Gå til innhold

Et lite eksempel som kan forklare litt hva jeg mener...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange av dere lurer nok på hvorfor Waco ofte er litt småirritert på lover og regler og ikke glad og fornøyd bare aksepterer alt fordi enkelte sier det.... blink gir bot skriver Dagbladet... det har seg nemlig sånn at UP har sett seg drittlei på at folk gir hverandre beskjeder angående UP-kontroller...dvs at et blink med et lys slik at medtrafikanter setter ned hastigheten før kontrollen vil gi bøter...

Man straffer altså mennesker som prøver å senke ned hastigheten til andre.

Nå forstår dere kanskje litt bedre hva jeg mener når jeg sier at myndighetene ofte har en tendens til å kriminalisere og få inn bøteinntekter enn å faktisk FOREBYGGE hendelser som fører til kriminalisering og bøteinntekt.....

Waco

Jeg sier ikke at det er feil og ikke forstå en slik vinkling til ting og tang, men man burde ha det i medbetraktning når man analyserer hendelser.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg er så hjertens enig med deg Waco. Jeg er rystet.

Gjest Forsvarsfolk og politi..
Skrevet

Ja, enig med deg Waco.

Det jeg har sett og erfart av folk i Forsvaret og i Politiet, tilsier også at her jobber det mennesker som er avhengig av å ha et regelverk (bibel) å forholde seg til og som de kan henvise til.

Mange kverulanter og regelryttere her ja...som elsker å bestemme over andre og kontrollere/bestemme/dominere.

Min ektemann skal hvertfall ikke jobbe i politiet (eller forsvaret!!)

*Nå generaliserer jeg (for det jobber mange flinke folk her også!)

Skrevet

Hvis jeg forebygger trafikkulykker ved å blinke med lysene da skal jeg helt bestemt gjøre det ofte, helt uavhenige av kontroll eller ikke. Tenker mange blir irriterte når de oppdager at det IKKE er kontroll, men pyttsann :ler:

Gjest Poirot
Skrevet
Hvis jeg forebygger trafikkulykker ved å blinke med lysene da skal jeg helt bestemt gjøre det ofte, helt uavhenige av kontroll eller ikke. Tenker mange blir irriterte når de oppdager at det IKKE er kontroll, men pyttsann  :ler:

Kanjo bli litt hakkete kjøring av det, da.... :ler:

Skrevet

Reagerte på det der jeg også, og for en gangs skyld er jeg enig med waco.

Det store spørsmålet er: Hvor mye bomull er det plass til inni hodene på de som bestemmer sånt? Konsekvensen av varsling er i alle tilfeller at folk setter ned farten, og det er jo det de vil? Eller?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Mulig jeg er veldig dum, men hva skal man med kontroller hvis folk vet om dem. Poenget er jo å ta de som kjører for fort. Poenget med kontroller er at de skal komme overraskende. Dersom man får inndratt førerkortet eller en stor bot, vil man kanskje senke ned farten generelt (altså etter man har fått tilbake lappen :) ). Men dersom man vet hvor alle kontrollene er, så trenger man jo ikke å tenke på å holde fartsgrensen.

Skrevet

Nei syns dette er fullstendig bak mål selv. Virker som de er furtne over alle pengene de taper og ikke tenker på å forminske antall ulykker. :roll:

Skrevet
Mulig jeg er veldig dum, men hva skal man med kontroller hvis folk vet om dem. Poenget er jo å ta de som kjører for fort. Poenget med kontroller er at de skal komme overraskende. Dersom man får inndratt førerkortet eller en stor bot, vil man kanskje senke ned farten generelt (altså etter man har fått tilbake lappen :) ). Men dersom man vet hvor alle kontrollene er, så trenger man jo ikke å tenke på å holde fartsgrensen.

Enig med deg. Blinking fører kun til at folk sakner farten akkurat forbi kontrollen og så gasser de på igjen. Det er det ingen i verden som lærer noe av, mye bedre at de blir tatt og får en bot (eller hva verre er).

Skrevet

Jeg oppforderer alle til å blinke i vildens sky og dermed være med på å avskaffe blinkingen. Når bilistene oppdager at "noen roper ulv ulv" så gidder de ikke respondere lenger. Dermed har vil hele problemstillingen ut av verden. Tror jeg tar meg en tur ut for å blinke, noen som blir med?

:-)

Skrevet
Jeg oppforderer alle til å blinke i vildens sky og dermed være med på å avskaffe blinkingen. Når bilistene oppdager at "noen roper ulv ulv" så gidder de ikke respondere lenger. Dermed har vil hele problemstillingen ut av verden. Tror jeg tar meg en tur ut for å blinke, noen som blir med?

:-)

Ikke glem at du får bot da...

Skrevet

Ikke glem at du får bot da...

Har du ikke fått med deg at jeg skal blunke hovedsaklig der det ikke er kontroll.

Skrevet
Har du ikke fått med deg at jeg skal blunke hovedsaklig der det ikke er kontroll.

Konsekvensen blir jo at bilistene kjører saktere, så hvorfor ikke.....

Jeg er som kjent tilhenger av straffefrie metdoder for å senke gjennomstnitthastigheetn, dersom forbrytelsene hadde blitt erstattet med fornuften hadde vi kommet langt på vei.

Waco

Skrevet

Er ikke poenget med kontroll at du ikke vet hvor eller når du faktisk blir kontrollert?

Skrevet

Er ikke poenget med kontroll at du ikke vet hvor eller når du faktisk blir kontrollert?

Er enig med deg jeg. Jeg sier at jeg skal blinke når det ikke er kontroll. Det er jo noe helt annet. :tunge1:

Gjest Poirot
Skrevet
Mulig jeg er veldig dum' date=' men hva skal man med kontroller hvis folk vet om dem. Poenget er jo å ta de som kjører for fort. Poenget med kontroller er at de skal komme overraskende. Dersom man får inndratt førerkortet eller en stor bot, vil man kanskje senke ned farten generelt (altså etter man har fått tilbake lappen :) ). Men dersom man vet hvor alle kontrollene er, så trenger man jo ikke å tenke på å holde fartsgrensen.[/quote']

Enig med deg.

Om det er greit at folk forteller om tollkontroll, radarkontroll, dopingkontroll og besøk fra mattilsynest og barnevernet, så har disse kontrollinstansene litne funksjon.

Helt greit for meg at de tar folk som blinker. Jeg ønsker at folk skal kjøre lovlig, ikke bare begrense seg når de vet det er en kontroll.

Skrevet

Men det er heller ikke alle som varsler. Av og til blinker folk fordi lysene mine ikke er på, eller noe annet. Men jeg har selv aldri opplevd å bli varslet om en fartskontroll på den måten.

Politiet har gjerne kontroller på belastede strekninger, og da ser jeg ikke helt hva som er så galt med å varsle, når det fører til at folk setter ned farten. Dessuten er det lett å tenke at lynet ikke slår ned to ganger på samme person, så folk kan like gjerne sette opp farten igjen etter kontrollen.

Skrevet

Om det er greit at folk forteller om tollkontroll, radarkontroll, dopingkontroll og besøk fra mattilsynest og barnevernet, så har disse kontrollinstansene litne funksjon.

Hva hvis det fører til at folk ikke smugler, ikke kjører for fort, ikke doper seg, ikke selger bedervet mat eller mishandler barna sine.... HVA DA??? ER DU DA FREMDELES ENIG I AT DET ER DUMT Å SI IFRA?????

Waco

Du er noen ganger så pottetett at jeg ikke skjønner hvorfor jeg gidder forklare deg ting... =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...