monja Skrevet 18. juli 2004 #1 Skrevet 18. juli 2004 Vi holder på å lurer på om vi skal leie tørketrommel fra Thorn i ett år. Svigermor skal sponse oss med trommel neste høst på grunn av at hun flytter, men det hadde vært kjekt å hatt en i vinter også fodi vi venter barn og sikkert får masse vask å tørke. Noen som har produkter eller erfaringer med å leie fra Thorn? Vil gjerne høre synspunkter....
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2004 #2 Skrevet 18. juli 2004 Om du kan la være, så gjør det. Det er vel min 2 år du får leie? Etter to års leietid kan du kjøpe det ut. Det blir en forferdelig dyr trommel for deg. Trodde det ble mindre og mindre som leier hos dette firmaet. De har lagt ned flere plasser. Var i en sånn sit. en gang for mange år siden. Kjøl/frys røyk da vi kom fra ferie. Samtidig røk vaskemaskin. Lommebok tom. Kjøpte maskin, men måtte leie hos thorn. Et kombiskap.Leide i to år. Kunne ha sagt opp da, men da hadde vi betalt så mye i leie at vi kjøpte det ut. Tror vi har byens dyreste kombiskap.
Hilde Skrevet 18. juli 2004 #3 Skrevet 18. juli 2004 Deal leier ut for 6 mnd og oppover. På siden deres ser jeg to tørketromler som har følgende priser; 6 mnd: kr 259,- 12 mnd: kr 199,- 24 mnd: kr 179,- 36 mnd: kr 169,- 6 mnd: kr 337,- 12 mnd: kr 259,- 24 mnd: kr 233,- 36 mnd: kr 220,- Dvs, dere må ut med 2400 for å leie den billigste et år. Jeg personlig syns det hadde vært verdt det, hadde jeg hatt baby på vei!
Gjest Eir Skrevet 18. juli 2004 #4 Skrevet 18. juli 2004 Jeg har leid fra Thorn, og det var veldig mye rot og dårlig service der. Kommer ikke til å leie hos de igjen. Tilslutt ble jeg så sint at jeg slapp å holde bindingstiden da, men det fikk jeg ikke før etter mye strev for å få ryddet opp i rotet. :evil:
Gjest Grooo ii Skrevet 18. juli 2004 #5 Skrevet 18. juli 2004 Vi kjøpte vaskemaskin fra Thorn vi, som hadde vært leid ut i ett år. Fikk den kjempebillig, og den var hel og ren og pen og har fungert helt supert de to årene vi har hatt den nå. Men hvis dere skal ta over hennes om ett år (forstår jeg rett?) så er det vel ikke noen løsning å kjøpe i noe tilfelle...
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #6 Skrevet 19. juli 2004 Om du skal betale 2400 for leie et år, så kan du snart kjøpe deg en i en annen butikk. om en så skal betale den ut etter et år så blir den dyr. det er ikke noe tilbud, men fullpris.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #7 Skrevet 19. juli 2004 Om du skal betale 2400 for leie et år, så kan du snart kjøpe deg en i en annen butikk. om en så skal betale den ut etter et år så blir den dyr. det er ikke noe tilbud, men fullpris.
monja Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2004 Vi skal overta en etter svigermor ja. Den er nesten ny så det blir liksom ikke aktuelt å kjøpe ut en gjennom Thorn. Vi så de hadde diverse maskiner til leie (uten å kjøpe etterpå), og at de kunne leies for 1 år av gangen. Det hadde jo egentlig passa oss godt, til tross for at det koster oss 149 kroner pr mnd. Men vi skal sjekke ut deal også. Leasy leverte ikke varer hit vi bor.... :-x Tenker med gru på å ha hele stua full av klestørk til vinteren :-?
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #9 Skrevet 19. juli 2004 149 pr mnd ja,men regner med at du må betale gebyr i tillegg. Og et beløp ved underskriving av kontrakt. De ska tjene penger.
Matt Gilmore Skrevet 19. juli 2004 #10 Skrevet 19. juli 2004 Thorn er grusomt dyrt. Jeg leide TV derfra en gang, og gjør det ALDRI igjen. Leide TVen for 299,-/mnd eller noe, i nesten 2 år. Da jeg ville kjøpe den ut skulle de fortsatt ha 4000 spenn av meg (hadde allerede betalt 7k!), for en nesten 2 år gammel TV, og ironisk nok hadde Siba (som ligger 50 meter fra i samme kjøpesenter) prikklikt TV til 3990,- (helt nytt!). Jada, nyprisen VAR 9-11k da jeg begynte å leie det, men jeg kunne ikke helt se at Thorn skulle få bruk for en nesten 2 år gammel TV, og heller aldri få 4k for den, så jeg ba selvfølgelig om en bedre pris. Nei, helt uaktuelt. Så nevnte jeg at Siba hadde akkurat det samme, helt nytt, til samme pris, under samme tak, 50 meter unna. Neida. Det var fortsatt helt utelukket, nesten uhørt utelukket, å gå ned på prisen. Vel, jeg stakk innom Elkjøp på veien hjem for å hente TVen og kjøpte meg et nytt og flottere TV der. Hentet det gamle og stakk inn til Thorn igjen. Da jeg stod med TVen i butikken fikk plutselig pipa en annen låt, og da kunne jeg få det for 2k. Da ble jeg lettere forbannet og gikk bare. Dette er kanskje ikke VELDIG relevant, men ærlig talt. 7000,- ut vinduet i mine øyne. Uansett er det meningsløst å leie tørketrommel der når dere kan få en ny for 2000-3000,-. Det blir jo nesten opp i opp. Eksempel 1 (2795,- hos Elkjøp) Eksempel 2 (2295,- hos Lefdal)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå