Gå til innhold

Når klage på nabobråk på en lørdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man virkelig holde ut helt til klokken 01 når man skal tidlig opp morgenen etter?

Anonymous poster hash: 15dd6...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man virkelig holde ut helt til klokken 01 når man skal tidlig opp morgenen etter?

Anonymous poster hash: 15dd6...e37

Hvis det er da det skal være stille så må du vell det

Anonymous poster hash: 6ad16...124

Skrevet

Det skal være helt stille etter 24:00 og fram til 08:00 søndag morgen. Før og etter dette tidsrommet må man påregne normalt støynivå, men full fest gir mer støy enn dette.

Skrevet

Det skal være helt stille etter 24:00 og fram til 08:00 søndag morgen. Før og etter dette tidsrommet må man påregne normalt støynivå, men full fest gir mer støy enn dette.

Det er ikke en generell regel, mange borettslag har det strengere enn dette. Her skal det være stille fra 22.

Anonymous poster hash: 495ca...d66

Skrevet

allikevel synes jeg man, når man har valgt å bo i borettslag med folk tett rundt rundt seg på alle kanter, må akseptere at naboen har fest av og til på lørdager. Understreker av og til, ikke hver lørdag og at man gir seg senest i 12-tiden

Anonymous poster hash: 1c85b...066
  • Liker 1
Skrevet

Her skal det være stille kl 23. Dersom det ikke er hengt opp nabovarsel i god tid, ringer jeg på som "sure naboen" rett etter midnatt, siden de da tydeligvis ikke skal på byen, og jeg vil legge meg.

Anonymous poster hash: 92e21...30e
Skrevet

Du har valgt en boform, der du deler bolig med flere. Da må du regne med lyder.

Ikke vær så kjærring at du innskrenker andres sitt liv

Anonymous poster hash: bfd92...4f4
Skrevet

Kjærring ?

Den som bråker ,har valgt boformen selv.Da må en regne med å følge regler.

En fest i ny og ne er helt ok ,men da med NABOVARSEL først.. vøtt..

• Liker 3
Skrevet

Men de som fester innskrenker vel HENNES liv med tanke på at hun ikke får sove? Er DE kjerringer, da?

• Liker 3
Skrevet

Den som bråker og har hjemmefester i helgene har også valgt denne boformen hvor man er så tett innpå hverandre, hvor man har regler å forholde seg til! Hvis man ikke er i stand til å følge og respektere disse reglene kan man fint velge en annen boform. Og de fleste har det som regel at det skal være stille etter 23.00, ikke etter midnatt.

Anonymous poster hash: 3aac6...562

• Liker 1
Skrevet

men det er vel forskjell på hverdager og helger når det gjelder stilletid?

Anonymous poster hash: 1c85b...066
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en fest med normalt støynivå, nå snakker jeg ikke skikkelig bråkete skrik og brøl osv, hadde jeg blitt riimelig irritert hvis det hadde ringt på en klokken 23 og sagt "hysjhysj" på en lørdag altså! Syns genrelt det virker som om mange har en ekstremt lav terskel for å klage og at man så vidt ikke kan ha på litt musikk uten at det blir ramaskrik.

Anonymous poster hash: debf7...7a9
Skrevet

Jeg mener offentlig lovverk sier kun 23.00, men at det kan søkes om fritak til 01.00 til ting som utendørskonserter etc. Sitter på mobilen så ikke lett å finne kilde :/

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en fest med normalt støynivå, nå snakker jeg ikke skikkelig bråkete skrik og brøl osv, hadde jeg blitt riimelig irritert hvis det hadde ringt på en klokken 23 og sagt "hysjhysj" på en lørdag altså! Syns genrelt det virker som om mange har en ekstremt lav terskel for å klage og at man så vidt ikke kan ha på litt musikk uten at det blir ramaskrik.

Anonymous poster hash: debf7...7a9

Ironisk nok klager mange av disse som synes det er greit med fest eller støy etter 23.00 på hvor forferderdelig det er med småbarn som leker ute i nabolaget tidlig på morgen og forstyrrer søvnen når dere skal sove.

Anonymous poster hash: 3aac6...562

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...