Gå til innhold

Hjelp! 270 000kr i uforutsette utgifter, minst!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet du om selger hadde eierskifteforsikring?

Jeg hadde en lignende sak for noen år siden. Fikk først blankt avslag (selger hadde eierskifteforsikring), men jeg kjørte på - og fikk til slutt dekket 50% av kostnadene på nytt bad. Og da var det vel 20 år siden sist oppussing/renovering av det badet.

Så ikke gi deg !

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du MÅ gjøre noen av delene, huden kan avlives rimelig hos dyrlege og et brukt dusjkabinett får du gratis på finn. Skjønner selvfølgelig at du ønsker å gjøre disse tingene, men hvis du ikke har penger må du vurdere om bør. Hva er alternativene? Vrake økonomien din? Risikere tvangssalg og restlån og kanskje bruke 10 år for å komme tilbake dit du er i dag. Får hunden et godt liv hvis den får operasjon?

Skrevet

Synes ikke du MÅ gjøre noen av delene, huden kan avlives rimelig hos dyrlege og et brukt dusjkabinett får du gratis på finn. Skjønner selvfølgelig at du ønsker å gjøre disse tingene, men hvis du ikke har penger må du vurdere om bør. Hva er alternativene? Vrake økonomien din? Risikere tvangssalg og restlån og kanskje bruke 10 år for å komme tilbake dit du er i dag. Får hunden et godt liv hvis den får operasjon?

Hvor mener du at vannet fra dusjkabinettet skal renne? Til et annet sluk enn det som fører til et rør som er lekk? Jeg vil anta at hunden allerede er operert og at det derfor ikke er noe å gjøre med den saken.

Anonymous poster hash: a5319...0b1

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Når det gjelder prisen på reparasjon av badet er det garantert mye å spare på å sjekke rundt.

Gulvet må garantert hugget og tas helt på nytt, med varmekabler og hele pakken. Her bør du da vurdere om du etter at membran er lagt skal legge et annet alternativ enn fliser for å trå til med varmekabler senere når du har bedre råd.

På veggene kan du velge smartpanel istedenfor fliser - hvis jeg ikke har tolket Sinnasnekker'n feil er dette membran og veggbekledning i et. Disse fås i en mengde mønstre og de er faktisk ganske pene. Da gjenstår byggtørking, røropplegg og baderomsmøbler som dusj, vask og lignende. Her ville jeg gjenbrukt alt som var helt og heller skiftet dette ved en senere anledning.

Men, det er klart at det er jo i to leiligheter det skal gjøres en jobb så jeg antar jo at det er derfor dette kan bli så dyrt.

Skrevet

Gjør hvertfall ting i denne rekkefølgen:

1)snakk med banken og forklar situasjonen

2)hvis banken ikle vil låne deg er penger,søk o startlån fra kommunen

3)Mor og far?

4)Forbrukslån og selg eventuelt leiligheten hvis utgiftene blir for store

Anonymous poster hash: b0497...a84

Skrevet

Hunden er allerede behandlet, så de 70 000 skylder jeg. Jeg hadde selvfølgelig ikke pusset opp hele badet om jeg ikke måtte. Røret er sprukket og vannet har rennt gjennom mitt gulv og ned til naboen. Det ligger vann ( som blir til råte/mugg mellom mine fliser og gulvet. Derfor må flisene brytes opp, og gulvet tørke med tørkemaskiner. Det betyr i praksis et helt nytt bad, da jeg må ha ny membranfiltrene, fliser, varmekabler ( som kanskje er det eneste jeg kan droppe) og nye rør.

Anonymous poster hash: 42f6a...074

Skrevet

Gjør hvertfall ting i denne rekkefølgen:

1)snakk med banken og forklar situasjonen

2)hvis banken ikle vil låne deg er penger,søk o startlån fra kommunen

3)Mor og far?

4)Forbrukslån og selg eventuelt leiligheten hvis utgiftene blir for storeAnonymous poster hash: b0497...a84

Greia er at jeg har maxet lånet mitt. Jeg brukte hele lånerammen min på å kjøpe leilighet, så DnB vil ikke gi meg noe mer, nå driver jeg å søker i andre banker, men det ser ikke lyst ut...

Skrevet

Greia er at jeg har maxet lånet mitt. Jeg brukte hele lånerammen min på å kjøpe leilighet, så DnB vil ikke gi meg noe mer, nå driver jeg å søker i andre banker, men det ser ikke lyst ut...

Startlån,startlån,startlån!

Skrevet

Når det gjelder prisen på reparasjon av badet er det garantert mye å spare på å sjekke rundt.

Gulvet må garantert hugget og tas helt på nytt, med varmekabler og hele pakken. Her bør du da vurdere om du etter at membran er lagt skal legge et annet alternativ enn fliser for å trå til med varmekabler senere når du har bedre råd.

På veggene kan du velge smartpanel istedenfor fliser - hvis jeg ikke har tolket Sinnasnekker'n feil er dette membran og veggbekledning i et. Disse fås i en mengde mønstre og de er faktisk ganske pene. Da gjenstår byggtørking, røropplegg og baderomsmøbler som dusj, vask og lignende. Her ville jeg gjenbrukt alt som var helt og heller skiftet dette ved en senere anledning.

Men, det er klart at det er jo i to leiligheter det skal gjøres en jobb så jeg antar jo at det er derfor dette kan bli så dyrt.

Ja jeg tror ikke jeg har råd til varmekabler heller. Og skal selvsagt gjøre alt billigst mulig, problemet er jo at jeg egentlig ikke har råd til noe. Jeg tror og håper i imidlertid at naboens skader kommer til å gå på forsikringen...

Skrevet

Vet du om selger hadde eierskifteforsikring?

Jeg hadde en lignende sak for noen år siden. Fikk først blankt avslag (selger hadde eierskifteforsikring), men jeg kjørte på - og fikk til slutt dekket 50% av kostnadene på nytt bad. Og da var det vel 20 år siden sist oppussing/renovering av det badet.

Så ikke gi deg !

Greia er jo at det begynte å renne ned til naboen ganske kjapt. Så det har nok ikke rennt i flere måneder. Røret har nok sprekt imens jeg eide leiligheten. Selger har jo opplyst om hvor gammelt badet var og har gitt meg papirer på at det i sin tid var forskriftsmessig gjort, så jeg har lite håp om å gå på dem. Jeg er førstegangskjøper og visste ikke at et bad som er ti år gammelt er å anse som et gammelt bad ( det ser jo helt fint ut). Men i følge forsikringen min så dekkes ikke ti år gamle bad da de er for gamle og man må " regne med" å pusse opp badet når man kjøper en leilighet med et bad som er ti år gammelt.

Skrevet

Greia er jo at det begynte å renne ned til naboen ganske kjapt. Så det har nok ikke rennt i flere måneder. Røret har nok sprekt imens jeg eide leiligheten. Selger har jo opplyst om hvor gammelt badet var og har gitt meg papirer på at det i sin tid var forskriftsmessig gjort, så jeg har lite håp om å gå på dem. Jeg er førstegangskjøper og visste ikke at et bad som er ti år gammelt er å anse som et gammelt bad ( det ser jo helt fint ut). Men i følge forsikringen min så dekkes ikke ti år gamle bad da de er for gamle og man må " regne med" å pusse opp badet når man kjøper en leilighet med et bad som er ti år gammelt.

Jeg tror du kan gå på kjøper. Røret som har sprukket høres ut som en vesentlig mangel (koster mer enn 5-6% av kjøpesummen å utbedre). Ta kontakt med advokat, kanskje innboforsikringen din dekker dette?

Renner vannet fortsatt eller har det blitt stengt av? Det er viktig at du gjør det du kan for å begrense skadene.

Anonymous poster hash: c5c4a...e0d

Skrevet

Jeg tror du kan gå på kjøper. Røret som har sprukket høres ut som en vesentlig mangel (koster mer enn 5-6% av kjøpesummen å utbedre). Ta kontakt med advokat, kanskje innboforsikringen din dekker dette? Renner vannet fortsatt eller har det blitt stengt av? Det er viktig at du gjør det du kan for å begrense skadene. Anonymous poster hash: c5c4a...e0d

Innboforsikringen min nekter å dekke dette, da det er et "gammelt bad", eieskifteforsikkringen til selger sier det samme. Det er en vesentlig feil som du sier, men en feil jeg måtte regne med når jeg kjøpte en leilighet med " så gammelt bad". Vannet er stengt av ja, men det betyr jo at jeg står uten dusj.

Skrevet

Hva skal man med forsikring om ikke dette dekkes? Tror jeg skal sjekke forsikringene mine med en gang.

Anonymous poster hash: 032d5...0aa
  • Liker 2
Skrevet

Hva skal man med forsikring om ikke dette dekkes? Tror jeg skal sjekke forsikringene mine med en gang. Anonymous poster hash: 032d5...0aa

Gjør det! De har jo titusen unntak som de ikke dekker! Blir så oppgitt!

Skrevet

Om forsikringa dekker eller ikke har ikke jeg peiling på.

ville bare si at det går an å restaurere badet billig. Vi pusset opp badet i sommer, brukte 82 000. Vi rev alt det gamle selv etter at rørlegger hadde koblet fra alt vann (inventar, vegger, gulv etc). Satte opp nye vegger ved hjelp av snekkerkyndig.

kontaktet flere rørleggere+bedrifter som flyter gulv å valgte de billigste med de påkrevde kvalifikasjoner.

plukket da ut rimelig men pen innredning, toalett og dusj og fikk belegg på vegger/gulv. Varmekabler er også inkludert i det vi betalte.

Dette er da ett veldig lite bad da! Hadde såklart blitt dyrere om badet var større. Gjorde mye arbeid selv, så kjenner du noen handye så kanskje du også kan gjøre det sånn :-)

Anonymous poster hash: 2f6ba...e91

Skrevet

Om forsikringa dekker eller ikke har ikke jeg peiling på.

ville bare si at det går an å restaurere badet billig. Vi pusset opp badet i sommer, brukte 82 000. Vi rev alt det gamle selv etter at rørlegger hadde koblet fra alt vann (inventar, vegger, gulv etc). Satte opp nye vegger ved hjelp av snekkerkyndig.

kontaktet flere rørleggere+bedrifter som flyter gulv å valgte de billigste med de påkrevde kvalifikasjoner.

plukket da ut rimelig men pen innredning, toalett og dusj og fikk belegg på vegger/gulv. Varmekabler er også inkludert i det vi betalte.

Dette er da ett veldig lite bad da! Hadde såklart blitt dyrere om badet var større. Gjorde mye arbeid selv, så kjenner du noen handye så kanskje du også kan gjøre det sånn :-)Anonymous poster hash: 2f6ba...e91

Det er ikke et stort bad jeg heller har, og jeg må selvsagt gjøre det billigst mulig, men jeg må i tillegg betale for tørkemaskiner som skal sørge for at gulvet er helt tørt før noe nytt bad kan bygges, dette fordrer også badet... Kjenner desverre ingen som kan hjelpe meg med det, men å rive en del av det gamle skal jeg nok klare... Huff føler alt er litt håpløst nå... Skal prøve å krangle litt mer med forsikringsselskapet, men samtidig har jeg ikke tid til å sitte å vente på de heller, jeg må på en eller annen måte hoste opp penger til å bygge nytt bad, og så håpe forsikringsselskapene gir seg etterhvert...

Skrevet

Kontakt Jussbuss dersom du ikke har råd til advokat per dags dato. Jeg synes ikke du skal slå deg til ro med beskjeden om at du må dekke dette selv før du har rådført deg med en tredjepart her.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men som jeg sier så var det noe ala dette som skjedde med meg. Jeg kjørte på i forhold til tilstandsrapport fra takstmann i prospektet, og fikk etter flere runder med avslag fra forsikringsselskap til slutt gjennomslag od dekt ca 50% av det.

Skrevet

Det er ikke et stort bad jeg heller har, og jeg må selvsagt gjøre det billigst mulig, men jeg må i tillegg betale for tørkemaskiner som skal sørge for at gulvet er helt tørt før noe nytt bad kan bygges, dette fordrer også badet... Kjenner desverre ingen som kan hjelpe meg med det, men å rive en del av det gamle skal jeg nok klare... Huff føler alt er litt håpløst nå... Skal prøve å krangle litt mer med forsikringsselskapet, men samtidig har jeg ikke tid til å sitte å vente på de heller, jeg må på en eller annen måte hoste opp penger til å bygge nytt bad, og så håpe forsikringsselskapene gir seg etterhvert...

sikker på at ikke bygnings forsikringen(ikke innboforsikring en altså) dekker tørking?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...