Gå til innhold

Mulig å finne riktig nøkkel til gammel dør uten å ha originalnøkkelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ser etter en nøkkel til en gammel dør, men har dessverre ikke originalnøkkelen.

Hvis jeg går i en jernvareforretning og kjøper forskjellige nøker hvor stor er sannsynligheten for at nøkkelen at jeg finner en nøkkel som vil passe?

Anonymous poster hash: f6557...d19
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det skal stå et nummer på låsekassen, så om det er en gammel nøkkel av denne typen, kan du bare gå til et sted de filer nøkler og be om en sånn nøkkel med det aktuelle nummeret på.

Er det en nøkkel av denne typen skal nøkkelsliperne ha en dummynøkkel som de kan slipe etter, så lenge du har nummeret som står på låsekassen, men det kan føre til noen vanskeligheter da låser ofte blir slitte og nøklene som passer til låsen ikke ser nøyaktig slik ut lenger.

Utenom det kan du bytte hele låsekassen og få med nye nøkler til den.

Endret av Minya
Skrevet

Hei. Ser etter en nøkkel til en gammel dør, men har dessverre ikke originalnøkkelen.Hvis jeg går i en jernvareforretning og kjøper forskjellige nøker hvor stor er sannsynligheten for at nøkkelen at jeg finner en nøkkel som vil passe? Anonymous poster hash: f6557...d19

Ta kontakt med et låsefirma. Enten på nett eller i fysisk butikk. Kan du ta med døra vi det hele bli enklere. Det siste kan jo by på problemer om du ikke har stor nok bil, så da tar du bilder av dør, lås osv. Og tar med deg.

Det er ganske utrolig hva et seriøst låsesmedfirma kan klare.

Anonymous poster hash: f999d...cf9

Skrevet (endret)

Vi fikk låne et gigantisk knippe med nøkler hos jernvareforretningen da vi hadde samme problem, kanskje får du også det? :)

Edit: dette gjaldt da innerdører med samme type nøkler som i første linken til Minya!

Endret av Thorn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...