AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg måtte desverre omplassere min hund, og det var et ungt par som fikk hunden. Skrev kontrakt, den som ligger på omplassering.no Etter en mnd gikk de fra hverandre og jenta i forholdet fikk hunden. De har vært i jevnlig kontakt med meg. Av henne fikk jeg da vite at han var rusmissbruker, voldelig og lot sinnet gå ut over hunden, og at hun hadde vært i kontakt med politiet. Alt dette har jeg på melding. Men nå er de sammen igjen! Jeg er veldig bekymret, og vil gjerne hente han hjem igjen, og gi han til en som har erfaring med rasen fra før som har sagt hun gjerne ville ha ham, men det da hun desverre like etter jeg hadde gitt ham til dem. Noen som vet om jeg har noe rett til å få han hjem igjen? Anonymous poster hash: 2ac4c...f3f
Portvinpiken Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg måtte desverre omplassere min hund, og det var et ungt par som fikk hunden. Skrev kontrakt, den som ligger på omplassering.no Etter en mnd gikk de fra hverandre og jenta i forholdet fikk hunden. De har vært i jevnlig kontakt med meg. Av henne fikk jeg da vite at han var rusmissbruker, voldelig og lot sinnet gå ut over hunden, og at hun hadde vært i kontakt med politiet. Alt dette har jeg på melding. Men nå er de sammen igjen! Jeg er veldig bekymret, og vil gjerne hente han hjem igjen, og gi han til en som har erfaring med rasen fra før som har sagt hun gjerne ville ha ham, men det da hun desverre like etter jeg hadde gitt ham til dem. Noen som vet om jeg har noe rett til å få han hjem igjen?Anonymous poster hash: 2ac4c...f3f I kontrakten står det jo at du kan det: Tidligere eier forbeholder seg retten til å følge opp hunden i tiden etter omplassering, både pr. telefon og besøk. "Tidligere eier kan ta hunden tilbake hvis det foreligger gyldig grunn til dette og det er til hundens beste." Aner ikke hva slags folk dette er og om hun frivillig vil gi fra seg hunden, men jeg tror nok jeg ville først prøvd høflig å be bestemt om at hunden skal tilbake. Du kan jo også henvise til dette fra Mattilsynet: http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/trening_av_hund__hva_er_lov.16447 Denne linken er mer om trening av hund, men samtidig er den ganske utfyllende om hva man genrelt ikke skal gjøre (påføre unødig frykt osv). Huff, håper ikke dette blir en vanskelig situasjon. Her må du ha hundens beste i tankene hele veien, og bare sette i gang å få den hjem!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Hent hunden asap! Anonymous poster hash: 9a429...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Hent hunden din! Anonymous poster hash: fe7e4...91e 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg hadde kjempet for å få den tilbake. Kanskje du kan få råd fra folk som jobber med dyrevelferd, enten fra Fod-gården, Dyrebeskyttelsen, Dyrevernalliansen eller NOAH. Der er det en del erfarne folk som også er veterinærer og jurister (i hvertfall i de tre sistnevnte). Les kontrakten nøye og finn de punktene du kan bruke for å få igjennom et krav om tilbakelevering. Eventuelt kontakt en advokat, om du er villig til å betale litt.Anonymous poster hash: bcc42...de6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Nå fikk jeg endelig hentet ham! Hun sa seg til slutt enig med meg, og hun sa også at hun ikke klarte å gi han trimmen han trengte. Han skalv av energi når han kom, men etter en sykkeltur så sovnet han på sofaen her, og ei hyggelig dame som har hatt rasen før skal hilse på til fredag så tar vi det derfra. Takk for alle svarene her! Hadde ikke turt å pushe så mye uten svarene her. Så tusen takk, nå håper jeg vofsen snart får hjemmet han fortjenerAnonymous poster hash: 2ac4c...f3f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå