Gå til innhold

Svart kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal i bryllup på lørdagen og har ennå ikke kjøpt kjole i den anledning. Har funnet flere som er ok, men som er svarte. Har hørt fra enkelte at man ikke bør komme i svart i bryllup, mens andre sier det ikke er så nøye. Hva mener dere?

Klems,

Julie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv brukt svart kjole i bryllup, tror ikke at det er noe problem. Det er vell fra "gammelt" av at de sier det. Tror at det er mange som velger å ha på seg svart kjole, så jeg tror ikke at det blir noe problem.

Kos deg i bryllupet, valget av kjole blir sikkert rett. :P

Skrevet

Ja, satser på det jeg oxo. Mye enklere synes jeg, å finne seg en svart kjole enn f.eks. rød,beige e.l. Dessuten er svart en farge jeg kler og trives i :)

Klems,

Julie

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe at noen kommer i svart kjole, kunne gått i det selv jeg. Nå er ikke jeg nøye på antrekk og har ikke satt noen kleskode i invitasjonen heller. Folk bør få gå i det en har, men regner med de fleste har vett til å ikke komme i dongeribukse!!

Skrevet

Jeg har gått i sort i bryllup (spurte først). Dersom du er usikker kan du jo høre sånn litt forsiktig med brudeparet, men det gjør helt sikkert ingenting.

Skrevet

Det går nok helt fint med sort kjole. Det henger igjen fra gammelt av at det bragte ulykke å gå i sort i bryllup, men nå er det veldig vanlig. Jeg har sett både forlovere og søsken av brud/brudgom som har gått i sort. Men var jeg deg ville jeg prøvd å finne et sjal i en annen farve; det frisker opp litt og demper det sorte inntrykket. Da er du helgardert :wink:

Skrevet

Har selv gått i svart kjole i min brors bryllup. (hadde bunad på frem til etter middagen) ogdet kom ingen kommentarer på det (til meg ihvertfall :o )

Jeg tror kanskje dette med svart kjole er litt viktigere hvis du er forlover. Dette med tanke på at da skal du mest trolig være med på noen bilder og slikt. Kanskje også hos fotografen. Svart og hvitt (som de fleste bruder har) gir jo som alle vet en veldig kontrast og er kanskje ikke noe særlig... :roll:

Jeg stemmer for at svart går greit. :D

Hvis du likevel føler at det er litt dumt, så går det jo an å ha noe tilbehør (skjerf el.lignende) med litt friske farger?

Skrevet

Har sett mange med sort kjole i bryllup, ikke noe problem det, selv om noen mener det er en farge som ikke skal brukes i bryllup. Skal selv ha snart topp til et bugunder skjørt i et bryllup i sommer, og ser ikke på det som noe problem.

Skrevet

Jeg tror ikke folk legger merke til det. Det ville imidlertid være et sørgelig skue om flesteparten av damene kom i svart. Litt begravelsesaktig liksom. For de aller fleste menn går jo i mørkt også.

Skrevet

Jeg syns absolutt du kan bruke sort kjole. Syns det ville være helt feil av brudepar å kreve av sine gjester å kjøpe ny kjole kun fordi det er en idiotisk gammel regel om at man ikke skal bruke sort :)

I vårt bryllup var det 2 eller 3 stykker som hadde sorte klær på seg, og det ødela absolutt ingenting :) Lykke til! :)

Skrevet

Hun er gravid i 7 mnd når vi gifter oss, og spurte meg pent om hva jeg mente om det. Er jo ikke like enkelt og finne en fin mammakjole...

Og det synes jeg er helt ok!

Det hun skulle gjøre var å ha tilbehør, slik som sko, sjal,hårpynt osv i en annen farge.

Tror det blir flott jeg!

Har også tatt opp temaet med min samboer, som er enig med meg.

Fant ut det var greit å være enige før svigers finner ut at det ikke går ann.... :ler:

Men det er vår dag, og svarte kjoler er flott!!

Skrevet

Nå er kjolen kjøpt, det ble en svart lekker sak :D For å piffe litt opp kjøpte jeg sjal i en lys farge og ditto veske. Mangler bare sko nå, skal finne meg et par snertne sandaler/slip in sko med litt hæl.

Klems,

Julie

Skrevet

Hørtes flott ut!

Det er helt OK å gå med sort kjole, og det er i hvert fall ikke farlig når du piffer det opp med et sjal og sko i andre farger; da blir det bare stilig!!

Ha det moro i bryllupet!!

Skrevet

Jeg liker i utgangspunktet ikke svarte kjoler i bryllup, men jeg hadde ikke protestert eller kommentert at noen hadde svart kjole på. I vårt bryllup hadde min svigerinne en helt kort, svart kjole. Dette syntes jeg var helt upassende, men gav selvsagt ingen kommentarer av den grunn. Jeg tror heller ingen andre kommenterte det til henne, men jeg har fått høre det av andre etterpå allikevel.

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Jeg synes sorte kjoler kan være skikkelig lekkert jeg, og iallfall om de er litt sånn galla-aktig. En sort kjole er jo veldig anvendelig senere også, så jeg synes du fint kan ha det. Men ideen med å ha et sjal i en anna farge er god, så kanskje du kan vurdere det.

Ellers finnes det nok noen brudepar som ikke liker at gjestene kommer i sort kjole, så jeg ville nok spurt brudeparet også jeg da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har brukt svart i bryllup to ganger og føler meg riktig så vel i det og jeg vet at det er ikke noen som har rynket på nesen av det.

Jeg hadde venninner som gikk i svart i vårt bryllup og for å være helt ærlig så merket jeg ikke noe eller reagerte for den saks skyld på det. Svart er jammen meg lekkert og husk svart var jo en del av brudestasen før til brura det da :blunke:

Når jeg stod brud så var vel det viktigste at ingen andre dukket opp i en brudekjole da :D

Men om du er usikker - hør med bruden heller, da vet du i hvertfall hva du kan gjøre.

Skrevet

Hei. Persoling syntes jeg det er helt greit med sort kjole i bryllup. Tenk: før i tiden var det jo vanlig at bruden var kledd i sort....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...