AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg skal få meg en kattunge, hun er 12 uker i uke 49. Men, eieren mener jeg kan hente den i uke 46. Noe jeg ikke er helt komfortabel med, da det blir for tidlig. Men, slutten av uke 48 (altså i helgen)... Er det for tidlig også synes dere? Er det noe forskjell på at jeg henter kattungen på Lørdag uke 48. Enn Mandag uke 49? Anonymous poster hash: 068f5...400
Gjest HappyWaffle Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 to dager er ikke noe jeg ville tenkt over. men ikke tidligere enn det!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 En dag eller to fra eller til er ikke så nøye, men du gjør rett i å ikke ville hente den flere uker før. Anonymous poster hash: fce30...9ac
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Om du henter den lille på lørdag i uke 48 eller 2 dager senere, men da i uke 49 betyr ingenting. Dersom jeg ikke misforstod deg nå så er det snakk om 2 dager i forskjell, men ukenummer endrer seg i løpet av disse to dagene. Det kan fort være mer gunstig å hente den lille på fredag eller lørdag i uke 49 siden dere da får hele helgen i hjemmefred sammen 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg er hjemmeværende, så jeg går bare å venter på den lille pusen. Men, ønsker ikke å hente hun for tidlig, da det ikke er bra for hun, og hun kan bli aggressiv m.m. og jeg skal være fosterhjem for andre katter, så da er det ikke bra å ha en aggressiv katt i huset. Jeg føler selv at det er ikke antall uker det står på. Men selve katten. Noen behøver en uke eller to ekstra, noen kan fint dra en uke før. Anonymous poster hash: 068f5...400
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg er hjemmeværende, så jeg går bare å venter på den lille pusen. Men, ønsker ikke å hente hun for tidlig, da det ikke er bra for hun, og hun kan bli aggressiv m.m. og jeg skal være fosterhjem for andre katter, så da er det ikke bra å ha en aggressiv katt i huset. Jeg føler selv at det er ikke antall uker det står på. Men selve katten. Noen behøver en uke eller to ekstra, noen kan fint dra en uke før. Anonymous poster hash: 068f5...400 TS haha Anonymous poster hash: 068f5...400
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg er hjemmeværende, så jeg går bare å venter på den lille pusen. Men, ønsker ikke å hente hun for tidlig, da det ikke er bra for hun, og hun kan bli aggressiv m.m. og jeg skal være fosterhjem for andre katter, så da er det ikke bra å ha en aggressiv katt i huset. Jeg føler selv at det er ikke antall uker det står på. Men selve katten. Noen behøver en uke eller to ekstra, noen kan fint dra en uke før. Anonymous poster hash: 068f5...400 2 dager vil være av mindre betydning, pusen kan jo være født på en mandag? - eller på en søndag? Det er det kanskje ikke så lett for eier av moren å vite? Det er 'hvordan være katt' som er den viktige lærdommen kattungen får av mor de siste ukene. Jeg så det så tydelig på samspillet melom min egen 'Frøken Fryd' som kom til meg da hun var 7 små uker og spesielt min Sorte Gentleman. Det er i hovedsak ham som har lært henne 'hvordan vi katter samspiller og gjør ting', mao. 'hvordan være katt'. Hvordan det ville gått om ikke han hadde vært der som læremester og lekekompis og oppdrager på kattevis skal være usikkert. men han var en av grunnene til at det var meg og gutta som ble valgt som familie for den lille frøknen. Før i verden ble jo kattunger gitt bort ved 8 uker, og kom da til nye familier uten den verdifulle og viktige kunnskapen om 'hvordan være katt'. Det gikk stort sett bra, men var selvsagt ikke gunstig. Det jeg forsøker å si er at det kan gå godt om alle omstendigheter spiller på lag, og jeg ville vært litt avslappet til 2 dager siden det er ukenummeret som endrer seg på disse to dagene og valget enten er slutten av den ene uken eller helt i starten på den 'riktige' uken. Kos dere, og vær oppmerksom på at den lille også vil lære mye av fosterhjemskattene, og være en indikator for dem på hvordan hjemmet er (når hun blir voksen). Så en trygg katt som er på katters vis hengiven overfor menneskene sine, vil gi et signal til de andre om at du/dere som mennesker ikke er så mye å være redde for. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 2 dager vil være av mindre betydning, pusen kan jo være født på en mandag? - eller på en søndag? Det er det kanskje ikke så lett for eier av moren å vite? Det er 'hvordan være katt' som er den viktige lærdommen kattungen får av mor de siste ukene. Jeg så det så tydelig på samspillet melom min egen 'Frøken Fryd' som kom til meg da hun var 7 små uker og spesielt min Sorte Gentleman. Det er i hovedsak ham som har lært henne 'hvordan vi katter samspiller og gjør ting', mao. 'hvordan være katt'. Hvordan det ville gått om ikke han hadde vært der som læremester og lekekompis og oppdrager på kattevis skal være usikkert. men han var en av grunnene til at det var meg og gutta som ble valgt som familie for den lille frøknen. Før i verden ble jo kattunger gitt bort ved 8 uker, og kom da til nye familier uten den verdifulle og viktige kunnskapen om 'hvordan være katt'. Det gikk stort sett bra, men var selvsagt ikke gunstig. Det jeg forsøker å si er at det kan gå godt om alle omstendigheter spiller på lag, og jeg ville vært litt avslappet til 2 dager siden det er ukenummeret som endrer seg på disse to dagene og valget enten er slutten av den ene uken eller helt i starten på den 'riktige' uken. Kos dere, og vær oppmerksom på at den lille også vil lære mye av fosterhjemskattene, og være en indikator for dem på hvordan hjemmet er (når hun blir voksen). Så en trygg katt som er på katters vis hengiven overfor menneskene sine, vil gi et signal til de andre om at du/dere som mennesker ikke er så mye å være redde for. Jeg tenker det også, at hun kommer jo til å lære av de andre. Men har lest meg frem til at katter som forlater sin mor for tidlig, kan bli aggressiv, tisse inne, bite og klore på alt og alle. virker ikke som at hun som selger meg katten vet så mye. Ikke husker hun eksakt dato, har bare skrevet ned på en lapp at i uke 49 er kattungene 12 uker gamle. Hadde tenkt å omplassere, men de ønsker ikke innekatt. Så da må jeg gå på privatmarkedet. Jeg tenker kanskje litt annerledes enn de fleste. Dersom denne katten ikke får et hjem, så havner hun hos dyrebeskyttelsen, eller blir avlivet. Dette ei dame som hadde en liten ulykke, moren er innekatt, alene, så hun er ikke sterilisert. En dag kom hun seg ut, og vips så ble det noen små pusekatter. Folk kan bannes og skrike så mye de vil, men kattungene er her og damen har forsikret meg om at hun skal sterilisere pusen. Dette er også en kjenning av moren min, så jeg stoler på hun. Har nå sagt i fra at jeg ønsker å vente til uke 48. TS Anonymous poster hash: 068f5...400
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg tenker det også, at hun kommer jo til å lære av de andre. Men har lest meg frem til at katter som forlater sin mor for tidlig, kan bli aggressiv, tisse inne, bite og klore på alt og alle. virker ikke som at hun som selger meg katten vet så mye. Ikke husker hun eksakt dato, har bare skrevet ned på en lapp at i uke 49 er kattungene 12 uker gamle. Hadde tenkt å omplassere, men de ønsker ikke innekatt. Så da må jeg gå på privatmarkedet. Jeg tenker kanskje litt annerledes enn de fleste. Dersom denne katten ikke får et hjem, så havner hun hos dyrebeskyttelsen, eller blir avlivet. Dette ei dame som hadde en liten ulykke, moren er innekatt, alene, så hun er ikke sterilisert. En dag kom hun seg ut, og vips så ble det noen små pusekatter. Folk kan bannes og skrike så mye de vil, men kattungene er her og damen har forsikret meg om at hun skal sterilisere pusen. Dette er også en kjenning av moren min, så jeg stoler på hun. Har nå sagt i fra at jeg ønsker å vente til uke 48. TS Anonymous poster hash: 068f5...400 Hent pusungen med verdens beste samvittighet og ro i sjelen på fredag/lørdag i uke 48. Jeg kan garantere deg at det under ingen omstendigheter vil være de 2 dagene som eventil at at katten viser seg å være aggresiv eller ikke husren. . Noen kloreforsøk rundtomkring må du nesten regne med er jeg redd, - det er en liten unge du får i huset. Og som alle andre 'barn' kommer også en periode hvor gardiner kan klares i, for å se om man kan og l og fordi det er fristende og man føler man får det tilil å la være og det er alt for fristende til å la være (og tenk om detr er noe spennende der oppe). Og så en obsternasig 'tenåring'. Uansett er det fryktelig lurt å bestille en vetrinærtime til den lille rett etter at du har fått den, - for en generell helsekontroll og vaksine 1
Minya Skrevet 27. oktober 2014 #10 Skrevet 27. oktober 2014 Vi hentet vår minstemann allerede i midten av hans ellevte leveuke, så det skal gå helt fint å hente helgen før uke 12. I vårt tilfelle hadde kattemoren allerede begynt å frese til kattungene for å lære dem at det ikke alltid var nødvendig å komme til mamma når det var noe. Han har blitt en staut og flott voksen mons med litt rampenykker, men det er bare sånn han er 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå