Gå til innhold

Hjelp! 270 000kr i uforutsette utgifter, minst!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fortell gjerne hvilket selskap dette er, slik at andre kan holde seg langt unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men innboforsikring skal vel dekke nettopp innbo. Rør, vegger, tak, gulv, dører, vinduer etc er ikke innbo. Innbo er det som er løst inne i huset.

Kjøkkeninnredning, baderomsinnredning, fastskrudde kleskap, fastskrudde panelovner etc er ikke innbo, men fast inventar.

Fast inventar og bygningsmasse skal gå på egen forsikring (bolig-, hus-, villaforsikring). Noen må jo ha forsikret dette? Hvem har det?

Skrevet

Jeg mener også å ha lest her inne i flere tråder at folk som har fått vannskader i sin egen leilighet pga andres leiligheter (som din) må ta det på sin egen forsikring, og ikke forsikringen fra den leiligheten som er årsaken. Håper virkelig dette ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: 8b1a1...189
Skrevet

Hvilket forsikringsselskap dekker ikke ulykkeforsikring til hunden din? Er det vits å ha forsikring når den ikke dekker det som er det viktigste å ha?

Og at operasjonen koster 70 000kr? Har du tatt kraftig i, eller er dette bare trolling?

Ellers så må jo den være nesten ihjelkjørt? Beinbrunn koster ca 30 000 f,eks, så 70 000 høres jo helt hinsides ut. Er den så kraftig skadet, så er kanskje det beste å la den slippe?

Burde eventuelt vurdere å dra til en annen klinikk da det er store forskjeller fra klinikk til klinikk.

Anonymous poster hash: 5af3e...d17
  • Liker 4
Skrevet

Dersom skadene på bad ikke var kjent eller oplyst om da du kjøpte, er det vel forrige eier som står ansvarlig for dette?

Anonymous poster hash: 7f1f5...d91
Skrevet

Et bad fra 2003 er da ikke gammelt. Et bad skal holde mye mye lenger enn det. Dette lukter lang vei. Jeg ville fått en fagmann til å ta en ordentlig sjekk av badet og se om det har blitt bygd på forskriftsmessig måte. Det tviler jeg sterkt på.

Anonymous poster hash: f58bc...08a
  • Liker 3
Skrevet

Operasjon til 70 000?! Har du bygd om hele voffen eller?

Anonymous poster hash: 40e6a...5ec
  • Liker 1
Skrevet

Hva med å kontakte Huseiernes landsforening. De har advokat. Evt. få en annen advokat til å se på saken?

Skrevet

Jeg har drevet med både hund og forsikring ganske lenge og jeg synes, bokstavelig talt, at denne historien ikke holder vann...

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har drevet med både hund og forsikring ganske lenge og jeg synes, bokstavelig talt, at denne historien ikke holder vann...

Her er flere som sier det samme, men jeg synes du oppsummerte det eksta fint.

Skrevet

Lag mat av hunden

Anonymous poster hash: 03ef1...37f
Skrevet

Jeg skulle også ønske at dette ikke stemte, men jeg sitter altså med en regning på 70 000. Hunden ble hardt skadet ja, både beinbrudd og operasjon, for å stoppe blødninger.

Anonymous poster hash: 42f6a...074

Skrevet

Fortell gjerne hvilket selskap dette er, slik at andre kan holde seg langt unna.

Det er gjennom DnB, styr unna folkens!

• Liker 1
Skrevet

Dersom skadene på bad ikke var kjent eller oplyst om da du kjøpte, er det vel forrige eier som står ansvarlig for dette?

Anonymous poster hash: 7f1f5...d91

Jeg kan ikke bevise at denne skaden ikke har skjedd mens jeg eide leiligheten...

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er gjennom DnB, styr unna folkens!Anonymous poster hash: 42f6a...074

Har du den dyreforsikringen som er omtalt på forsiden og som er påstått "best i tekst" hos TV2?

Da er utgifter opptil 30.000/år dekket for skader skjedd ved ulykke for hund under 6 år. Riktignok er det ikke dekning for skjødesløshet, men det skal vel litt til å bevise det fra forsikringsselskapet.

Siden forsikringen deres er begrenset oppad til 30.000 synes jeg du bør tenke nøye gjennom hvordan du prioriterer - skadeomfanget på 70.000 burde kanskje medført avliving istedet?

Så, hvor er det sameiet er forsikret?

Skrevet

Har du den dyreforsikringen som er omtalt på forsiden og som er påstått "best i tekst" hos TV2?

Da er utgifter opptil 30.000/år dekket for skader skjedd ved ulykke for hund under 6 år. Riktignok er det ikke dekning for skjødesløshet, men det skal vel litt til å bevise det fra forsikringsselskapet.

Siden forsikringen deres er begrenset oppad til 30.000 synes jeg du bør tenke nøye gjennom hvordan du prioriterer - skadeomfanget på 70.000 burde kanskje medført avliving istedet?

Så, hvor er det sameiet er forsikret?

Det er basis forsikringen fra DnB.Sameiet fraskriver seg alt ansvar da røret går fra sameiets vertikale rør og bort til min dusj, og ikke et rør som sameiet har satt inn, eller har noe med å gjøre.

Hunden har kommer drt til å gå bra med ( heldig vis). Der og da var jeg så i sjokk at jeg tenkte ikke, jeg sa bare ja til det dyrlegen foreslo. Sånn i ettertid så ser jeg jo at jeg ikke hadde råd til dette. Ulykken skjedde ved at jeg holdt hunden i båndet, den ble skremt og rykket til og jeg glapp båndet. Den løp ut i veien og ble påkjørt. Dette sier forsikringsselskapet er min feil fordi jeg var skjødesløs. Dette er jeg selvfølgelig helt uenig i, men jeg har kranglet lenge med dem nå....

Skrevet

Først vil jeg bare si at du har vært fryktelig uheldig. Har du noen i familien som kan bidra med et privatlån slik at du får dekt de 200 000? Evt. har du mulighet til å få et ytterligere lite lån i en annen bank (IKKE forbrukslån) til å dekke de 200 000 med pant i egen bolig, evt. kausjonist? Eller kan banken din strekke seg til å låne ut 200 000 ekstra? Lykke til, og i utgangspunktet ville jeg prøvd innboforsikring en gang til hvertfall, gjerne med en advokat på slep.

Gjest Malanthor
Skrevet

Du kan ikke stole på hva forsikringselskapene sier. De prøver seg nesten alltid.

Sjekk avtalen og les deg opp på aktuell juss og sjekk det ut selv. STOL ALDRI på et forsikringselskap.

Det kan godt tenkes at du har loven på din side selv om de avslår deg i første omgang.

• Liker 3
Skrevet

Er det mulig å få til en betalingsordning med dyreklinikken?

Anonymous poster hash: 50dde...dc3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jammen, du skal IKKE gi deg med det forsikringsselskapet på hunden for det er totalt urimelig at du skal dekke dette selv. Henvend deg skriftlig til dem, be dem dekke de 30.000 de SKAL dekke. Du dyttet ikke hunden ut i trafikken, den rev seg fra båndet og ble påkjørt AV EN TREDJEPART.

Dersom de fortsatt nekter: klag til forsikringeklagenemda.

Og så er jeg drittlei av å høre om det vertikale røret. Det er sprøyt og blank løgn fra en idiot av en styrerepresentant ellers er sameiet så inn i granskauen underdekket som det går an. Det er en sak for generalforsamlingen i så fall.

Dette har ingenting med din innboforsikring å gjøre fordi det ikke er innbo. Hos naboen under er eventuelt skade på deres innbo en sak for deres innboforsikring, men skade skjedd av et rør SOM. ER EN DEL AV BYGGNINGSMASSEN skal være dekket av HUSETS forsikring - enten ved det dere betaler inn som en del av felleskostnadene eller som tilleggsforsikring du skulle ha tegnet (dette har jeg riktignok ALDRI hørt om) gjeldende din bolig.

Du får fortelle styret og naboen under at enten får de vise deg FORSIKRINGSVILKÅRENE der det står at vertikale rør ikke er dekket slik at du kan gå på selger med mangel på opplysningsplikt ellers får de slutte med diktningen sin og ta skaden på husets forsirkring. Henvend deg skriftlig, be om kopi av vilkårene og be dem henvise til rett paragraf i de slik at du også her kan klage.

Hos oss har vi IF og de dekker dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...