Gå til innhold

Ufør. Fradrag for reise i forbindelse med jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100 prosent uføretrygdet, men har som en del andre litt restarbeidsevne, men den varierer. Jeg har jobbet litt i korte perioder for et familiemedlem som har en bedrift på den andre kanten av landet. Jobben er grei siden jeg selv kan bestemme tid og tempo. Jeg vil ikke flytte dit da jeg har familie her jeg bor.

Jeg betaler cirka 2000 tur/retur hver gang jeg reiser for å jobbe. Jeg kan ikke bli der i mer enn maks 1-2 uker fordi de jeg bor hos har katt og jeg er allergisk.

Kan jeg få dekket reisefradrag på selvangivelsen når jeg er uføretrygdet? Jeg vil jo gjerne jobbe så mye jeg kan. Dessverre kan jeg ikke få lignende jobb her jeg bor fordi deler av jobben er tilrettelagt.

Anonymous poster hash: 918f4...7af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske strenge krav for å få refundert pendlerutgifter, sannsynligvis oppfyller du ikke kravene, da det må være fast reisestrekning over et visst antall dager og bestemt antall km pr år. Det beste er om du kontakter skatteetaten og spør der, kun de kan svare deg sikkert.

Anonymous poster hash: a3a5e...60b
  • Liker 1
Skrevet

Du pendler til andre kanten av landet, jobber og bor et sted hvor du får allergisk reaksjon. Er ikke det litt mye å klare som 100% ufør? Er det ikke mulig å gå ned til 80% og heller finne noe i nærheten av der du bor?

Anonymous poster hash: 4f4d4...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...