Bokalven Skrevet 18. juli 2004 #1 Skrevet 18. juli 2004 Hvis dere vil anbefale billig og bra merker for kosmetikk og som ikke er testet på dyr, hvilke merker ville dere anbefale da, og hvor mye ca koster produktene?
lena24 Skrevet 18. juli 2004 #2 Skrevet 18. juli 2004 jeg kjøper nesten all sminke på h & m men vet ikke om det er testa på dyr. men man har jo body shop som ikke er så dyr og ikke testa hvertfall på dyr.
Arkana Skrevet 18. juli 2004 #3 Skrevet 18. juli 2004 Sminken på Body Shop og Nectar er jo ikke testet på dyr, men jeg synes kvaliteten er svært varierende, noe bra og noe ikke fullt så bra.
m_h Skrevet 18. juli 2004 #4 Skrevet 18. juli 2004 Jeg vet iallefall at cubus sin egen sminke ikke er testet på dyr,men det er vel ikke så god kvalitet på den sminken.Men de har jo en god del øyenskygger f.eks å velge mellom. En øyenskygge herfra koster rundt 30-40 kr. Og da tror jeg du kan får to farger.
Gjest Ethereal Skrevet 18. juli 2004 #5 Skrevet 18. juli 2004 Weleda og Dr. Hauschka er utrolig bra produkter, og ingen av dem er testet på dyr. I tillegg er de laget av planter fra biodynamisk jordbruk. Fra Weleda liker jeg mandelserien for sensitiv hud, men jeg har tørr hud. De har også en serie med iris for blandet hud, og produktene der lukter nyydelig Dr Hauschka er litt samme stil, men mer upmarket, og prisene også deretter. Men ganske overlevelige. De har bl.a et pudder som skal være fabelaktig. Jeg liker rensemelken, rosekremen for tørr hud, og ansiktsvannet for normal/tørr hud. Apotekprodukter er nok i stor grad testet på dyr, er jeg redd. Derfra liker jeg Avène godt, og enkelte ting fra Vichy.
Bokalven Skrevet 18. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2004 Men hva er ca-prisene på disse produktene? At noe er "rimelig" er jo veldig relativt (øynene som ser osv.) Selv kunne jeg f. eks. ikke tenke meg å gi 100 kroner for en shampoo eller noe serlig mer enn ca 75 kroner for rensekrem/-såpe. Helst ikke mer enn rundt femtilappen for en ansiktskrem heller.
Gjest Ethereal Skrevet 18. juli 2004 #7 Skrevet 18. juli 2004 Nå husker jeg ikke prisene i hodet, men Weleda er billigere enn Hauschka. Tror rosekremen koster 160-170kr, og rensekremen ca hundrelappen. Body Shop er ikke så billig lenger, for eksempel koster bodybutter-ne ca 120,- (men klart verdt prisen). Hvis du vil unngå produkter testet på dyr, bør du holde deg unna L'Oreal og Nivea, i hvertfall.
Bokalven Skrevet 18. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2004 Her er en liste over firmaer som tester på dyr, dokumentet er i pdf-format.
CecilieB Skrevet 19. juli 2004 #9 Skrevet 19. juli 2004 jeg kjøper nesten all sminke på h & m men vet ikke om det er testa på dyr. men man har jo body shop som ikke er så dyr og ikke testa hvertfall på dyr. H&M tester ikke sminke på dyr.
Gjest the imp Skrevet 19. juli 2004 #10 Skrevet 19. juli 2004 Kan ikke se Revlon på lista over de som tester på dyr, de har ihvertfall helt grei sminke til hyggelige priser. Men det er jo mulig de tester på dyr selv om jeg ikke fant dem på den lista.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå