Gå til innhold

Når venninnen din og x'n plutselig tar kontakt med hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg var mye sammen med før. Det siste året har det ikke vært så mye. Men vi snakket sammen innimellom.

Så kom jeg over at hun og min x har kontakt på snap og Facebook. Jeg har to barn med min X og vi har vært gode venner etter bruddet. Men at min venninne og han plutselig er venner/"venner" har jeg ett problem med. De traff hverandre på en dating side. Og de viste begge at jeg var en fellesnevner.

Dette syntes jeg er respektløst av de begge og ikke snakke med meg om først.

De lovte å ikke snakke med hverandre mer. Men det har ingen av de holdt.

X'n min reagerte selv veldig negativt når en av hans kompiser la seg etter meg (noe jeg ikke var interessert i). Sånt gjør man ikke tenker jeg.

Min "venninne" har fortalt andre at hun skjønner godt hvorfor jeg er sur på henne. Men hun har aldri tatt kontakt med meg/beklaget seg/forklart seg.

Så jeg slettet henne fra fb.

Er jeg urimelig?? Jeg har sagt tydelig fra til x'n også at det er respektløst og jeg har overhode ikke noe respekt for han mer.

Anonymous poster hash: ce4e6...b1b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, det er en eks. Du kan ikke styre han. Eller henne. Let it go.

Anonymous poster hash: 38371...b21
  • Liker 8
Skrevet

Skjønner at du reagerer på det, og synes ikke du er urimelig. Alle kan reagere på ulike måter i en slik situasjon. Likevel er det dessverre slik at en ikke kan kontrollere hvem man ønsker å være med, og i dette tilfellet er det nok ikke noe du kan gjøre.

Anonymous poster hash: df4c2...41b
  • Liker 1
Skrevet

Du, det er en eks. Du kan ikke styre han. Eller henne. Let it go.

Eksen kan man ikke styre (men de har tross alt 2 barn sammen), men at ei venninne gjør noe sånt ville for meg vært et stort svik. Ville ikke hatt noe med slike personer å gjøre, om hun ikke respekterer deg så hvorfor skal du respektere henne?

Anonymous poster hash: 0dfb6...4d6

• Liker 9
Skrevet

Jo lengre bruddet er gått, jo mer må en jo slippe tak.

Hvis de to er ment for hverandre, hvorfor kan du ikke være glad på deres vegne?

Skrevet

Har aldri brydd meg om hva x'n har gjort før faktisk!:)

Så lenge han ikke blander barna oppi det tulle der så!

Hadde jeg bare kunnet blitt kvitt han også 😁

ts

Anonymous poster hash: 3a2f0...0d0

Skrevet

Og ei god venninne ville ikke risikert hele vennskapet pga. en mann. Hva skjer dersom de blir sammen? Sammenkomster, besøk, fester kan man bare glemme. Dere 3 sammen i et rom ville blitt for rart. TS sine barn skulle fått hennes venninne som stemor?

Nei, man kan ikke styre noen, men man har heldigvis muligheten for å droppe slike falske venninner. En god venn ville aldri tenkt tanken engang.

• Liker 5
Skrevet

Og ei god venninne ville ikke risikert hele vennskapet pga. en mann. Hva skjer dersom de blir sammen? Sammenkomster, besøk, fester kan man bare glemme. Dere 3 sammen i et rom ville blitt for rart. TS sine barn skulle fått hennes venninne som stemor?

Nei, man kan ikke styre noen, men man har heldigvis muligheten for å droppe slike falske venninner. En god venn ville aldri tenkt tanken engang.

Men TS gjør jo et poeng ut av at de ikke snakker sammen like mye som før...? Hadde ikke forventet noe sånt at en nær venn, men en perifer en hadde jeg ikke følt et svik av. Følelser er følelser. Får de det for hverandre, vel, sånn er det.

• Liker 1
Skrevet

Selv hadde jeg aldri gjort noe slikt mot en venninne.

Det er respektløst. Iallfall når hun ikke en gang prøve å forklare seg! Jeg så jo på henne som en venninne.

Ts

Skrevet

Hun ser tydeligvis ikke på deg på samme måte, og det er det i utgangspunktet ikke noe galt i. Gå videre med livet ditt så får sikkert dere to og de to det mye bedre.

Anonymous poster hash: ceea6...59b
Skrevet

Du er urimelig. Han er din eks, hun er (etter det jeg skjønner) singel. Da må de ha lov å både omgås og evt. falle for hverandre om det er tilfellet her.

Skrevet

Har aldri brydd meg om hva x'n har gjort før faktisk! :)

Så lenge han ikke blander barna oppi det tulle der så!

Hadde jeg bare kunnet blitt kvitt han også

ts

Hvis du føler så lite for ham, synes jeg du burde unne dem å ha hverandre. :)

Det er ikke så ofte man finner kjærligheten, og hvis de har gjort det sammen burde du unne dem det.

• Liker 1
Skrevet

Hvor god venninne? Du sier dere var en del sammen før?

Hadde ikke brydd meg. Dersom det hadde vært bestevenninnen min, hadde det gjort ting ukomfortabelt i starten, men hva kan en gjøre? Hindre andre i å oppleve kjærlighet fordi du tidligere har vært med denne mannen?

Så lenge du og eksen er ferdige syns jeg du skal la han være med hvem han selv ønsker.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg hadde klikka.

• Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men samtidig kan du vel ikke stoppe kjærligheten?

Er dere bestevenninner eller bare bekjente?

Jeg hadde nok ikke likt det jeg heller, men ikke stått i veien for dem :)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg har vært i samme situasjon, og det gjorde vondt at de gikk bak ryggen min (de valgte bevisst å skjule det for meg. Når jeg fant ut av det nektet de for å ha gjort noe galt - men hvorfor skjule det da?) For min del var det løgnene som sved mest, hadde hun vært åpen om det hadde jeg ikke blitt sur, men likevel følt det som litt rart og ubehagelig.

Anonymous poster hash: 7451a...048
Skrevet

Det virker heller som dere er bekjente. Tror ikke vennskapet er så viktig for henne lenger. Vet ikke hvor gamle dere er. Men er man over tretti, er det kanskje ikke like mange valgmuligheter som før, og så vil man ikke gå glipp av en bra mann?

Anonymous poster hash: bb787...aca

Skrevet

Bro's before hoes er det noe som heter.. Eller sisters before misters!!

Hun burde tatt kontakt med deg først og forklart situasjonen og hørt hva du følte om det uansett hva det hele endte opp med.. Det mener ihvertfall jeg :)

Skrevet

Hun burde tatt kontakt med deg først og forklart situasjonen og hørt hva du følte om det uansett hva det hele endte opp med.. Det mener ihvertfall jeg :)

Mannen min kommer ihvertfall milevis foran venninnene mine :)

Anonymous poster hash: bb787...aca

Skrevet

En venninne hun hadde kontakt med før, kan da ikke defineres som noen "sister".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...