Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Alle mennesker danner seg en subjektiv opfattelse av verden. Hvem er du til å definere noe? Dersom et lite innvandrerbarn hadde sagt det hadde jeg spurt om hvor foreldrene kom fra og tatt det derfra.

Du har ingen argumenter så du må ty til slikt? Det sier i grunn mye om deg.

Men da kan jo en innvandrer oppfatte seg som norsk da all den tid vedkommende danner seg en subjektiv oppfattelse av verden? Så da er vel jeg også en som kan definere :D

Ok, men hva hvis innvandrerbarnet sa at det ble forvirret fordi noen mente at det var norsk mens andre sa at det var for eks. kineser? Hadde du gått så teknisk til verks i forklaringen av tingene for et barn? Kunne man ikke ha sagt "Vær den du vil fordi du er høyt elsket av meg uansett hva"?

Endret av extra
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

En norsk forelder. Begge snakker norsk og har bodd i Norge hele livet (noe jeg også har) så vi kjenner ikke til noe annet enn Norge. Så jeg vil si at jeg er norsk :)

• Liker 3
Skrevet

En norsk forelder. Begge snakker norsk og har bodd i Norge hele livet (noe jeg også har) så vi kjenner ikke til noe annet enn Norge. Så jeg vil si at jeg er norsk :)

Du er norsk :)

Gjest avocadoen
Skrevet

Du er norsk :)

Etnisk er jeg bare halvt norsk. Det viktigste er dog at vi er alle mennesker. Ikke hvor vi kommer fra.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Etnisk er jeg bare halvt norsk. Det viktigste er dog at vi er alle mennesker. Ikke hvor vi kommer fra.

Jeg er så enig. Det spiller ingen rolle hvor man kommer fra om man ikke ikke funker som menneske først og fremst.

Det vi leser i denne tråden er det jeg vil omtale som hersketeknikker for å holde folk nede og på avstand. Verdenshistorien viser det.

Hva vil en miste dersom en sier at en innvandrer er norsk? Ingenting. Frykt og usikkerhet tror jeg er stikkordene for de som går slikt til verks.

Endret av extra
  • Liker 1
Skrevet

Det er så enkelt som at dersom noen hadde invitert meg til å bryte brødet sammen med de, og innlemmet meg, at jeg hadde følt meg bra. Men dersom det første som ble sagt at jeg ikke var en av de, så hadde jeg nok ikke hatt samme motivasjonen til å spise sammen med de.

Gjest Rhaegar Targaryen
Skrevet

Nordmenn er ikke hellige, selv om mange kanskje tror det. Prøv å skrive norsk med liten n neste gang.

Lurer på hvor jeg har sakt at Nordmenn er hellige.

Men det er jo som det sies. Har man ikke noe argument kommenter skrivefeil

• Liker 2
Skrevet

Men da kan jo en innvandrer oppfatte seg som norsk da all den tid vedkommende danner seg en subjektiv oppfattelse av verden? Så da er vel jeg også en som kan definere :D

Ok, men hva hvis innvandrerbarnet sa at det ble forvirret fordi noen mente at det var norsk mens andre sa at det var for eks. kineser? Hadde du gått så teknisk til verks i forklaringen av tingene for et barn? Kunne man ikke ha sagt "Vær den du vil fordi du er høyt elsket av meg uansett hva"?

Klart du kan! Jeg har jo bare skrevet hva jeg selv tenker om begrepet, ikke at det jeg tenker er en universell sannhet. Merkelig at folk skal vri på ord...

Hadde forklart det for barnet. Det jeg lurer på er den siste setningen: Hvorfor skulle jeg sagt jeg elsker barnet? Det hadde jo vært løgn, dessuten så misbruker jeg ikke det ordet i tide og utide. Jeg sier det kun til de jeg faktisk elsker...

Skrevet

Klart du kan! Jeg har jo bare skrevet hva jeg selv tenker om begrepet, ikke at det jeg tenker er en universell sannhet. Merkelig at folk skal vri på ord...

Hadde forklart det for barnet. Det jeg lurer på er den siste setningen: Hvorfor skulle jeg sagt jeg elsker barnet? Det hadde jo vært løgn, dessuten så misbruker jeg ikke det ordet i tide og utide. Jeg sier det kun til de jeg faktisk elsker...

Spørsmålet er vel hvorfor en utenforstående skulle føle seg kallet til å forklare for barnet uansett?

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel hvorfor en utenforstående skulle føle seg kallet til å forklare for barnet uansett?

Du som stilte spørsmål ved hva jeg hadde svart en innvandrerunge dersom de spurte. Hvorfor du da vrir det over på meg på den måten er jo bare for å fiske etter stråmenn.

Skrevet

Du som stilte spørsmål ved hva jeg hadde svart en innvandrerunge dersom de spurte. Hvorfor du da vrir det over på meg på den måten er jo bare for å fiske etter stråmenn.

Jaha?

Skrevet

Da er korrekt svar, "at det ikke er min sak å blande meg borti". Du kom med et svar du nå må stå til svars for. Det er ikke en stråmann, en stråmann er å hevde du har sagt noe annet enn du sa og så gå løs på den påstanden.

Anonymous poster hash: 52bf1...7e0

• Liker 1
Skrevet

Når folk spør hvor jeg er fra er jeg rask med å tilføye at jeg er ADOPTERT og ikke innvandrer.

Innvandrere har et dårlig rykte her i Norge, spesielt Muslimer

trist og tragisk egentlig

• Liker 1
Skrevet

Har man norsk statsborgerskap er man norsk, det har ingenting med etnisitet å gjøre.

Skrevet

Har man norsk statsborgerskap er man norsk, det har ingenting med etnisitet å gjøre.

Helt riktig :)

Anonymous poster hash: 6df2c...d4d

Skrevet

Når folk spør hvor jeg er fra er jeg rask med å tilføye at jeg er ADOPTERT og ikke innvandrer.

Innvandrere har et dårlig rykte her i Norge, spesielt Muslimer

trist og tragisk egentlig

Du er bare teit

Skrevet

Du er bare teit

og hvorfor det?

Skrevet

Eller en nasjonalsosialist som utgir seg for å være innvandrer? ;)

Anonymous poster hash: 1f02d...36a

hahahahhaha lol lol lol nasjonalsosialist faktsiks den fikk meg til å le HØYT. hahaha takk for den det var dagens.

Skrevet

haha nasjonalsosialist som gir seg ut for å være innvandrer haha.

Gjest Papirfly
Skrevet

Jeg er muslim og målet mitt er å gjøre Norge om til et muslimsk kalifat.

Norge hater oss alle og hvite mennesker er rasister. Menneskelagde lover er dårlig og fungerer ikke.

Bare guds lover virker.

Hvorfor jeg ønsker muslimsk kalifat i Norge?

Fordi hvite mennesker har behandlet meg som dritt. Hvite mennesker har mobbet meg gjennom 7 års barneskole, 3 års ungdomskole og 3 års videregående. 13 års mobbing av hvite mennesker.

Derfor må Norge bli et muslimsk kalifat for å hindre at barn blir mobbet på skolen.

Jeg prøvde å være nordmann, men hvite mennesker liker meg ikke.

Anonymous poster hash: e4241...ac3

De mekanismene som skaper mobbing vil fortsette å eksistere selv om Norge blir et muslimsk kalifat.

Høres ut som om du vil hevne deg på samfunnet, og den beste måten å være mot samfunnet, det er å være fanatisk muslim, det er å definere seg utenfor.

Hvis Guds lover er så jævlig bra, hvorfor forhindret ikke Allah at du ble mobbet, da?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...