Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et relativt ferskt forhold, vi har vært sammen i et halvt år og har det helt fantastisk sammen. Problemet er bare at han vil at vi skal være sammen HELE tiden, og aller helst bare oss to. Vi har det selvfølgelig kjempe koselig sammen og jeg vil jo være med han også men jeg føler det går utover kvalitetstid med venner og familie fordi jeg får dårlig samvittighet av å finne på noe med de når jeg vet at han vil at vi skal være sammen. Har prøvd å snakke med han om at han burde tilbringe litt mer tid med venner og familie han også men han ønsker å bruke all tid etter jobb på meg. Jeg begynner å føle meg kvelt i forholdet og lurer på om noen har noen erfaringer eller tips til hvordan jeg kan ta det opp på en så skånsom måte som mulig?

Anonymous poster hash: 496ef...bbc

Skrevet

Kan du ikke bare si en dag at du ikke kan være med han? At du skal møte en venninne eller noe? Du må jo ikke si ja til å være med han hver dag ;)

Anonymous poster hash: 599c3...4e0
  • Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Du må ta det opp med han. Si at du koser deg sammen med han, men har behov for å treffe andre som venner og familie også for å være lykkelig og for ikke å gå lei.

De fleste har jo behov for alenetid og tid med andre enn kjæresten

• Liker 2
Skrevet

Anonymous poster hash: e5a05...c60
  • Liker 1
Skrevet

Hallo, alle har behov for å puste i et samboerforhold. Det er ikke akkuratt vanskelig å forstå det vel? Eller er han litt mentalt retarded kanskje? Best å finne seg en snill gutt med litt mellom ørene da :)

Anonymous poster hash: 800d9...97b
  • Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg aldri orket. Har han ikke et eget liv med egne venner?

Skrevet

Han er nok veldig forelsket for øyeblikket :)

Anonymous poster hash: 52102...ab3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har det slik etter snart to år.. Han sitter og spiller og ser på TV etter jobb. Går og legger seg. Våkner. Drar på jobb. Kommer hjem. Spiller. Venter på at jeg skal lage middag. Spiller. Går og legger seg.
I helgene liker han aller best å sitte å spille.

Skrevet

Jeg er i et relativt ferskt forhold, vi har vært sammen i et halvt år og har det helt fantastisk sammen. Problemet er bare at han vil at vi skal være sammen HELE tiden, og aller helst bare oss to. Vi har det selvfølgelig kjempe koselig sammen og jeg vil jo være med han også men jeg føler det går utover kvalitetstid med venner og familie fordi jeg får dårlig samvittighet av å finne på noe med de når jeg vet at han vil at vi skal være sammen. Har prøvd å snakke med han om at han burde tilbringe litt mer tid med venner og familie han også men han ønsker å bruke all tid etter jobb på meg. Jeg begynner å føle meg kvelt i forholdet og lurer på om noen har noen erfaringer eller tips til hvordan jeg kan ta det opp på en så skånsom måte som mulig?

Anonymous poster hash: 496ef...bbc

Og det er et problem at han vil være sammen med deg?

Kan du ikke bare si en dag at du ikke kan være med han? At du skal møte en venninne eller noe? Du må jo ikke si ja til å være med han hver dag ;)

Anonymous poster hash: 599c3...4e0

Det forekommer meg at du er veldig ung.

Skrevet

Jeg har det slik etter snart to år.. Han sitter og spiller og ser på TV etter jobb. Går og legger seg. Våkner. Drar på jobb. Kommer hjem. Spiller. Venter på at jeg skal lage middag. Spiller. Går og legger seg.

I helgene liker han aller best å sitte å spille.

Det hadde jo ingenting med TS sin situasjon å gjøre :klo:

Anonymous poster hash: 98c2c...b3a

• Liker 5
Skrevet

Det er jo en grei motvekt, da.

Etter to år så har hun en kjæreste som aldri bruker tid med henne. Så det er kanskje verre å ha det sånn. ;)

Skrevet

Poenget jeg glemte å ta med, var at han vil at jeg skal sitte på siden og ikke dra ut å finne på noe. Må alltid være hos han.

Skrevet (endret)

Og det er et problem at han vil være sammen med deg?

Det forekommer meg at du er veldig ung.

Det er jo ikke det ts skriver. De aller fleste har litt behov for alenetid eller å være med venner/familie. Det er ikke enten/eller, i et forhold er det gjerne både og. Det vil si: jeg elsker å være sammen med min samboer, men jeg har også mye behov for både alenetid og å treffe familie/venner. Det er i grunn ganske naturlig.

Ts: Du må nesten snakke med ham. Det finnes en middelvei, og den må dere finne sammen. Det er ikke at enten er man MYE sammen eller så er man veldig lite sammen. Man er gjerne litt midt i mellom.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Forelskelsesfasen er farlig.. Da er man gjerne overlykkelig over å være sammen med sin kjære hele tiden. Venner og familie blir satt til side, og hjemmekos med sin kjære blir det viktigste.

Når denne fasen normaliseres, kjenner du behov for å ha kontakt med venninner osv. Det er akkurat som det skal være.

Om ikke kjæresten din har det samme behovet, vil han lett tro at du løsriver deg fra ham. Det gjør du jo ikke.

Derfor, start i det små med å venne ham til at du gjør ting på egen hånd. Si at du har lyst til å gå deg en tur, alene.. Så utvider du etter hvert.

Et godt liv inneholder både kjæreste, gode venninner og familien. Er han ok vil han forstå det :)

Skrevet

Run Forrest, Run!

Anonymous poster hash: 92c1e...058
Skrevet

Dette hadde jeg aldri giddet. Si ifra til han med engang på en hyggelig måte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...