Gå til innhold

Jeg MÅ ha penger til i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, nå sitter jeg i saksa.

Er det noen som har noen ideer til hvordan jeg kan skaffe 8000 kroner til morgen?

Jeg har ingen penger, og jeg har ingen venner eller familie som vil låne meg penger. Jeg kan ikke ta opp lån da jeg ikke har inntekt og jeg har betalingsannmerkning. Penger fra NAV tar jo gjerne litt tid, og tvilsomt at jeg kan får penger fra de til i morgen...

Hjelp...?

Anonymous poster hash: 3d4a1...5d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva trenger du de til?

Anonymous poster hash: b8a82...dfb

• Liker 1
Skrevet

Tror neppe det går an å skaffe så mye penger til i morgen om du ikke kan låne de. Da må du evt. gå på gata og selge deg selv, og det synes jeg høres ut som en veldig dårlig idé ;-)

Skrevet

Hvis du har kredittkort og det er en alvorlig krise kan du jo ta ut av det.

Men jeg greier ikke helt å forstå hva slags utgift som oppstår så plutselig og som overhode ikke kan vente noen dager.

Anonymous poster hash: 7ce27...f0f

• Liker 2
Skrevet

En regning på 8000 dukker ikke plutselig opp slik, da. Du må enten låne av noen eller la være å kjøpe det du skal kjøpe.

Anonymous poster hash: c809d...ede
  • Liker 2
Skrevet

Vel, jeg har fått beskjed om at at leia må være inne til i morgen, ellers blir jeg kastet ut.

Jeg har ikke betalt leie for oktober enda....

Skrevet

Vel, jeg har fått beskjed om at at leia må være inne til i morgen, ellers blir jeg kastet ut.

Da har du jo hatt veldig god tid til å ordne det...

Anonymous poster hash: 7ce27...f0f

• Liker 4
Skrevet

Kva er kontonummeret ditt, TS?

Anonymous poster hash: 70371...be8
  • Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Deg må nok litt mer til for å bli kastet ut. I alle fall om du har en standard leiekontrakt.

• Liker 4
Skrevet

I stedet for å begynne å ta opp kredittkortgjeld eller gjøre deg upopulær hos venner og familie, så foreslår jeg at du setter deg ned og finner ut hvordan (og om?) du har mulighet til å betale 8000 kroner i måneden i husleie framover.

Hvis du er sikker på at du har råd til denne husleien, så må du ta kontakt med utleier (det er første bud hvis du ikke betaler når du skal!) og gjøre en avtale for hvordan du skal få betalt oktoberleien, og samtidig sannsynliggjøre overfor utleier at du klarer å betale leia regelmessig framover.

Forøvrig tror jeg du må droppe minst 3 månedsleier før utleier har lov til å kaste deg ut, men jeg ville ikke gamblet på det. Hvor ble det av pengene du skulle ha betalt oktoberleien med?

• Liker 6
Skrevet

Forbrukslån.

Skrevet

Dette har du då hatt god tid på å få ordnet. For øvrig kan ikke utleier kaste deg ut selv, du skal få skriftlig purring, før saken går til Namsmannen. Så du har noen uker på deg enda.

Anonymous poster hash: c809d...ede

• Liker 3
Skrevet

Kva er kontonummeret ditt, TS?

Du kan få mitt, hva er brukernavnet ditt?

Anonymous poster hash: 45d4a...07b

• Liker 7
Skrevet

Egentlig trenger jeg bare 4000 kroner, men leie for november skal jo betales 1. november, og han vil helst ha de også så fort som mulig.

Jeg har ikke husleiekontrakt og har derfor ikke fått noen penger fra NAV, huseier vil ikke gi meg kontrakt...

TS

Skrevet (endret)

Egentlig trenger jeg bare 4000 kroner, men leie for november skal jo betales 1. november, og han vil helst ha de også så fort som mulig.

Jeg har ikke husleiekontrakt og har derfor ikke fått noen penger fra NAV, huseier vil ikke gi meg kontrakt...

TS

Du har jo selv satt deg i denne leie situasjonen. Alle vet at man bør ha husleiekontrakt, og det burde du krevd da du flyttet inn. Leien har du visst om lenge og burde satt av penger til den. Krev husleiekontrakt av huseier i dag, eller flytt ut asap. Forbrukslån må jo være den beste løsningen her. (forutsatt at du har mulighet til å betale det lånet fort som juling når du får penger).

Endret av NumberSix
  • Liker 10
Skrevet

TS

Kva typer inntekter har du?

Skrevet

Du kan få mitt, hva er brukernavnet ditt?

Anonymous poster hash: 45d4a...07b

Legg kontonummeret ditt ut her, du.

• Liker 2
Gjest paramount
Skrevet

Du sier at *penger fra NAV tar gjerne litt tid*...så sier du at fordi du ikke har husleiekontrakt får du ikke penger fra NAV...Det lukter svindel lang vei.....

• Liker 2
Skrevet

Du sier at *penger fra NAV tar gjerne litt tid*...så sier du at fordi du ikke har husleiekontrakt får du ikke penger fra NAV...Det lukter svindel lang vei.....

Svindel?

Jeg får ikke penger for husleie før jeg har leiekontrakt. Jeg kan få penger til livsopphold, men det tar oftest langt tid.

Skrevet

Svindel?

Jeg får ikke penger for husleie før jeg har leiekontrakt. Jeg kan få penger til livsopphold, men det tar oftest langt tid.

Det kommer litt an på hvilken type støtte du har nå? Eller jobbinntekter eller annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...