AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Kan dere la være dere som gir spydige og ekle komentarer? ???Anonymous poster hash: 7eec3...697 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Det hadde selvsagt vært veldig fint om folk roet ned på trolling og frekke innlegg men det er mange ting å ta hensyn til som gjør ting litt mer komplisert, som for eksempel: - Noen er dønn ærlige og svarer så rett frem at det blir oppfattet som frekt og kanskje til og med spydig. De mener ikke å være ekkel men svarer ærlig på et spørsmål og så blir ikke mottakeren helt fornøyd - Noen spøker og så slår spøken helt feil eller oppfattes helt annerledes enn den var ment å oppfattes. Folk har forskjellig humor og ulik toleransegrense for morsomheter - Det vil aldri bli full enighet om hva som er greit og hva som ikke er greit. Med mindre folk begynner å gå på tå rundt hverandre og omtrent bare jatte med på alt som blir skrevet, vil det alltid bli uenigheter, småkrangling og beskyldninger om å være frekk, ekkel og spydig. Igjen; ulik toleransegrense. Og det er faktisk ikke bare avsenderen av et budskap som har ansvaret, mottakeren må også tenke seg om før han/hun roper ut om slemme forumstroll eller frekke kommentarer. Det hadde også hjulpet om du tok opp dette på ris og ros med link til tråder du mener trenger opprydding i på grunn av ekle og spydige kommentarer. Denne tråden er alt for generell til at man skjønner hva du sikter til eller om det er noen spesielle kommentarer du mener. Anonymous poster hash: 1ae1b...9b4 9
Tibbie Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Enig! Det er alltid, alltid noen som kommer med supersakastiske og spydige svar/kommentarer. Og det er vanligvis de samme brukerne som går igjen. Det er fryktelig irriterende. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Ser du under innleggene at der er en knapp med navn rapporter? Den trykker jeg på ofte, fordi noe oppfattes som "over streken" eller "på kanten". Da blir tråden gått igjennom eller fjernet midlertidig. Da får både jeg og andre en pekepinn på om vår oppfatning er i samsvar med moderator oppfatning av teksten i tråden. Bruk den du også, da vel.Anonymous poster hash: c186e...76a 2
umwar Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Noen er frekke, noen er direkte, og noen ganger er trådstarter altfor nærtakende. Det er problematisk når tråder opprettes der trådstarter ikke tåler å høre sannheten, og blir lei seg hvis noen ikke er enig. Når en åpner opp et problem på internett, må en forvente å få svar en helst ikke ønsker, men som like fremt er sannheten. 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 I trafikken skal vi opptre hensynsfullt, aktpågivende og varsomt. Hva med samme kjøreregel her på forumet?Anonymous poster hash: c186e...76a 2
heiduderborte Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Det er nok ikke mulig, desverre. Husker før så slengte jeg dritt fordi jeg var en sjalu liten jævel (ikke på KG) Tragisk er det i alle fall, men noen mennesker finner det motiverende
oeas Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Det er selvsagt umulig å unngå. Folk vil kaste dritt, særlig på internett.
Gjest Terra. Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 Helt enig i at på et slikt sted som dette bør man oppføre seg pent og ta hensyn til andre og være høflig og grei. Da blir det så mye hyggeligere for oss alle. Det er utrolig godt å ha et forum som dette å kunne dele tanker og ting og tang med andre. Tror vi trenger å diskutere og rådføre oss med hverandre til både kos og nytte vi mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #11 Skrevet 28. oktober 2014 Enig.. kan folk vær så snill å være saklig også? Dersom dere ikke har noe konstruktivt å komme med i tråder, så la heller være! Ikke vær kjip. Anonymous poster hash: 47b0e...5b7 1
Avalon Skrevet 28. oktober 2014 #12 Skrevet 28. oktober 2014 Tråden er ryddet for persondebatt. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #13 Skrevet 28. oktober 2014 Enig! Det er alltid, alltid noen som kommer med supersakastiske og spydige svar/kommentarer. Og det er vanligvis de samme brukerne som går igjen. Det er fryktelig irriterende. Enig! Har bitt meg merke i spesielt en veldig ivrig bruker. Ser du under innleggene at der er en knapp med navn rapporter? Den trykker jeg på ofte, fordi noe oppfattes som "over streken" eller "på kanten". Da blir tråden gått igjennom eller fjernet midlertidig. Da får både jeg og andre en pekepinn på om vår oppfatning er i samsvar med moderator oppfatning av teksten i tråden. Bruk den du også, da vel.Anonymous poster hash: c186e...76a Det er litt vanskelig når de akkurat holder seg innenfor streken, at de ikke skriver noe direkte støtende f.eks rasistisk eller truende, men bare legger igjen syrlige kommentarer der de misforstår med vilje eller gjør at tråden sporer av. Det er nok ikke mulig, desverre. Husker før så slengte jeg dritt fordi jeg var en sjalu liten jævel (ikke på KG) Tragisk er det i alle fall, men noen mennesker finner det motiverende De finner det motiverende fordi mange gir plusser til slik oppførsel. Anonymous poster hash: 4fc34...f5a
Gjest Sunshine23 Skrevet 28. oktober 2014 #14 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har også lagt merke til at det er mange frekke og spydige folk her. Noen ganger får ts pes uansett. Enten er ts for sytete, dum, hysterisk, dramaqueen, umoden osv. Når ts spør om hjelp for ts bare sure oppstøtt tilbake. Men jeg lurer på om de som er så spydige er like spydige og nebbete i virkeligheten? Hvis noen spør de et spørsmål, så bare freser de tilbake? Jeg begynner jo å lure.
Gjest Sunshine23 Skrevet 28. oktober 2014 #15 Skrevet 28. oktober 2014 Noen er frekke, noen er direkte, og noen ganger er trådstarter altfor nærtakende. Det er problematisk når tråder opprettes der trådstarter ikke tåler å høre sannheten, og blir lei seg hvis noen ikke er enig. Når en åpner opp et problem på internett, må en forvente å få svar en helst ikke ønsker, men som like fremt er sannheten. Så klart, men har sett folk som svarer ts frekt uten grunn og skjønner ikke hvorfor man må være så forbanna hard. Det går an å svare folk på en ordentlig måte. Konstruktiv kritikk er greit, men ikke dritt slenging.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #16 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har også lagt merke til at det er mange frekke og spydige folk her. Noen ganger får ts pes uansett. Enten er ts for sytete, dum, hysterisk, dramaqueen, umoden osv. Når ts spør om hjelp for ts bare sure oppstøtt tilbake. Men jeg lurer på om de som er så spydige er like spydige og nebbete i virkeligheten? Hvis noen spør de et spørsmål, så bare freser de tilbake? Jeg begynner jo å lure. Noen av de frekkeste og den frekkeste jeg har lagt merke til bruker jo veldig mye tid her. Det er ikke sikkert de har så mye tid til å være nebbete i virkeligheten. Jeg tror heller at dette er ganske så forsiktige mennesker "in real life". Anonymous poster hash: 4fc34...f5a
umwar Skrevet 28. oktober 2014 #17 Skrevet 28. oktober 2014 Så klart, men har sett folk som svarer ts frekt uten grunn og skjønner ikke hvorfor man må være så forbanna hard. Det går an å svare folk på en ordentlig måte. Konstruktiv kritikk er greit, men ikke dritt slenging. Ja, det er sant det. Noen hører kanskje setningen sin helt annerledes i hodet, også blir det noe helt annet skriftlig. Undertoner oppfattes jo ikke så lett når en skriver. Men det er kanskje et argument for å tenke litt mer gjennom formuleringer. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #18 Skrevet 28. oktober 2014 Er greit å slå hardt ned på de som feilaktig påstår at de har rett uansett hva andre sier. Bra med en frisk debatt også. Opphetede samtaler finner sted i "real life" også. Ingen grunn til at det skal være annerledes her. Da blir det bare et Donald-debattforum. Anonymous poster hash: c7836...bf7
Tibbie Skrevet 28. oktober 2014 #19 Skrevet 28. oktober 2014 Enig! Har bitt meg merke i spesielt en veldig ivrig bruker. Det er litt vanskelig når de akkurat holder seg innenfor streken, at de ikke skriver noe direkte støtende f.eks rasistisk eller truende, men bare legger igjen syrlige kommentarer der de misforstår med vilje eller gjør at tråden sporer av. De finner det motiverende fordi mange gir plusser til slik oppførsel. Anonymous poster hash: 4fc34...f5a Haha, samme her! Er spesielt én bruker som til stadighet provoserer meg. Lurer på om det kan være samme...
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #20 Skrevet 29. oktober 2014 Ja det er mange sure og frekke kjerringer på KG. Helt utrolig at det kan være så mange kjerringer på en plass Men noen ganger fortjener ts litt tilsnakk når han eller hun ikke gidder å høre og er vanskelig. Anonymous poster hash: 9f0d4...ffd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå