AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Klarte å gjøre en feil på meldekortet nettopp, glemte å fylle ut for syk en dag jeg var syk i forrige uke. Kom på det 3 sek etter jeg hadde sendt inn meldekortet. Fikk sykemelding for den dagen og den er levert inn, men har jobbet ellers så mye de siste 14 dagene at jeg uansett ikke kommer til å få noen kr fra NAV. Altså har dagpenger innvilget. Så tenker at jeg ringer NAV i morgen og forteller de dette. Noen som har gjort samme feilen? Bare ringte du og det ordnet seg? Anonymous poster hash: a5fa2...31c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Det er ditt ansvar at meldekortet er riktig. Det er dessverre enkelt å gjøre feil, men en får gjerne ikke rettet det opp... Anonymous poster hash: 53994...8f2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Det er ditt ansvar at meldekortet er riktig. Det er dessverre enkelt å gjøre feil, men en får gjerne ikke rettet det opp... Anonymous poster hash: 53994...8f2 Næææææ? Det er jeg faktisk fullstendig klar over! Men regner med at NAV har det sånn at man kan rette opp, ellers er systemet deres veldig dårlig. Anonymous poster hash: a5fa2...31c 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Ta en tlf i morgen, så ordner det seg nok. Ja regner med det Bare lurer på om noen har erfaring med dette, jeg er neppe den første som gjør en feil. Anonymous poster hash: a5fa2...31c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Ja regner med det Bare lurer på om noen har erfaring med dette, jeg er neppe den første som gjør en feil. Anonymous poster hash: a5fa2...31c NAV kan korrigere meldekortene i etterkant i sitt datasystem. Du må muligens fylle ut en papirversjon av meldekortet og levere inn (som bekreftelse på at du ønsker endringen). Men hadde det gått utover ytelse ville ikke en korrigering nødvendigvis gitt utbetaling av ytelse i etterkant (da må man gi en begrunnelse som forvaltningen vurderer strengt).Anonymous poster hash: 5c781...35c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 NAV kan korrigere meldekortene i etterkant i sitt datasystem. Du må muligens fylle ut en papirversjon av meldekortet og levere inn (som bekreftelse på at du ønsker endringen). Men hadde det gått utover ytelse ville ikke en korrigering nødvendigvis gitt utbetaling av ytelse i etterkant (da må man gi en begrunnelse som forvaltningen vurderer strengt).Anonymous poster hash: 5c781...35c Takk Anonymous poster hash: a5fa2...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå