Gå til innhold

Til dere "sjefer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber et sted hvor det har vært en voldsom gjennomtrekk med folk som har blitt ansatt og sluttet etter kanskje maks 1 år.

Når dette skjer er det ingen av de øvre sjefen som reagerer.

Jeg tenker at om det er noen som har mange avdelingsjefer, når de informerer om at en ansatt har sagt seg opp, og når dette skjer ofte.

Da burde vel de på toppen begynne å lure på hva som faktisk er gale, eller?

For det virker ikke som at det skjer.

Noen andre som vil dele erfaringer hvor de føler seg lite verdsatt pga en dårlig sjef?

Anonymous poster hash: 03018...4a3
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det florerer av dårlige og ufaglærte sjefer på min arbeidsplass ja. Folk som tidligere har vært gode arbeidere også får status som sjef/leder og tror dermed de kan slakke på tempoet. Noen av sjefene er jenter i 20årene som med en gang noe skjer,løper rundt og prøver å få hjelp til å fikse problemet fordi de ikke vet hvordan problemet skal løses selv. De er også glade i å gå rundt og slarve,drikke kaffe og røyke i ny og ne,men har veldig vanskelig for å bidra i jobben.

Vet at flere av dem har fått massevis av klager, men det er vel vanskelig å bli kvitt dem tenker jeg?(statlig ansatte) Den verste er en fyr som alltid er litt sånn sur og frekk,han kan gjerne si "ikke glem at jeg er sjef"da svarte jeg"ikke glem at jeg driter i det"hehehe, han gjorde ingenting med det, kanskje han klagde men nå er jo jeg en "mønsterarbeider"som sjeldent er borte fra jobb og tar mye overtid så jeg er på god fot med sjefene der oppe. Han glemmer jo at selvom han er sjef så har han sine sjefer og,så han er tross alt en ansatt.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo en mulighet for at de reagerer, men ikke ønsker å sende ut disse signalene til andre i selskapet.

Anonymous poster hash: 6629a...4a8
Skrevet

De er vel helt sjef, da.

Anonymous poster hash: de062...714
Skrevet

Hos en av mine tidligere arbeidsgivere var vi 8 mann som ble ansatt under én "sjef" over en treårsperiode. Fire år etter jeg beynte hadde 6 sluttet på grunn av "sjefen", jeg fikk også nok av "sjefen" og gjorde det tydelig overfor sjefen til "sjefen" og personellansvarlig at jeg ikke kunne jobbe under denne mannen lenger. Enten går han eller jeg.

Det skremmende svaret jeg fikk var at de var klar over at mannen var et problem for bedriften, men det ville bli lang, tidkrevende og ressurskrevende prosess å bli kvitt han. Dessverre for meg liksom... Vi snakker her stillinger hvor arbeidsgiver legger 2 millioner i kursing første året man er ansatt. Altså mente den bedriften at 7 ansatte ganger 2 millioner (14 mill) var en helt grei pris å betale for å unngå å kvitte seg med det reelle problemet. Dette i tillegg til at de aldri vil få folk med erfaring og at de til stadighet må gjennom ansettelsrunder.

Jeg leverte oppsigelsen en måned etter.

Skrevet

Det er akkurat det som er helt idiotisk og sikkert samme grunn til hvorfor mine sjefer ikke er sparket.

For der jeg jobber så er alt egentlig helt ok utenom sjefene.

I det siste har tanken om å si meg opp hvert veldig sterk. Tenkte å gi det ut året og se det an etter det.

Folk sier at det virker som et flott sted å jobbe, men fra utsiden kan alt se bra ut.

Anonymous poster hash: e6162...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...