Gå til innhold

Flaxlodd i kalendergave, vinnersjangser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viste ikke hva jeg skulle ha som overskrift..

Siden jeg er sykt stresset med flere eksamener før jul, så må jeg bare gjør det veldig enkelt med kalenderen til mannen i år. Siden han egentlig ikke er så intressert i noe som helst, så tenkte jeg å kjøpe et flaxlodd for dagen (+ en liten sjokolade eller noen drops).

24 flaxlodd koster jo litt, så tror dere vinninga går opp i spinninga? Vil jo at han skal vinne litt på loddene og da, ikke bare at han får et lodd hver dag og ikke vinner noen ting. Vinnersannsynligheten er vel 1:4 etellerannet, så statistisk sett burde han vinne noe hver fjerde dag?

Er det best å kjøpe alle loddene på en gang (da må man vel vinne noe, men samtidig er man garantert at noen av loddene er det ikke premie på), eller best å fordele sjangsene utover flere butikker?

Eller er det bare max teit og mannen kommer til å bli megaskuffa over å ikke vinne noe en eneste gang?

Jeg har jo absolutt råd til å "tape" disse pengene, men tenker jo at det blir en teit kalender om han ikke vinner noe.. Det er jo en sjangse å ta. Haha, kanskje jeg skal kjøpe masse lodd, skrape de selv og kun legge vinnerlodd i kalenderen. Så får han alle pengene som blir samlet opp. Beste hadde jo vært å kunne lagt 1 million lodd i luken på julaften. Haha, nei, det ville vel blitt kjempedyrt..

Ps. Vi har allerede hver sin sånn adventskalenderflax, så det kan jeg ikke gi.

Anonymous poster hash: f078e...5e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker å kjøpe en hel pakke med Kryssordflax til meg og mannen som adventskalender. Det er 50 lodd i en hel pakke,lodd koster 30 kr pr stk, så det blir 1500 kr tilsammen. Det er litt mer jobb og morro å skrape kryssordflax en vanlig millionflax, tror også vinnersjangsen er litt større. :)

Skrevet

Det er kanskje litt lite kreativt siden dere allerede har adventskalenderflax? Men må du gi kalendergave til mannen i det heletatt om du er så stresset? Hva pleier du å få i kalendergave fra han?

Anonymous poster hash: e366a...578
  • Liker 4
Skrevet

Det varierer litt hva vi gir i adventskalender, vi har ikke noe "avtale" på det. Noen år mer enn andre, vi varierer også måten det blir gitt på. Enkelte år har vi bare sjokoladekalendere, noen år ikke kalender i det hele tatt. Noen år har vi ikke snakket om det i det hele tatt før en av oss har overrasket den andre. Jeg liker når ingen av oss egentlig ikke vet hva vi får, men samtidig har jeg ingen forventning om å få noe som helst. I år vet jeg at jeg får adventskalender, og jeg har lyst å gi han et eller annet, men vil ikke bare gi godteri hver dag samtidig som jeg vil holde det enkelt.

Kryssordflax, ja kanskje det er større sjangser på de? Kanskje bedre om et er litt forskjellige typer lodd, da blir det jo ikke akkurat det samme hver dag. Må sjekke ut utvalget til norsk-tipping :P

Han elsker lodd og muligheter til å vinne penger, så siden han ikke har noen andre hobbyer så tror jeg han liker der.

TS

Skrevet

Kan du lage en alternativ kalender og finne på gave feks. til advent, og da kjøpe 4 gaver til samme totalsum som du ville kjøpt 24? Liker han god øl kunne du kjøpt 24 ulike flasker?

Anonymous poster hash: e366a...578
  • Liker 1
Skrevet

Her i huset blir det for det meste øl i adventskalendar til mannen, og det fell i særs god smak, bokstavleg talt!

Skrevet

Jeg lager adventskalender til min mamma, og hun får da for hver adventssøndag. Første søndag i advent får hun alltid Flax-kalender. Den er 24 luker på, skrape en rute for hver dag, vinn penger på tall og symboler. Kanskje det kan være en idé?

Skrevet

Voksne folk med julekalendre, sykt barnslig.

Anonymous poster hash: fa5fe...03c

Skrevet (endret)

Jeg har selv hatt flaxloddkalender 2/3 år, og aldri vunnet mer enn 100kr tilsammen... Da ble alle loddene kjøpt samtidig

Edit: Hadde 24 lodd, ett hver dag

Endret av Hvitpanter
Skrevet

Jeg har selv hatt flaxloddkalender 2/3 år, og aldri vunnet mer enn 100kr tilsammen... Da ble alle loddene kjøpt samtidig

Edit: Hadde 24 lodd, ett hver dag

Så kjipt! Derfor jeg er så usikker på om jeg skal kjøre 24 flaxlodd og bare håpe han er heldig. Veldig kjedelig å bare få en kalender full av ingenting om han ikke vinner noe særlig..

Han drikker ikke alkohol, liker ikke øl i det hele tatt.. Jeg derimot ville likt en øl-kalender :P

Hva om man kjøper en hel rull med flaxlodd da? Hva er sjangsene for å vinne noe da? Han kan få et lodd hver dag, og resten av rullen på julaften. Da har han noe å gjøre i romjula hvertfall.. Haha, nei, jeg vet ikke lengre hva jeg skal finne på til denne kalenderen. Vil at det skal være litt morsomt og ikke nødvendigvis dyre eller flotte gaver, for han har stort sett alt så jeg sliter hvert år med å bare finne julegave.

TS

Skrevet

Syykt barnslig og enda sykere koselig! Man har lov å være barnslig vettu, og det skader ingen :danse:

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det barnslig? Og hvorfor tør ikke du å tilkjennegi hvem du er? Iblant synes jeg det er altfor mange anonyme her, men vel...deres valg.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: -Man blir ikke voksen før man tør å være barnslig!!

• Liker 1
Skrevet

lillesøstern min fikk 24 flaxlodd som sin kalender av mamma i fjor. Hun vant 200 på noen av de.. men på dag TRE vant hun 10.000 kroner. Gjett om hun var fornøyd! :D Så det er mulig!

Anonymous poster hash: 19de0...afb
  • Liker 3
Skrevet

Voksne folk med julekalendre, sykt barnslig.Anonymous poster hash: fa5fe...03c

Man blir aldri for gammel for julekalender.

• Liker 2
Skrevet

Kjøp 24 griseflax så blir det ikke så dyrt. Man vet jo aldri om man vinner eller ikke, det jo noe av det som er spenningen. Du kan ikke tenke om han vinner penger eller ikke, og hva oddsen er. Han blir sikkert glad for at du tenker på han uansett.

Anonymous poster hash: 3f271...d66
  • Liker 1
Skrevet

En Flax-kalender fra Norsk tipping koster 50 kr om jeg husker riktig. Flåklypa sin Flax-kalender koster 100 kr.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Til spørsmålene dine: TS.

Vil vinninga gå opp i spinninga? Sannsynligvis vil du vinne mindre enn du kjøper for. Slik er det med lodd. Noen skal jo tjene på dette, så sjansen for å ikke vinne, eller vinne mindre enn loddene tilsammen er verdt, er større enn å vinne noe stort.

Kjøpe alle loddene på samme sted/spredt? Det spiller ingen rolle. Gevinstloddene er tilfeldig plassert, og du vet aldri hvor de ligger. Sjansen for at de ligger etter hverandre i loddremsa er like stor som at de er spredt for alle vinder.

At det er gevinst på 1 av 4 lodd betyr ikke at du nødvendigvis har 6 gevinster på de 24 loddene DU kjøper. Du kan få 24 vinnerlodd eller ingen vinnerlodd, som du selv også er inne på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...