Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere vil anbefale billig og bra merker for kosmetikk og som ikke er testet på dyr, hvilke merker ville dere anbefale da, og hvor mye ca koster produktene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøper nesten all sminke på h & m men vet ikke om det er testa på dyr. men man har jo body shop som ikke er så dyr og ikke testa hvertfall på dyr.

Skrevet

Sminken på Body Shop og Nectar er jo ikke testet på dyr, men jeg synes kvaliteten er svært varierende, noe bra og noe ikke fullt så bra.

Skrevet

Jeg vet iallefall at cubus sin egen sminke ikke er testet på dyr,men det er vel ikke så god kvalitet på den sminken.Men de har jo en god del øyenskygger f.eks å velge mellom.

En øyenskygge herfra koster rundt 30-40 kr. Og da tror jeg du kan får to farger.

Gjest Ethereal
Skrevet

Weleda og Dr. Hauschka er utrolig bra produkter, og ingen av dem er testet på dyr. I tillegg er de laget av planter fra biodynamisk jordbruk.

Fra Weleda liker jeg mandelserien for sensitiv hud, men jeg har tørr hud. De har også en serie med iris for blandet hud, og produktene der lukter nyydelig :)

Dr Hauschka er litt samme stil, men mer upmarket, og prisene også deretter. Men ganske overlevelige. De har bl.a et pudder som skal være fabelaktig. Jeg liker rensemelken, rosekremen for tørr hud, og ansiktsvannet for normal/tørr hud.

Apotekprodukter er nok i stor grad testet på dyr, er jeg redd. Derfra liker jeg Avène godt, og enkelte ting fra Vichy.

Skrevet

Men hva er ca-prisene på disse produktene? At noe er "rimelig" er jo veldig relativt (øynene som ser osv.) Selv kunne jeg f. eks. ikke tenke meg å gi 100 kroner for en shampoo eller noe serlig mer enn ca 75 kroner for rensekrem/-såpe. Helst ikke mer enn rundt femtilappen for en ansiktskrem heller.

Gjest Ethereal
Skrevet

Nå husker jeg ikke prisene i hodet, men Weleda er billigere enn Hauschka. Tror rosekremen koster 160-170kr, og rensekremen ca hundrelappen.

Body Shop er ikke så billig lenger, for eksempel koster bodybutter-ne ca 120,- (men klart verdt prisen).

Hvis du vil unngå produkter testet på dyr, bør du holde deg unna L'Oreal og Nivea, i hvertfall.

Skrevet
jeg kjøper nesten all sminke på h & m men vet ikke om det er testa på dyr. men man har jo body shop som ikke er så dyr og ikke testa hvertfall på dyr.

H&M tester ikke sminke på dyr.

Gjest the imp
Skrevet

Kan ikke se Revlon på lista over de som tester på dyr, de har ihvertfall helt grei sminke til hyggelige priser. Men det er jo mulig de tester på dyr selv om jeg ikke fant dem på den lista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...