Gå til innhold

ungene kommer og jeg gruer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg gjør det, jeg er ærlig nok til å innrømme det.

Jeg har altså 2 bonus barn, som er her 4 uker av gangen,ikke rydder de opp etter seg, de vil ikke spise maten vi spiser , mye bedre å spise ute eller hurtig mat, og det er et konstant pengemas. Ene ungen skal det og den andre skal det.

Jeg vet at de burde klare å rydde opp etter seg, de er 16 år gamle mens hos mor slipper de det, der rydder hun.

Normalt sett er ikke jeg utrolig ryddig av meg men jeg hater rot, Det ene barnet går ikke på skolen og har heller ikke jobb, mens det andre er skoleelev, og hver eneste morgen ser kjøkken bomba ut, melk står fremme, brødet, osten og smør er ikke satt tilbake, jeg sover ca 1 time etter at han har gått. Hvis jeg står opp og ber han rydde er han bare sint og sur og velger å dra tidelig til skolen, les tog sånn 1 time før han egentlig reiser.

Vi har prøvd å ta fra de alle privilegier men nei det nytter ikke, mine bonus barn er noen latsabber.

Så jeg gruer meg.

Måtte bare ta ut litt her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor flytter du ikke og lar den der fyren ta seg av ungene sine sjøl?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor flytter du ikke og lar den der fyren ta seg av ungene sine sjøl?

Ja si det. Kanskje fordi jeg til tross for andre innlegg jeg har skrevet så er jeg glad i mannen. Vi har hatt noen dype og gode samtaler, og det er ingen tvil om at han innser sine feil og jeg ser mine, og sammen skal vi klare oss igjennom bygene.

Men jeg er også glad i disse ungene men kjenner at det er litt gru i magen

Skrevet

Ja si det. Kanskje fordi jeg til tross for andre innlegg jeg har skrevet så er jeg glad i mannen. Vi har hatt noen dype og gode samtaler, og det er ingen tvil om at han innser sine feil og jeg ser mine, og sammen skal vi klare oss igjennom bygene.

Men jeg er også glad i disse ungene men kjenner at det er litt gru i magen

Det skjønner jeg godt.

Skrevet

La maten stå framme på benken og så får gutten gå og handle inn nytt av det som blir ødelagt for sine egne lommepenger.

Anonymous poster hash: 764e6...4be
  • Liker 2
Skrevet

Spark faren i rævva, dette må han tak i!

Gjest Honeyfern
Skrevet

Og hva gjør far oppi denne situasjonen? Står han passivt og ser på at barna ikke oppfører seg?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid vært en forkjemper for "mitt hus, mine regler". Du kan kanskje ikke oppdra barna hans, men du setter regler for ditt hus. Mat inn i kjøleskap etter, tørk over benken etter matlaging, middagen som serveres er middagen du får, klær i skittentøyet, og håndklær henges til tørk.

• Liker 3
Skrevet

Ja jeg gjør det, jeg er ærlig nok til å innrømme det.

Jeg har altså 2 bonus barn, som er her 4 uker av gangen,ikke rydder de opp etter seg, de vil ikke spise maten vi spiser , mye bedre å spise ute eller hurtig mat, og det er et konstant pengemas. Ene ungen skal det og den andre skal det.

Jeg vet at de burde klare å rydde opp etter seg, de er 16 år gamle mens hos mor slipper de det, der rydder hun.

Normalt sett er ikke jeg utrolig ryddig av meg men jeg hater rot, Det ene barnet går ikke på skolen og har heller ikke jobb, mens det andre er skoleelev, og hver eneste morgen ser kjøkken bomba ut, melk står fremme, brødet, osten og smør er ikke satt tilbake, jeg sover ca 1 time etter at han har gått. Hvis jeg står opp og ber han rydde er han bare sint og sur og velger å dra tidelig til skolen, les tog sånn 1 time før han egentlig reiser.

Vi har prøvd å ta fra de alle privilegier men nei det nytter ikke, mine bonus barn er noen latsabber.

Så jeg gruer meg.

Måtte bare ta ut litt her.

Du har min medfølelse, stebarn i den alderen kan være en utfordring. Sine egne kan man ta på en helt annen måte, ingen lett situasjon med stebarn.

Anonymous poster hash: 4de12...872

Skrevet

Her bør vel far komme på banen? Sier han ikke noe til barna?

Skrevet

Her bør og skal far komme inn og ta tak i ungene sine. De er gamle nok til å ha det ansvaret med å rydde opp etter seg. Du kan jo eventuelt dumpe alt rotet deres i sengen deres (skitne klær, glass, fat, matrester osv). Jeg har truet med det samme ovenfor mine barn :ler: Uansett, de er 16 år gamle og burde nå ha lært seg den enkle tingen å rydde. Men barn gjør jo som foreldrene, monkey see, monkey do. Så her budre foreldrene kommet på banen for lenge siden....

• Liker 1
Skrevet

Her bør og skal far komme inn og ta tak i ungene sine. De er gamle nok til å ha det ansvaret med å rydde opp etter seg. Du kan jo eventuelt dumpe alt rotet deres i sengen deres (skitne klær, glass, fat, matrester osv). Jeg har truet med det samme ovenfor mine barn :ler: Uansett, de er 16 år gamle og burde nå ha lært seg den enkle tingen å rydde. Men barn gjør jo som foreldrene, monkey see, monkey do. Så her budre foreldrene kommet på banen for lenge siden....

Hvis du antyder at foreldrene er like rotete så tar du feil, men de slipper jo å gjøre noe som helst hjemme hos mor, ja så da følger de vel dette her også, men beklager det funker ikke sånn i mitt hus.

Skrevet

Hvis du antyder at foreldrene er like rotete så tar du feil, men de slipper jo å gjøre noe som helst hjemme hos mor, ja så da følger de vel dette her også, men beklager det funker ikke sånn i mitt hus.

Hvis foreldrene er ryddige, har de da lært barna sine ryddighet? Har de f eks minnet barna på at de skal rydde opp etter seg hver gang når de har laget rot? Jeg må hele tiden minne mine 2 gutter på det. Men så er de yngre enn dine bonusbarn da. Uansett så må far sette grenser og forlange at de rydder. De er tross alt 16 år og når de er så gamle så hadde iallefall jeg forventet at mine barn hadde lært såpass...

Skrevet

Du, barnas far og barnas mor bør snakke litt sammen.

Skrevet

Menn med barn fra før=damaged goods

Finn deg heller en som ikke har barn

Anonymous poster hash: 4a135...0fc
  • Liker 1
Skrevet

Hvis foreldrene er ryddige, har de da lært barna sine ryddighet? Har de f eks minnet barna på at de skal rydde opp etter seg hver gang når de har laget rot? Jeg må hele tiden minne mine 2 gutter på det. Men så er de yngre enn dine bonusbarn da. Uansett så må far sette grenser og forlange at de rydder. De er tross alt 16 år og når de er så gamle så hadde iallefall jeg forventet at mine barn hadde lært såpass...

Jeg tror nok at det er mer en protest fordi de mener at når faren snakker med de så er det fordi eg står bak.

Skrevet

jeg blir også sur på folk som gnåler og maser om morgenen så jeg skjønner godt han blir sur og går. Du kunne kanskje sagt det kvelden før hvordan du vil ha det. Det er da ikke så ukjent en tenåring i det heletatt.

Skrevet

Litt sent å begynne å lære barna å rydde opp etter seg når de er 16 år. Dette er jo noe som må læres fra de er 4-5 år gamle og kontinuerlig gjøres til noe helt naturlig.

Anonymous poster hash: e0de4...a6b
Gjest Hummels
Skrevet

Hvis hvem som bestemmer. Så lenge de er under 18 år og er hos dere så er det dere som bestemmer. Ikke ungene. Gi de "et spark i ræva". Vis at du ikke godtar latheten deres.

Skrevet

jeg blir også sur på folk som gnåler og maser om morgenen så jeg skjønner godt han blir sur og går. Du kunne kanskje sagt det kvelden før hvordan du vil ha det. Det er da ikke så ukjent en tenåring i det heletatt.

Jeg syntes ikke jeg gnåler, jeg spør pent om han har sat inn etter seg, eller tørket av benken. Jeg har sagt det så utrolig mange ganger før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...