Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir student til høsten, og vil gjerne ønske meg ting denne julen som er relevant for å flytte ut for første gang og gjøre meg klar til studenttilværelsen. Har dere noen tips til hva jeg kan ønske meg? (Ønsker meg ikke penger) :vetikke:

Anonymous poster hash: 0dddf...f41
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

- Vannkoker

- Mikro

- Håndklær

- Teppe

- Leselampe

- Raggsokker (kan jo ikke skru på ovnen så tidlig!)

- Gavekort til pensumsbøker og skolemateriel

- Matbokser og termos

- Kjøkkenutstyr

• Liker 2
Skrevet

Sengetøysett

Gardiner

Seng/bokhylle/ skrivebord/ arbeidsstol om ikke dette er der du skal bo i fra før av

Kopper og kar

Håndklær og vaskekluter

Kjøkkenutstyr

Diverse belysning

Skrevet

Jeg har kun tenkt å gi deg et råd om å tenke litt over hva du faktisk MÅ ha, så får det andre komme etterpå når du ser hvor mye/lite plass du har. Tok min mor noen år å skjønne at jeg ikke hadde plass til juleservice selv om jeg helt sikkert får bruk for det en dag:P

Det jeg derimot ville lagt en del penger i er et skikkelig skrivebord + stol om det ikke alt er der. Du kommer til å sitte mye så er greit å ta vare på helsa:)

Anonymous poster hash: 2af58...38b
Skrevet

Sengesett, håndklær, kjøkkenutstyr, vannkoker, belysning

Skrevet

Lamper er gull! Ofte dyrt, men veldig nødvendig i mange leiligheter som ikke har spotter e.l.

- hyller

- vase

- gode kniver

- skjærefjøl

- stekepanne

- kasseroller

- servise

- salt-/pepperbøsse

- kaffetrakter/presskanne

- dyner/puter

- lysestaker

- vinglass

- karaffel

- bestikk

- ildfaste former

- serveringsskåler

... lista er lang. Hvis du kikker litt på hjemmesidene til f.eks IKEA, Kitch'n, Jysk, Kid osv finner du sikkert mange ideer til hva du trenger :-)

Skrevet

Verktøy :opplyser:

En boks med hammer, skrutrekker, avbitertang, skiftenøkkel feks.

Liten oppladbar drill er alltid kjekt å ha når du skal skru sammen IKEA møbler.

Kniver som fungerer sparer deg for mye irritasjon og tulleturer til legevakta.

sitteunderlag i tovet ull, fantastisk å sitte på når du leser inne i den kalde hybelen ;)

Varmt ullpledd.

Skrevet

Sengesett, penger på BSU, kjøkkenutstyr, lys og andre forbruksvarer :)

Skrevet

Jeg vil si det er avhengig av hvor du skal bo, noe du sikkert ikke vet enda? Om du flytter i et kollektiv er det ofte alt av ting du trenger på kjøkkenet, ergo er f.eks en brødrister og vannkoker "bortkastet". Slike ting ville jeg ventet med, til du faktisk flytter og vet hvor du skal bo. Først da vet du hva du trenger av kjøkkenutstyr, møbler og den type ting.

Ut over det så synes jeg flere av forslagene til andre her er god, gavekort til pensumbøker er jo helt fantastisk (det er dyrt!), gode kniver kan være greit (da ville jeg anbefalt enten kniver i porselen (tåler en del) eller f.eks victorinox (de må ikke vaskes i oppvaskmaskin :fnise:), verktøy og verktøyskrin er også kjempelurt. Ut over slike ting ville jeg ventet med fysiske ting, kjipt å få nok kjøkkenutstyr til å fylle et helt kjøkken og så skal du bo i hybel som inneholder absolutt alt (gode kniver vil du ikke få der, så det er greit, men de ville jeg passet på veldig godt om du skal bo med andre).

Jeg kommer egentlig ikke på noe veldig spennende, jeg ville ønsket meg penger inn på en konto øremerket til sparing til studietiden. Det er ikke så mye penger man får utbetalt i måneden, fra lånekassen, så alt ekstra er kjempepositivt. Så jeg ville vurdert det..selv om du sa at du ikke vil ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...