AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg vil ha valp men jeg ser kommende valpekull altfor sent hver eneste gang og da får jeg ingen valp når det alltid er 3-4-5-6 stykker foran meg i ventelista. Er det da ett nytt kull så ser jeg det for sent hver gang og jeg har prøvd i over ett år nå uten å lykkes noengang. Vet ikke hva jeg gjør feil som aldri får. Er lei av å vente... Anonymous poster hash: dc4dd...751
Gjest Bud Skrevet 25. oktober 2014 #2 Skrevet 25. oktober 2014 Hvis du vil ha valp så er du ikke klar. Hvis du skjønner at valpen blir en stor hund om få måneder og at det innen den tid vanker våkenetter, tissing på gulv og tepper, bæsjing under og bak alt som er og knurring på alt fra postkasser til postmenn og andre buskevekster - da begynner du å nærme deg klar.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #3 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg er klar ja og jeg vil ha men problemet er at jeg ser valpekullet for sent hver gang.Anonymous poster hash: dc4dd...751
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Skjønte ikke spørsmålet ditt. Selvfølgelig vil jeg ha en valp nå. Anonymous poster hash: dc4dd...751
Gjest Carressa Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 Kan du ikke ta kontakt med en oppdretter og stå på venteliste til neste kull?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #6 Skrevet 25. oktober 2014 Jepp men oppdretterne på den rasen jeg skal ha har som regel ett kull vært andre-tredje år. Og da ser jeg jo kullet altfor sent når de skriver at de venter valper...Anonymous poster hash: dc4dd...751
daemonia Skrevet 25. oktober 2014 #7 Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Så velg deg ut en oppdretter som avler på de kvalitetene du mener er viktig ved rasen, sett deg på venteliste, og smør deg med tålmodighet. Når den tid kommer er det faktisk verdt det! Jeg regner med at jeg har fått valp i 2017. En eller annen gang. Kommer an på når løpetid, fødsel, osv skjer det året. Fordi jeg har valgt ut en oppdretter jeg har fått god kontakt med som avler på det jeg mener er viktig. Og i min fremtidige rase så er det også sjelden kull. Hver oppdretter der også har kull sånn ca hvert andre til fjerde år. Men det er verdt å vente på mener i hvert fall jeg. Edit: Irriterende grammatikkfeil pga dialekt Endret 25. oktober 2014 av daemonia 2
Gjest Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Ta kontakt med valpeformidler av rasen, de kan gjerne hjelpe deg og har gjerne oversikten over hvem som venter valper o.s.v. Parringer må nemlig godkjennes i raseklubben før de kan gjennomføres.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Ta kontakt med valpeformidler av rasen, de kan gjerne hjelpe deg og har gjerne oversikten over hvem som venter valper o.s.v. Parringer må nemlig godkjennes i raseklubben før de kan gjennomføres. De må vel strengt tatt ikke godkjennes i raseklubben, men jeg er helt enig med deg ellers, kontakt valpeformidler i raseklubben. Ellers er det gode råd fra andre over her også. Finn deg et knippe oppdrettere som avler seriøst på de kvalitetene du ønsker deg i en hund, og sett deg opp på venteliste hos de allerede nå Anonymous poster hash: bbb22...992 1
Gjest Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 De må vel strengt tatt ikke godkjennes i raseklubben, men jeg er helt enig med deg ellers, kontakt valpeformidler i raseklubben. Ellers er det gode råd fra andre over her også. Finn deg et knippe oppdrettere som avler seriøst på de kvalitetene du ønsker deg i en hund, og sett deg opp på venteliste hos de allerede nå Anonymous poster hash: bbb22...992 Nei, de må ikke, men skal de følge raseklubbens krav, og være innunder raseklubben så må de godkjennes av klubben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå