AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har sett i det siste at flere har startet en tråd om et tema og folk begynner å diskutere. Alt normalt egentlig. Men så begynner trådstarter å forsvare sin mening ovenfor de som er uenig, og da får ofte trådstarter kommentarer om at h*n ikke takler at andre har andre meninger, selv om trådstarter var høflig og saklig. Da blir jeg litt forundret, hvem er det som ikke tåler å høre andre sine meninger? Jo den som anklager trådstarter for å ikke tåle andre sine meninger, de tåler jo selv ikke trådstarter sin mening Og får ikke trådstarter lov å diskutere videre og komme med sin mening? Eller må h*n skifte mening fordi en/flere personer er uenige? Er det ikke meningen i en debatt å ha forskjellige meninger og diskutere det? Er det ikke kjedelig med en debatt hvor alle er enige? Får jeg lov å diskutere dette videre eller tåler jeg ikke andre sine meninger om jeg er uenig med noen? .p Anonymous poster hash: 8305e...1c2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har sett i det siste at flere har startet en tråd om et tema og folk begynner å diskutere. Alt normalt egentlig. Men så begynner trådstarter å forsvare sin mening ovenfor de som er uenig, og da får ofte trådstarter kommentarer om at h*n ikke takler at andre har andre meninger, selv om trådstarter var høflig og saklig. Da blir jeg litt forundret, hvem er det som ikke tåler å høre andre sine meninger? Jo den som anklager trådstarter for å ikke tåle andre sine meninger, de tåler jo selv ikke trådstarter sin mening Og får ikke trådstarter lov å diskutere videre og komme med sin mening? Eller må h*n skifte mening fordi en/flere personer er uenige? Er det ikke meningen i en debatt å ha forskjellige meninger og diskutere det? Er det ikke kjedelig med en debatt hvor alle er enige? Får jeg lov å diskutere dette videre eller tåler jeg ikke andre sine meninger om jeg er uenig med noen? .p Anonymous poster hash: 8305e...1c2 Problemet er at mange oppretter en tråd hvor de legger fram sitt problem eller dilemma. Jeg har sett utrolig mange TS`er som da ikke tåler at de som skriver inn har andre meninger enn vedkommende selv. Noen blir dødelig fornærmet og skriver ganske tydelig at dersom de ikke skriver slik vedkommende forestilte seg så kan de bare la være å skrive. Det som gjør slike tråder spesielt tragikomisk er alle de gangene TS skriver: "Tusen takk til alle som var enig med meg" Anonymous poster hash: 43a36...38b
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har sett i det siste at flere har startet en tråd om et tema og folk begynner å diskutere. Alt normalt egentlig. Men så begynner trådstarter å forsvare sin mening ovenfor de som er uenig, og da får ofte trådstarter kommentarer om at h*n ikke takler at andre har andre meninger, selv om trådstarter var høflig og saklig. Da blir jeg litt forundret, hvem er det som ikke tåler å høre andre sine meninger? Jo den som anklager trådstarter for å ikke tåle andre sine meninger, de tåler jo selv ikke trådstarter sin mening Og får ikke trådstarter lov å diskutere videre og komme med sin mening? Eller må h*n skifte mening fordi en/flere personer er uenige? Er det ikke meningen i en debatt å ha forskjellige meninger og diskutere det? Er det ikke kjedelig med en debatt hvor alle er enige? Får jeg lov å diskutere dette videre eller tåler jeg ikke andre sine meninger om jeg er uenig med noen? .p Anonymous poster hash: 8305e...1c2 Det er bare hersketeknikk. Slapp av.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Hehe jeg ser hva du mener, men det handler ofte om folk som reagerer veldig aggressivt på andres meninger, ikke de som bare argumenter tilbake. Eller de som leter etter et spesifikt svar og ikke tolererer noe annet. Type tråder er f.eks. TS: *Lang rant om hvordan samfunnsgruppe er undertrykket og det er alle andre sin feil* Svar: Jeg synes ikke det pga. X og Y TS: Du er en (sett inn skjellsord) Eller: TS: *Langt innlegg om hvordan samboer behandler henne og hvordan hun burde reagere* Svar: Det der er helt uakseptabelt/samboer er idiot/burde dumpes TS: *Tar samboer i forsvar, kommer med ny, revolusjonerende informasjon og synes alle er haters* Når noen "ikke tåler" andres meninger handler det mer om at de får trusa i tvist, er aggressive i tonen eller går til angrep på de som ikke er enige. Ellers er jeg enig i at "du tåler ikke andres mening" iblant blir brukt som hersketeknikk. Anonymous poster hash: 8ff0f...2a3 3
Haru Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) ja uff Endret 27. oktober 2014 av Haru
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Nå snakker jeg om tråder hvor TS er høflig og ikke dødelig fornærmet, hvor TS har full respekt for de som mener noe annet men bare skriver sin mening som alle andre. Allikevel skjer det i blant at noen da skriver at TS må tåle andre meninger og slutte å arguentere for sin mening fordi TS tar helt feil. Helt klart skjer det at TS er frekk og tåler ikke andre meninger, har sett de og flere ganger. Men det jeg mente var de TS som ikke er frekk og usaklig, men høflig mot alle.Anonymous poster hash: 8305e...1c2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg synes ikke jeg har sett mange eksempler på dette i tråder hvor ts er høflig og er takknemlig for alle tilbakemeldinger, ikke bare de som er i favør av ts selv. Det er i såfall unntaket. Jeg synes heller at det ofte er slik som ab #8ff0f skisserer, at dersom noen er uenig med ts kommer en indignert ts på banen med ny informasjon som endrer saken totalt og mener at dette er noe alle burde visst og tatt hensyn til i sitt opprinnelige svar.Anonymous poster hash: b6326...89a 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 Hehe jeg ser hva du mener, men det handler ofte om folk som reagerer veldig aggressivt på andres meninger, ikke de som bare argumenter tilbake. Eller de som leter etter et spesifikt svar og ikke tolererer noe annet. Type tråder er f.eks.TS: *Lang rant om hvordan samfunnsgruppe er undertrykket og det er alle andre sin feil*Svar: Jeg synes ikke det pga. X og YTS: Du er en (sett inn skjellsord) Eller:TS: *Langt innlegg om hvordan samboer behandler henne og hvordan hun burde reagere*Svar: Det der er helt uakseptabelt/samboer er idiot/burde dumpesTS: *Tar samboer i forsvar, kommer med ny, revolusjonerende informasjon og synes alle er haters* Når noen "ikke tåler" andres meninger handler det mer om at de får trusa i tvist, er aggressive i tonen eller går til angrep på de som ikke er enige.Ellers er jeg enig i at "du tåler ikke andres mening" iblant blir brukt som hersketeknikk. Anonymous poster hash: 8ff0f...2a3 Er ikke dette jeg mener Jeg mener f.eks TS: jeg mener bla bla Per: jeg mener tralala TS: jo men bla bla (høflig) Per: Du må da tåle at folk har andre meninger enn deg! Hvorfor startet du denne tråden om du ikke tåler at folk er uenig, herregud så teit du er osv. Eller TS: jeg trenger råd om blabla Per: jo du kan tralala TS: takk men det har jeg prøvd 5 ganger og det gikk dessverre ikke. Per: herregud vil du ikke ha råd? Hvorfor startet du denne tråden om du ikke vil ha råd? Altså Per tok helt av kun fordi TS var uenig men TS var høflig. Da er det tydelig at Per er den som ikke tåler andre meninger. Jeg syns det er så rart at folk gidder å skrive i tråder om de ikke tåler argumenter i mot seg Anonymous poster hash: 8305e...1c2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg synes ikke jeg har sett mange eksempler på dette i tråder hvor ts er høflig og er takknemlig for alle tilbakemeldinger, ikke bare de som er i favør av ts selv. Det er i såfall unntaket. Jeg synes heller at det ofte er slik som ab #8ff0f skisserer, at dersom noen er uenig med ts kommer en indignert ts på banen med ny informasjon som endrer saken totalt og mener at dette er noe alle burde visst og tatt hensyn til i sitt opprinnelige svar.Anonymous poster hash: b6326...89a Ja det er oftest andre veien, men om du leser mine eksempler så finnes de og der ute. Anonymous poster hash: 8305e...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå