Gjest TrÆra Skrevet 18. juli 2004 #1 Del Skrevet 18. juli 2004 Vi har endelig gått til anskaffelse av noen lekre hagemøbler i tre! Vi er kjempefornøyde! Men jeg lurer på en ting...... Står deres hagemøbler tildekket av plast når de ikke er i bruk i tilfelle regn? Eller tåler slike hagemøbler å stå ute i all slags norsk ruskevær en hel sommer? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. juli 2004 #2 Del Skrevet 18. juli 2004 Det kommer jo litt an på hva slags tre de er laget av og hvordan de er etterbehandlet. Men de fleste slike tre-møbler tåler regn. Likevel ville jeg ha prøvd å holde dem tørre, slik at de holder lenge. Enten ved på klappe dem sammen og sette dem under tak eller ved å dekke til alt sammen med en eller annen presenning. Bordet kan evt. beskyttes med en voksduk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TrÆra Skrevet 19. juli 2004 #3 Del Skrevet 19. juli 2004 Noen andre som har lyst til å fortelle hvordan dere oppbevarer tremøblene deres i regnvær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. juli 2004 #4 Del Skrevet 19. juli 2004 Vi har trehvite ubehandlede hagemøbler. Klapper dem sammen og bærer dem inn i garasjen etter bruk hver gang. Slitsomt, så vi kommer nok til å male eller beise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 19. juli 2004 #5 Del Skrevet 19. juli 2004 Vi har hegemøbler i hardtre som står ute i vær og vind, men blir tatt inn før snøen kommer. Vi oljer møblene med treolje. Vi ga to strøk første året, men nå kun en gang på våren med en gang de tas ut. Enkelt og greit, det anbeafles å olje tremøbler som ikke er malt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. juli 2004 #6 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg har malt mine med oljemaling (arvede møbler) og de står ute hele sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå