needinspiration Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Si meg; Jeg og min lille store familie på snart 5 stk må ut på leiemarkedet fordi det er en bebis på vei. Hva forventer huseiere at vi må betale? Og at det skal være ok for at så mange skal få bo der uten at vi skal bruke alle pengene for å bo oss ihjel.... Det er frustrerende å bli avvist etter at huseieren sa ja for at vi hadde fått leie leiligheten hans. Hadde ikke fått noe kontrakt. Her vært på forumet her før, nå med et nytt nick.
asterix Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Kommer jo an på hvor dere vil bo. Vi leide i en periode en stor enebolig i god stand for bare 8000, i pendleravstand til Oslo. Da bodde 7 av ungene hjemme. Vi lette litt rundt i ulike områder rundt Oslo før vi fant den boligen. Men om dere er avhengige av å bo i et bestemt område kan det jo bli verre. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Si meg; Jeg og min lille store familie på snart 5 stk må ut på leiemarkedet fordi det er en bebis på vei. Hva forventer huseiere at vi må betale? Og at det skal være ok for at så mange skal få bo der uten at vi skal bruke alle pengene for å bo oss ihjel.... Det er frustrerende å bli avvist etter at huseieren sa ja for at vi hadde fått leie leiligheten hans. Hadde ikke fått noe kontrakt. Her vært på forumet her før, nå med et nytt nick. Hæ? Anonymous poster hash: 4493b...baf 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Sett inn annonse på finn.no og/eller zett.no selv, hvor dere skriver hvor mange dere er, hvor mange soverom dere trenger og hva dere kan betale i leie. For øvrig klarer dere dere med en tre-roms en god stund, de to eldste kan dele rom, babyen kan bo på foreldresoverommet i hvertfall i et par år. (I leilighet der venninne bor bodde en familie med like mange barn- Det var en ett-roms, med separat kjøkken. Køyeseng, loftsseng og sovesofa under denne. Det meste går...) Anonymous poster hash: 4f45b...2b5 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Det kommer an på hvilken by dere skal bo i og hvor mange soverom du ønsker? Anonymous poster hash: ee03b...310
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Sett inn annonse selv! Vi gjorde det, leier i påvente av at huset vårt skal bli bygd. Bor i et fint område i Oslo, Nordre Aker bydel, part i tomannsbolig. 4 soverom, god standard, balkong, to bad og separat kjøkken. Trives godt! Gjett hvor mye vi betaler? 10000. Det er ingenting for en sånn bolig her. De vi leier av hadde ikke annonsert, for de orket ikke å forholde seg til mange henvendelser. Det er mange slike utleiere, de vil kontakte leietakere selv. Kjenner flere som har fått leie billig og bra etter at de har annonsert selv, fordi slike utleiere vil heller leie ut til noen de liker og stoler på, enn å håve inn mest mulig penger. De har gjerne betalt ned det mest av lånet og vil bare ha inntekt slik at de ikke taper på å ha leiligheten. Anonymous poster hash: 7ddfb...536
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Spørs hvor dere har tenkt å bo. En 3 roms leilighet i Bergen går for rund 8-10000 kr. En etroms i Asker går for 7000. Så alt etter hvor hen og hvor stort dere behøver. Anonymous poster hash: 46896...c00
needinspiration Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Åhhh Bergen. Bodde ca 1 år ved Sandviken på 3 roms til nesten 10000 kr. Og den fine utsikten.... Måtte da tilbake til Oslo, bor på utkanten av Fornebu nærmest bestemt rett ved E18. Boliger som ligger i nærheten er alt over 12500 kr. Så ønsker vi å flytte nærmere samboers jobb, dvs, rundt Ulven området i Oslo, og folk er rett og slett gribber!!!! Det er skikkelig sårt, men sånn er det... Jeg ønsker egentlig ikke å betale så mye på leilighet i hovedstaden med tanke på at gribbene skal få ta alle pengene og så står vi igjen med 0 kr til mat. Vi er villige til å flytte helt til Lillestrøm for å kunne bo helt ok. Det vi har nå er egentlig getho... liten 2 roms for 9200 kr. Ikke barnevennlig + at det er et asylmottak for familier i blokka..... Og firmaet vi leier av er helt idioter... Vi er foreløpig GANSKE lei av å bo så trangt. Går utover psyken. Endret 27. oktober 2014 av needinspiration
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Sånn er markedet når du ønsker å bo sentralt. Kjøp noe selv eller flytt ut av sentrum om du ikke ønsker å betale markedspris til utleier.Anonymous poster hash: 8dac0...f4e 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #10 Skrevet 27. oktober 2014 Åhhh Bergen. Bodde ca 1 år ved Sandviken på 3 roms til nesten 10000 kr. Og den fine utsikten.... Måtte da tilbake til Oslo, bor på utkanten av Fornebu nærmest bestemt rett ved E18. Boliger som ligger i nærheten er alt over 12500 kr. Så ønsker vi å flytte nærmere samboers jobb, dvs, rundt Ulven området i Oslo, og folk er rett og slett gribber!!!! Det er skikkelig sårt, men sånn er det... Jeg ønsker egentlig ikke å betale så mye på leilighet i hovedstaden med tanke på at gribbene skal få ta alle pengene og så står vi igjen med 0 kr til mat. Vi er villige til å flytte helt til Lillestrøm for å kunne bo helt ok. Det vi har nå er egentlig getho... liten 2 roms for 9200 kr. Ikke barnevennlig + at det er et asylmottak for familier i blokka..... Og firmaet vi leier av er helt idioter... Vi er foreløpig GANSKE lei av å bo så trangt. Går utover psyken. Lillestrøm er ikke stort bbilligere enn Oslo. Prøv heller Eidsvoll f.eks. Grei pendleavstand til byen med tog.Anonymous poster hash: e5d08...060 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #11 Skrevet 27. oktober 2014 Åhhh Bergen. Bodde ca 1 år ved Sandviken på 3 roms til nesten 10000 kr. Og den fine utsikten.... Måtte da tilbake til Oslo, bor på utkanten av Fornebu nærmest bestemt rett ved E18. Boliger som ligger i nærheten er alt over 12500 kr. Så ønsker vi å flytte nærmere samboers jobb, dvs, rundt Ulven området i Oslo, og folk er rett og slett gribber!!!! Det er skikkelig sårt, men sånn er det... Jeg ønsker egentlig ikke å betale så mye på leilighet i hovedstaden med tanke på at gribbene skal få ta alle pengene og så står vi igjen med 0 kr til mat. Vi er villige til å flytte helt til Lillestrøm for å kunne bo helt ok. Det vi har nå er egentlig getho... liten 2 roms for 9200 kr. Ikke barnevennlig + at det er et asylmottak for familier i blokka..... Og firmaet vi leier av er helt idioter... Vi er foreløpig GANSKE lei av å bo så trangt. Går utover psyken. Hva med å kjøpe? Feks i gamlebyen? Relativt billig fortsatt, med vanvittig prisstigning de neste årene pga bjørvikautbyggingen + + Jeg betaler bare 5000 per mnd på lånet mitt her. Anonymous poster hash: 4493b...baf 1
Gjest Keikolina Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Lillestrøm er ikke stort bbilligere enn Oslo. Prøv heller Eidsvoll f.eks. Grei pendleavstand til byen med tog.Anonymous poster hash: e5d08...060 Lillestrøm er ikke billig.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Skulle ikke vært mulig å ha 3 barn uten å eie bolig. Anonymous poster hash: 85f48...0a2 3
needinspiration Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2014 Hva med å kjøpe? Feks i gamlebyen? Relativt billig fortsatt, med vanvittig prisstigning de neste årene pga bjørvikautbyggingen + + Jeg betaler bare 5000 per mnd på lånet mitt her. Anonymous poster hash: 4493b...baf Da er du heldig.... Vi er de uheldige som har litt bet. anm... det er grunnen til at vi ikke kan kjøpe... Vi er dessverre ikke pengesterke.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Det blir litt som å spørre "Når går bussen?" uten å spesifisere hvor du er eller hvor du skal... Utleiere er ikke gribber, de fleste betalte masse penger for å kjøpe de boligene, og de må ha en viss inntjening for å kunne beholde dem. Sånn er det når man vil bo sentralt. Man kan ikke klage på at prisene er høye i populære områder når man absolutt vil bo i populære områder selv... Vil du bo billig, flytt til en eller annen bygd fire timer unna nærmeste storby. Anonymous poster hash: 6fdbe...c19 14
needinspiration Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #16 Skrevet 27. oktober 2014 har sett på Eidsvoll. Men pendle med tog er det greit det? Grunnen til å bo sentralt er pga jobben til mannen her.. 1
needinspiration Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #17 Skrevet 27. oktober 2014 Har satt inn annonse nå, men det ble ikke på finn.no. De krever 500 kr for å legge inn annonse.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #18 Skrevet 27. oktober 2014 har sett på Eidsvoll. Men pendle med tog er det greit det? Grunnen til å bo sentralt er pga jobben til mannen her.. Jobber du også sentralt i Oslo? Anonymous poster hash: 4493b...baf
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #19 Skrevet 27. oktober 2014 Åhhh Bergen. Bodde ca 1 år ved Sandviken på 3 roms til nesten 10000 kr. Og den fine utsikten.... Måtte da tilbake til Oslo, bor på utkanten av Fornebu nærmest bestemt rett ved E18. Boliger som ligger i nærheten er alt over 12500 kr. Så ønsker vi å flytte nærmere samboers jobb, dvs, rundt Ulven området i Oslo, og folk er rett og slett gribber!!!! Det er skikkelig sårt, men sånn er det... Jeg ønsker egentlig ikke å betale så mye på leilighet i hovedstaden med tanke på at gribbene skal få ta alle pengene og så står vi igjen med 0 kr til mat. Vi er villige til å flytte helt til Lillestrøm for å kunne bo helt ok. Det vi har nå er egentlig getho... liten 2 roms for 9200 kr. Ikke barnevennlig + at det er et asylmottak for familier i blokka..... Og firmaet vi leier av er helt idioter... Vi er foreløpig GANSKE lei av å bo så trangt. Går utover psyken. "Helt til Lillestrøm"? Tar 11 min til sentrum.... dvs du kommer deg raskere til sentrum fra lillestrøm enn du gjør fra diverse bydeler i Oslo. Anonymous poster hash: 02599...fca 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #20 Skrevet 27. oktober 2014 Åhhh Bergen. Bodde ca 1 år ved Sandviken på 3 roms til nesten 10000 kr. Og den fine utsikten.... Måtte da tilbake til Oslo, bor på utkanten av Fornebu nærmest bestemt rett ved E18. Boliger som ligger i nærheten er alt over 12500 kr. Så ønsker vi å flytte nærmere samboers jobb, dvs, rundt Ulven området i Oslo, og folk er rett og slett gribber!!!! Det er skikkelig sårt, men sånn er det... Jeg ønsker egentlig ikke å betale så mye på leilighet i hovedstaden med tanke på at gribbene skal få ta alle pengene og så står vi igjen med 0 kr til mat. Vi er villige til å flytte helt til Lillestrøm for å kunne bo helt ok. Det vi har nå er egentlig getho... liten 2 roms for 9200 kr. Ikke barnevennlig + at det er et asylmottak for familier i blokka..... Og firmaet vi leier av er helt idioter... Vi er foreløpig GANSKE lei av å bo så trangt. Går utover psyken. Utleiere er ikke gribber, de bruker som regel mye penger og en god del risiko på å investere penger i leilighet som leies ut til andre (altså dere). Hadde ingen leid ut hadde ikke dere hatt noe sted å bo. Er så lei av folk som syter over gribber, penger ut vinduet og ligneNde vissvass. Dersom du ikke ser verdien av å ha et sted å bo, med tak over hode, beskyttelse mot været, oppholdsplass for folk og eiendeler, mulighet for matlaging, dusj og toalettfasiliteter, ja da kan du jo sette opp telt sammen med sigøynerne. Da er du heldig.... Vi er de uheldige som har litt bet. anm... det er grunnen til at vi ikke kan kjøpe... Vi er dessverre ikke pengesterke. Helt selvforskyldt, ingen sympati. Dere har også valgt å få tre barn oppi dette, det må du ta ansvar for selv fremfor å skylde på at dere ikke betaler det dere låner. Anonymous poster hash: c3c23...fc6 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå