Gå til innhold

la vær å gi ekle komentarer! !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere la være dere som gir spydige og ekle komentarer? ???

Anonymous poster hash: 7eec3...697

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde selvsagt vært veldig fint om folk roet ned på trolling og frekke innlegg men det er mange ting å ta hensyn til som gjør ting litt mer komplisert, som for eksempel:

- Noen er dønn ærlige og svarer så rett frem at det blir oppfattet som frekt og kanskje til og med spydig. De mener ikke å være ekkel men svarer ærlig på et spørsmål og så blir ikke mottakeren helt fornøyd

- Noen spøker og så slår spøken helt feil eller oppfattes helt annerledes enn den var ment å oppfattes. Folk har forskjellig humor og ulik toleransegrense for morsomheter

- Det vil aldri bli full enighet om hva som er greit og hva som ikke er greit. Med mindre folk begynner å gå på tå rundt hverandre og omtrent bare jatte med på alt som blir skrevet, vil det alltid bli uenigheter, småkrangling og beskyldninger om å være frekk, ekkel og spydig. Igjen; ulik toleransegrense. Og det er faktisk ikke bare avsenderen av et budskap som har ansvaret, mottakeren må også tenke seg om før han/hun roper ut om slemme forumstroll eller frekke kommentarer.

Det hadde også hjulpet om du tok opp dette på ris og ros med link til tråder du mener trenger opprydding i på grunn av ekle og spydige kommentarer. Denne tråden er alt for generell til at man skjønner hva du sikter til eller om det er noen spesielle kommentarer du mener.

Anonymous poster hash: 1ae1b...9b4
  • Liker 9
Skrevet

Enig!

Det er alltid, alltid noen som kommer med supersakastiske og spydige svar/kommentarer.

Og det er vanligvis de samme brukerne som går igjen.

Det er fryktelig irriterende.

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke alle bare være snille!

• Liker 4
Skrevet

Ser du under innleggene at der er en knapp med navn rapporter?

Den trykker jeg på ofte, fordi noe oppfattes som "over streken" eller "på kanten". Da blir tråden gått igjennom eller fjernet midlertidig. Da får både jeg og andre en pekepinn på om vår oppfatning er i samsvar med moderator oppfatning av teksten i tråden.

Bruk den du også, da vel.

Anonymous poster hash: c186e...76a

• Liker 2
Skrevet

Noen er frekke, noen er direkte, og noen ganger er trådstarter altfor nærtakende. Det er problematisk når tråder opprettes der trådstarter ikke tåler å høre sannheten, og blir lei seg hvis noen ikke er enig. Når en åpner opp et problem på internett, må en forvente å få svar en helst ikke ønsker, men som like fremt er sannheten.

• Liker 5
Skrevet

I trafikken skal vi opptre hensynsfullt, aktpågivende og varsomt. Hva med samme kjøreregel her på forumet?

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ikke mulig, desverre. Husker før så slengte jeg dritt fordi jeg var en sjalu liten jævel (ikke på KG)

Tragisk er det i alle fall, men noen mennesker finner det motiverende

Skrevet

Det er selvsagt umulig å unngå. Folk vil kaste dritt, særlig på internett.

Skrevet

Helt enig i at på et slikt sted som dette bør man oppføre seg pent og ta hensyn til andre og være høflig og grei. Da blir det så mye hyggeligere for oss alle. Det er utrolig godt å ha et forum som dette å kunne dele tanker og ting og tang med andre. Tror vi trenger å diskutere og rådføre oss med hverandre til både kos og nytte vi mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Enig.. kan folk vær så snill å være saklig også? Dersom dere ikke har noe konstruktivt å komme med i tråder, så la heller være! Ikke vær kjip.

Anonymous poster hash: 47b0e...5b7
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

- Avalon, mod

Skrevet

Enig!

Det er alltid, alltid noen som kommer med supersakastiske og spydige svar/kommentarer.

Og det er vanligvis de samme brukerne som går igjen.

Det er fryktelig irriterende.

Enig! Har bitt meg merke i spesielt en veldig ivrig bruker.

Ser du under innleggene at der er en knapp med navn rapporter?

Den trykker jeg på ofte, fordi noe oppfattes som "over streken" eller "på kanten". Da blir tråden gått igjennom eller fjernet midlertidig. Da får både jeg og andre en pekepinn på om vår oppfatning er i samsvar med moderator oppfatning av teksten i tråden.

Bruk den du også, da vel.

Det er litt vanskelig når de akkurat holder seg innenfor streken, at de ikke skriver noe direkte støtende f.eks rasistisk eller truende, men bare legger igjen syrlige kommentarer der de misforstår med vilje eller gjør at tråden sporer av.

Det er nok ikke mulig, desverre. Husker før så slengte jeg dritt fordi jeg var en sjalu liten jævel (ikke på KG)

Tragisk er det i alle fall, men noen mennesker finner det motiverende

De finner det motiverende fordi mange gir plusser til slik oppførsel.

Anonymous poster hash: 4fc34...f5a

Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg har også lagt merke til at det er mange frekke og spydige folk her. Noen ganger får ts pes uansett. Enten er ts for sytete, dum, hysterisk, dramaqueen, umoden osv. Når ts spør om hjelp for ts bare sure oppstøtt tilbake.

Men jeg lurer på om de som er så spydige er like spydige og nebbete i virkeligheten? Hvis noen spør de et spørsmål, så bare freser de tilbake? Jeg begynner jo å lure.

Gjest Sunshine23
Skrevet

Noen er frekke, noen er direkte, og noen ganger er trådstarter altfor nærtakende. Det er problematisk når tråder opprettes der trådstarter ikke tåler å høre sannheten, og blir lei seg hvis noen ikke er enig. Når en åpner opp et problem på internett, må en forvente å få svar en helst ikke ønsker, men som like fremt er sannheten.

Så klart, men har sett folk som svarer ts frekt uten grunn og skjønner ikke hvorfor man må være så forbanna hard. Det går an å svare folk på en ordentlig måte. Konstruktiv kritikk er greit, men ikke dritt slenging.

Skrevet

Jeg har også lagt merke til at det er mange frekke og spydige folk her. Noen ganger får ts pes uansett. Enten er ts for sytete, dum, hysterisk, dramaqueen, umoden osv. Når ts spør om hjelp for ts bare sure oppstøtt tilbake.

Men jeg lurer på om de som er så spydige er like spydige og nebbete i virkeligheten? Hvis noen spør de et spørsmål, så bare freser de tilbake? Jeg begynner jo å lure.

Noen av de frekkeste og den frekkeste jeg har lagt merke til bruker jo veldig mye tid her. Det er ikke sikkert de har så mye tid til å være nebbete i virkeligheten. Jeg tror heller at dette er ganske så forsiktige mennesker "in real life".

Skrevet

Så klart, men har sett folk som svarer ts frekt uten grunn og skjønner ikke hvorfor man må være så forbanna hard. Det går an å svare folk på en ordentlig måte. Konstruktiv kritikk er greit, men ikke dritt slenging.

Ja, det er sant det. Noen hører kanskje setningen sin helt annerledes i hodet, også blir det noe helt annet skriftlig. Undertoner oppfattes jo ikke så lett når en skriver. Men det er kanskje et argument for å tenke litt mer gjennom formuleringer.

• Liker 1
Skrevet

Er greit å slå hardt ned på de som feilaktig påstår at de har rett uansett hva andre sier.

Bra med en frisk debatt også. Opphetede samtaler finner sted i "real life" også. Ingen grunn til at det skal være annerledes her. Da blir det bare et Donald-debattforum.

Anonymous poster hash: c7836...bf7
Skrevet

Enig! Har bitt meg merke i spesielt en veldig ivrig bruker.

Det er litt vanskelig når de akkurat holder seg innenfor streken, at de ikke skriver noe direkte støtende f.eks rasistisk eller truende, men bare legger igjen syrlige kommentarer der de misforstår med vilje eller gjør at tråden sporer av.

De finner det motiverende fordi mange gir plusser til slik oppførsel.

Haha, samme her! Er spesielt én bruker som til stadighet provoserer meg.

Lurer på om det kan være samme... :rolleyes:

Skrevet

Ja det er mange sure og frekke kjerringer på KG. Helt utrolig at det kan være så mange kjerringer på en plass :fnise:

Men noen ganger fortjener ts litt tilsnakk når han eller hun ikke gidder å høre og er vanskelig.

Anonymous poster hash: 9f0d4...ffd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...