AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg er veldig overvektig. Har satt opp en diett hvor jeg lever på 2500 kcal hver dag, men jeg er så sulten! Sukker og annet usunt er bannlyst fra dietten. Spiser mye proteiner for at jeg skal være mett, men det virker ikke. Går konstant å tenker på fastfood selv om jeg nettopp har spist. Og da skikkelige middager med masse grønt, magert kjøtt/fisk ... Har så lyst å gå i butikken å kjøpe en pose potetgull og sjokolade. Klarer ikke konsentrerer meg for det er alt jeg tenker på... :-(Anonymous poster hash: ec849...841
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Det kommer til å ta litt tid før magen din venner seg til det nye kostholdet. Drikk et glass vann og distraher deg selv med å pusse tennene e.l. Hvis du får lyst på sjokolade så tving deg selv til å vente en halvtime før du kjøper, for da har du sannsynligvis ikke lenger lyst på den. Anonymous poster hash: c96b4...415 6
umwar Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Spis en gulrot fremfor chips. Spis nøtter. Drikk vann med sitron i. Te tar mye av sultfølelsen. Det er en prosess å snu hodet rundt fra de dårlige vanene. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Tannkrem var en god ide. Det får jo alt til å smake fælt. Te har jeg ikke drukket noe særlig av. Er det samme hva slags type te? Har alltid gått i cola (som nå er erstattet med cola zero...)Anonymous poster hash: ec849...841
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Tannkrem var en god ide. Det får jo alt til å smake fælt. Te har jeg ikke drukket noe særlig av. Er det samme hva slags type te? Har alltid gått i cola (som nå er erstattet med cola zero...)Anonymous poster hash: ec849...841 Te er like uten kalorier som svart kaffe. Husk at det er bedre å drikke vann enn cola zero. Anonymous poster hash: c96b4...415 1
umwar Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Tannkrem var en god ide. Det får jo alt til å smake fælt. Te har jeg ikke drukket noe særlig av. Er det samme hva slags type te? Har alltid gått i cola (som nå er erstattet med cola zero...)Anonymous poster hash: ec849...841 Te er te. Hiv litt sitron oppi, så får det en enda bedre smak. Det finnes så utrolig mange gode teer, så ta en tur til helsekost eller kaffebutikkk og kjøp inn. Hver gang det unaturlige søtsuget/sulten kommer, ta en kopp te. Mange typer renser kroppen og, så da får du to fluer i en smekk Cola zero er jo på en måte innom samme tankegangen din. Du må få vekk det usunne suget og erstatte det med andre, sunnere alternativ. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Det kommer til å ta litt tid før magen din venner seg til det nye kostholdet. Drikk et glass vann og distraher deg selv med å pusse tennene e.l. Hvis du får lyst på sjokolade så tving deg selv til å vente en halvtime før du kjøper, for da har du sannsynligvis ikke lenger lyst på den. Anonymous poster hash: c96b4...415 Haha. Veldig typisk tynndame-råd. Anonymous poster hash: bcdbb...03d 15
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 Hva spiser du i løpet av en dag ca? hvordan er måltidene dine satt sammen? 2500 er ikke akkuratt så veldig lite. Anonymous poster hash: b9aa9...0c3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Haha. Veldig typisk tynndame-råd. Anonymous poster hash: bcdbb...03d Har det siste året gått fra nær fedme til normalvektig, så ja nå er jeg tynn dame men jeg vet også hva som fungerer. Anonymous poster hash: c96b4...415 1
WubWub Skrevet 27. oktober 2014 #10 Skrevet 27. oktober 2014 2500 kalorier om dagen? da håper jeg virkelig du er mann for dette var store mengder om du er dame. med mindre du trener sjukt mye styrke og jogger hver dag så har jeg ikke noe tro på at man kan gå ned i vekt av såppass store mengder kalorier. har ikke noe annet råd enn å pine deg gjennom sulten. er tydlig magen din lurer deg til å tro du er sulten og har behov for mat når du egentlig ikke har det på noen som helst slags måte viljestyrke! 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #11 Skrevet 27. oktober 2014 Tjukk- snart tynn - dame råd følger; Spis en liiiiten sjokoladebit hver kveld i et par uker. 2500 kalorier er litt mye men er det en nedtrapping så er det bra for nå. De ukene du spiser den LILLE sjokoladebiten bruker du på å kutte ut all brus, også cola zero, og gå over til te, uten sukker. Jepp, usøtet te. Vær forberedt på hodepine og dårlig humør noen uker! Kutt så ut sjokoladebiten hver dag, og unn deg en liten bit hver helg. En "jippi, jeg greide en uke til" belønning. Når det går bra, kutt ned på kaloriene. Sulten betyr bare at kroppen forlanger å få det den er vant til, det går over etterhvert, tro meg jeg har vært gjennom det! Tilgi deg selv for de gangene du skeier ut, og fortsett det nye kostholdet med en gang. Lykke til Anonymous poster hash: c1957...23c
Gjest Papirfly Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Viljestyrke er et ræva råd. Ha jevne måltider. Beveg deg mer. Bannlys søte ting. Skjær opp løk, kål, gulrot, ha dette på brødskiva, så du får mindre karbohydrater, mer grønnsaker. Magesekkens utvidelse og jevnt blodsukker er cluet. Te uten sukker ikke dumt. Føler med deg. 4
Minya Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Fyll magen med vann og spis et eple når du får søtsug. Eplet inneholder lite overflødige ting og metter mye mer enn småsnacksing. Del eplet i båter, da tror magen at den har spist mer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Viljestyrke er et ræva råd. Men det er det eneste som fungerer! Jeg gikk ikke ned 45 kilo ved hjelp av diett, trening, eller en magisk tryllefe. Nei, jeg gikk ned 45 kilo med viljestyrke. Anonymous poster hash: 8111a...022
WubWub Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Viljestyrke er et ræva råd. Ha jevne måltider. Beveg deg mer. Bannlys søte ting. Skjær opp løk, kål, gulrot, ha dette på brødskiva, så du får mindre karbohydrater, mer grønnsaker. Magesekkens utvidelse og jevnt blodsukker er cluet. Te uten sukker ikke dumt. Føler med deg. jasså. de fleste ernæringsfysiologer og personlige trenere mener viljestyrke er det som kreves for å skape forandring i en usunn livsstil. det krever viljestyrke å komme seg på trening noen ganger i uka for å mosjonere bort kalorier selvom man syntes trening er bånn i bøtta. det kreves viljestyrke for å holde seg unna godteri, snop og fastfood som man har levd på i flere år. viljestyrke er det beste rådet som finnes. om du ikke har det så er du dømt til å tape 1
FantasDick Skrevet 27. oktober 2014 #16 Skrevet 27. oktober 2014 Skjær opp løk, kål, gulrot, ha dette på brødskiva, så du får mindre karbohydrater, mer grønnsaker. Lol? Løk på brødskiva for å spare karbs? 7
Gjest Honeyfern Skrevet 27. oktober 2014 #17 Skrevet 27. oktober 2014 Angående søtsug, kunne varm melk med en teskjei honning om kvelden gjøre susen?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #18 Skrevet 27. oktober 2014 Det kommer til å ta litt tid før magen din venner seg til det nye kostholdet. Drikk et glass vann og distraher deg selv med å pusse tennene e.l. Hvis du får lyst på sjokolade så tving deg selv til å vente en halvtime før du kjøper, for da har du sannsynligvis ikke lenger lyst på den. Anonymous poster hash: c96b4...415 Say what? Jeg kan gå i flere dager og ha dritlyst på sjokolade hele tiden. Det går virkelig ikke over før jeg spiser det. Jøss, så lett det hadde vært om cravings på ting gikk over etter kun en halvtime... Anonymous poster hash: 4952b...c7f 14
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #19 Skrevet 27. oktober 2014 Har det siste året gått fra nær fedme til normalvektig, så ja nå er jeg tynn dame men jeg vet også hva som fungerer. Anonymous poster hash: c96b4...415 For deg Har man lyst på ting på den måten TS beskriver, kommer ikke en halvtime til å hjelpe. Anonymous poster hash: 1f476...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #20 Skrevet 27. oktober 2014 Angående søtsug, kunne varm melk med en teskjei honning om kvelden gjøre susen? Kaloribombe! Ikke er god måte å løse problemet med søtsug på. TS: Jeg ble alltid dødsirritert på de som sa jeg skulle spise druer eller noe sånt når jeg fikk søtsug, for jeg syntes aldri det var i nærheten av å hjelpe når jeg hadde lyst på sjokolade, men nå har jeg begynt å kutte opp en pære eller dele opp en appelsin hver kveld og spise det som snacks, og plutselig er frukt en god erstatning. Appelsiner og pærer er søte og gode, og veldig kalorifattige Anonymous poster hash: 42844...282
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå