflinke og jeg kjenner dem fra før av.

Skrevet

Hvis det skal spilles opp til dans passer neppe en trubadur. Man kan jo godt ta inn kun én person, men trubadurer synger jo gjerne visesang...

Skrevet
Hvis det skal spilles opp til dans passer neppe en trubadur. Man kan jo godt ta inn kun én person' date=' men trubadurer synger jo gjerne visesang...[/quote']

Det skal spilles opp til dans, ja! :wink: Så noen som står og synger gamle gode visesanger passer nok ikke... Har vært innom et par booking steder, og der blir to/tremannsorkestre også kalt trubadurer, faktisk.. Det blir nok et band på oss, tenker jeg! :-)

Skrevet

Vi skal ha en såkalt trubadur, altså bare en person, men han spiller all mulig slags musikk, også dansemusikk. Både gammelt og nytt, og han er kjempeflink til å skape liv og stemning. Men så tar han 5000,- for jobben også, da!

Skrevet

Vi hadde en duo og de tok 4.000,- for jobben.

Prisene varierer mye (3.000,- - 6.500,-) for en duo. I tillegg varierer det etter hvor i landet det er.

Men vær obs på at du kan få dårlige musikere til si 6.000,- , men gode musikere priser seg sjelden lavt. Ikke alltid det er lurt å gå for det billigste alternativet.

Skrevet

Det ser ut til at vi får booket et band med fire personer for 6000.- (de spiller 3x45 min). Jeg har hørt dem live opptil flere ganger, og vet at de er veeeeeldig dyktige. Så da kan ikke prisen være så ille gæli, da... :-)

Skrevet

Hvor bor du da Brumla? Er det i Vestfold så send meg en PM, er på utkikk selv etter band :sjarmor:

Skrevet

vi skal ha band på 5 stk, de tar 8000.-

Skrevet

Vi vurderte å bruke band (mannen kjenner en av de som spiller, så vi fikk vennskapspris: 5500,-). Lokalet er litt uegnet for band, da det ikke er noen naturlig plass de kan rigge opp (utleierstedet foreslo at bandet kunne stå i trappen- hørtes kanskje ikke så behagelig ut akkurat :ler: ).

Tror vi har slått fra oss band-tanken, så nå blir det enten 1 gitarist, DJ eller bare musikk lastet ned på PC (tror jeg).

Skrevet
Det ser ut til at vi får booket et band med fire personer for 6000.- (de spiller 3x45 min). Jeg har hørt dem live opptil flere ganger' date=' og vet at de er veeeeeldig dyktige. Så da kan ikke prisen være så ille gæli, da... :-)[/quote']

3 x 45 minutter er ikke det litt lite?

Skrevet

Vi skal ikke ha noen av delene. Dj holder lenge for oss. Har flere musikre i familien til sambo(både trubadur, solist og band), og skulle jeg hatt noen til å spille live hadde det blitt en av dem eller at de hadde tatt det sammen. Da hadde vi i tilfelle fått et spekter fra a til å av musikkgenre. :wink:

Men vil gjerne at de skal kose seg med resten av oss på vår store dag og kommer derfor til å ha en "vanlig" Dj. :)

Skrevet
3 x 45 minutter er ikke det litt lite?

Vet ikke, men jeg tror vel egentlig ikke det... Blir jo nesten 2 1/2 time til sammen, og det er jo en del ting som skjer litt utpå kvelden også. Man sitter en stund til bords, så blir det rusle rundt og snakke litt med folk, og så setter bandet i gang - etterhvert så blir det vals, og så kommer kakene osv osv... Når bandet har pause er det jo greit å ha lasta ned en del låter man kan spille på spiller, slik at dansen ikke opphører helt.. Jeg hadde regnet med at de spilte to sett på 45 minutter, så jeg ble positivt overrasket når de sa de skulle ta tre..

Skrevet

Vi skal ha en duo til å spille. De skal ha 5000 kr. Er ikke sikker på hvor lenge det er avtalt at de skal spille, for det er svigers som har ordnet med musikken.

Skrevet

Vet ikke, men jeg tror vel egentlig ikke det... Blir jo nesten 2 1/2 time til sammen, og det er jo en del ting som skjer litt utpå kvelden også. Man sitter en stund til bords, så blir det rusle rundt og snakke litt med folk, og så setter bandet i gang - etterhvert så blir det vals, og så kommer kakene osv osv... Når bandet har pause er det jo greit å ha lasta ned en del låter man kan spille på spiller, slik at dansen ikke opphører helt.. Jeg hadde regnet med at de spilte to sett på 45 minutter, så jeg ble positivt overrasket når de sa de skulle ta tre..

2 1/2 time for 6000,- synes jeg var lite. Min mann spiller i duo og om jeg ikke husker helt feil så spiller de 4 timer for 6000,-

Skrevet

Hmmmm.... Det virker som om det er litt dyrt, kanskje... Men de er jo fire personer, og da blir det egentlig ikke igjen så mye på hver - hvis man kan tenke slik. Men men, jeg er sikker på at de er verdt det for det, de er kjempe flinke og lager skikkelig liv :wink:

Skrevet

Vi skal også ha et band med fire personer. Jeg kjenner de litt fra før, og fikk god avslag i pris. De tar vanligvis 10.000.- for en slik type spillejobb, vi skulle få det for 6.000.- Regner med at de "kjører showet" i ca 3 timer... Dette bandet er nok dyrere enn gjennomsnittet, men jeg kjenner de som sagt - og vet at de er verdt hver eneste krone! Og så fikk vi jo en god pris av dem allikevel... :wink:

Skrevet

Vi skal ha en dyktig duo,de tar 4500.De spiller fra ca 22.00 til ca. 03.00.Med noen pauser,selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...