Fiolinisten Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Noen som har noen alkoholfrie viner å anbefale? Har ikke så mye å si hva slags type vin, da jeg planlegger å lage et lite lager. Tenker da på en vin som passer til ost med godt selskap, en finere middag eller rett og slett som kosevin. Trenger ikke å være samme vin til alle overnevnte, så fremst den passer godt til en eller flere.
Fiolinisten Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #2 Skrevet 27. oktober 2014 Ingen som har noe tips å komme med?
Carline Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Gode, vel... Må innrømme at jeg ikke har funnet noen som er gode, men er to som er sånn passe. Torres Natureo Free hvitvin og rose synes jeg at går. Vet at noen synes rødvinen er ok, men jeg kan ikke si meg enig. Vinen inneholder forresten 0,5%, men er klassifisert som alkoholfri. Jeg drikker heller alkoholfri øl
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Alkoholfri vin er ikke kjent for å være spesielt drikkelig, så finnes nok veldig få, om noen, som kan beskrives som gode. Drikk heller noe annet!Anonymous poster hash: 7ab31...cf0
Fiolinisten Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2014 Gode, vel... Må innrømme at jeg ikke har funnet noen som er gode, men er to som er sånn passe. Torres Natureo Free hvitvin og rose synes jeg at går. Vet at noen synes rødvinen er ok, men jeg kan ikke si meg enig. Vinen inneholder forresten 0,5%, men er klassifisert som alkoholfri. Jeg drikker heller alkoholfri øl De vinene er allerede skrevet opp på lista, har hørt mye positivt om dem. Takk for tips. Alkoholfri vin er ikke kjent for å være spesielt drikkelig, så finnes nok veldig få, om noen, som kan beskrives som gode. Drikk heller noe annet!Anonymous poster hash: 7ab31...cf0 Nå vel, nå er det opp til meg å velge hva jeg ønsker å drikke selv. Det finnes gode viner som er alkoholfrie, selv om vinmonopolet i Norge er helt håpløst på akkurat det. Når det er nevnt, det trenger ikke å være fra polet her, kan fint importere vin selv.
Gjest Margit Spat Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg vet jeg svarer utenfor spørsmålet ditt, men det kan jo kanskje være et godt tips likevel for de som ser etter alkoholfrie drikker som kan brukes der vin er vanlig følge til maten: Jeg velger nesten uten unntak annet enn vin hvis jeg skal ha et alkoholfritt alternativ. Disse har jeg brukt flere ganger med godt resultat: http://www.sunniva.no/artikler/promillefri-drikkeglede-til-julebordet Særlig eple og solbær-varianten har falt i smak hos meg. Også den røde druejuicen fra samme leverandør er god som "kosevin".
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #7 Skrevet 28. oktober 2014 Alkoholfri vin er det samme som druejuice, og smaker like grusomt. Anbefaler å heller gå for andre alkoholfri alternativer som skikkelig juice eller ferskpresset eplecider. Anonymous poster hash: 361bf...8fd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har smakt alkohokfri vin som smakte akkurat som vanlig vin, så at det bare er driesaft tror jeg ikke. Anonymous poster hash: d6fd5...675 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå