AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 ..og nå er han blitt rene primadonnaen. Nekter plent å spise tørrforet sitt, og jeg som akkurat hadde kjøpt en diger 10 kg sekk med tørrfor. Kjøpte en slik boks fra wiskas med posjonsposer, og har gitt en pose om dagen. Når denne posjonen er spist så går det noen timer før han setter seg foran skåla og hyler og jamrer seg. Jeg overdriver ikke hvis jeg påstår at han kunne sultet ihjel foran en full matskål med tørrfor. Har prøvd å blande våtforet med tørrforet, men da spiser han det heller ikke. Det er ikke det at han ikke liker foret heller, før han fikk smaken på våtfor kom han hver gang vi fylte i skåla hans. Vi har prøvd å kjøpe andre merker og smaksvarianter også.. Anonymous poster hash: ed7d3...8aa
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 25. oktober 2014 #2 Skrevet 25. oktober 2014 Har du prøvd å bløte opp tørrforet i litt vann?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #3 Skrevet 25. oktober 2014 Har du prøvd å bløte opp tørrforet i litt vann? Han vil ikke ha det heller. Før slukte han maten hvis jeg bløtet det i varmt vann, slik at det var lunkent når han fikk det. Han var godt vant allerede før han fikk smaken på våtfor, skjønner du.. Anonymous poster hash: ed7d3...8aa 1
Christiania_Oslo Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Ikke gi han mer bløtfor. Bare tørrfor uansett hvor mye han maser. Kanskje han "nekter"å spise tørrforet i noen dager men når han blir sulten nok så skal du se prinse-faktene forsvinner. Det skjedde meg og, og etter 1 1/2 dag glafset hu i seg tørrforet som om hun aldri hadde smakt mat. Nå får hun våtfor i ny og ne men spiser alltid tørrforet sitt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg ville latt være å gi våtfor til han begynner å spise av tørrforet igjen, er han sulten nok så spiser han av det tilslutt. Anonymous poster hash: 45455...b84 1
skruf Skrevet 25. oktober 2014 #6 Skrevet 25. oktober 2014 Han bare prøver seg på å liksomsulte for at du skal gi han mere våtfor! Katter er smarte Her deler kattene (2stk) en pose våtfor hver morgen. De prøvde seg på å sultestreike, men jeg lot de bare klage sin nød. Etter ei lita stund gikk tørrforet ned på høykant. Nå har det blitt en sermoni utav det... hver morgen når jeg står opp så går kattene i beina på meg for å få våtfor. Straks hunden hører at skapdøra blir åpnet så kommer hun og står å peser for å få en godbit også. Så da blir det våtfor på kattemamma og sønnen, samt en dentastix på bikkja. Når alle har spist opp så går de å legger seg og maser ikke mere.
Ruccula Skrevet 25. oktober 2014 #7 Skrevet 25. oktober 2014 Det er svært unaturlig for både katter og hunder å spise tørr for. Tørr for er noe som er skapt fordi det er enkelt for oss mennensker også er det markedsført på en slik måte at vi mennesker tror at det er det beste vi kan gi dyrene våres... sannheten er jo en helt annen. For det første, maten er tørr (naturlig nok) dette er unaturlig for et rovdyr, en katt spiser mus, fugler osv, dyr bestående av masse vann. Det at maten er så tørr er faktisk temmelig belastende på dyrets organer. Nr 2: tørrfor består dessverre som regel av mye karbohydrater og fyll stoffer som katter overhode ikke trenger, dette belaster også dessverre organene. Nr3: fettstoffene i tørrfor er ikke optimale fordi foret er skapt for å kunne lagres over lenger tid uten at det skal bli dårlig. Min konklusjon....Ikke gi tørrfor! ihvertfall ikke dette man kjøper på dagligvaren... de whiskas posene er forøvrig heller ikke optimalt 1
Maleficenta Skrevet 25. oktober 2014 #8 Skrevet 25. oktober 2014 ..og nå er han blitt rene primadonnaen. Nekter plent å spise tørrforet sitt, og jeg som akkurat hadde kjøpt en diger 10 kg sekk med tørrfor. Kjøpte en slik boks fra wiskas med posjonsposer, og har gitt en pose om dagen. Når denne posjonen er spist så går det noen timer før han setter seg foran skåla og hyler og jamrer seg. Jeg overdriver ikke hvis jeg påstår at han kunne sultet ihjel foran en full matskål med tørrfor. Har prøvd å blande våtforet med tørrforet, men da spiser han det heller ikke. Det er ikke det at han ikke liker foret heller, før han fikk smaken på våtfor kom han hver gang vi fylte i skåla hans. Vi har prøvd å kjøpe andre merker og smaksvarianter også.. Anonymous poster hash: ed7d3...8aa Haha. Herlige bortskjemte katter Bare ikke gi den reker eller fisk. Da vil de plutselig bare ha det. Hehe.
Gjest BabyBlue Skrevet 25. oktober 2014 #9 Skrevet 25. oktober 2014 La han grine, la han mase, legg frem tørrföret, og etter en stund gir han opp og spiser når han blir sulten. Katten min måtte gå gjennom denne noen ganger for å ta et hint Jeg er forresten uenig i at tørrfor er "dårlig", det handler mye om hva man betaler for. Det man kjøper på rema 1000 er søppelmat for katten når man ser på innholdsfortegnelsen, det er jeg enig i. Jeg gir katta orijen fordi han er sensitiv i matveien, og han trives godt med det og ser sunn og frisk ut. Det er tørrför med 80% kjøtt, 20% frukt og grønnsaker og annet "grønt", og 0% korn. Gir han litt kylling og sjømat en gang i blant, noen ganger tunfisk, men tror ikke at tennen hans hadde hatt godt av for mye våtför i hverdagen. Helt ærlig har jeg en ganske rar pus, for det virker som om han liker tørrföret sitt mer enn prima ferskvarer...
Maleficenta Skrevet 25. oktober 2014 #10 Skrevet 25. oktober 2014 La han grine, la han mase, legg frem tørrföret, og etter en stund gir han opp og spiser når han blir sulten. Katten min måtte gå gjennom denne noen ganger for å ta et hint Jeg er forresten uenig i at tørrfor er "dårlig", det handler mye om hva man betaler for. Det man kjøper på rema 1000 er søppelmat for katten når man ser på innholdsfortegnelsen, det er jeg enig i. Jeg gir katta orijen fordi han er sensitiv i matveien, og han trives godt med det og ser sunn og frisk ut. Det er tørrför med 80% kjøtt, 20% frukt og grønnsaker og annet "grønt", og 0% korn. Gir han litt kylling og sjømat en gang i blant, noen ganger tunfisk, men tror ikke at tennen hans hadde hatt godt av for mye våtför i hverdagen. Helt ærlig har jeg en ganske rar pus, for det virker som om han liker tørrföret sitt mer enn prima ferskvarer... Ehm. Skal rovdyr ha frukt og grønnsaker?...
Gjest BabyBlue Skrevet 25. oktober 2014 #11 Skrevet 25. oktober 2014 Ehm. Skal rovdyr ha frukt og grønnsaker?... Næh, selvsagt ikke. Tror det er mer ment for som tillegg innen fiber og vitaminer og mineraler. Tørrför kan umulig være 100% kjøtt, selv om det hadde vært optimalt. Men frukt og grønnsaker er da bedre enn korn.
Maleficenta Skrevet 25. oktober 2014 #12 Skrevet 25. oktober 2014 Næh, selvsagt ikke. Tror det er mer ment for som tillegg innen fiber og vitaminer og mineraler. Tørrför kan umulig være 100% kjøtt, selv om det hadde vært optimalt. Men frukt og grønnsaker er da bedre enn korn. Ok. Men da skulle man jo tro våtfor var best for magen deres og at de kunne knaske på tørrfor for tennas skyld sånn utenom?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #13 Skrevet 25. oktober 2014 forer pusen min med både tørrfor, våtfor og fisk...han er altetende. kunne aldri tenke meg å bare gi tørrfor...en av grunnene er at det eg fant i kattekassen når pusen spiste mest tørrfor var som sement.. så tørrfor er praktisk for meg....neppe helt behagelig for pus.. Anonymous poster hash: cf45c...f7d
Maleficenta Skrevet 25. oktober 2014 #14 Skrevet 25. oktober 2014 forer pusen min med både tørrfor, våtfor og fisk...han er altetende. kunne aldri tenke meg å bare gi tørrfor...en av grunnene er at det eg fant i kattekassen når pusen spiste mest tørrfor var som sement.. så tørrfor er praktisk for meg....neppe helt behagelig for pus..Anonymous poster hash: cf45c...f7d Er jo så gøy å se når de blir helt gira når de får noe godt
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #15 Skrevet 25. oktober 2014 Er jo så gøy å se når de blir helt gira når de får noe godt ja du merker at det e forskjell på attituden når pelsballen jobber seg gjennom en bit kokt fisk versus litt tørrfor.....:-D Anonymous poster hash: cf45c...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #16 Skrevet 26. oktober 2014 Maleficenta, on 26 Oct 2014 - 01:21, said: Ehm. Skal rovdyr ha frukt og grønnsaker?... Altså, min katt spiser i alle fall det han kommer over av grønnsaker hvis han får lov, i tillegg til gress og blomster... Anonymous poster hash: 45455...b84 1
Ulveedderkopp Skrevet 26. oktober 2014 #17 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg vet om en katt som nekter å spise kattemat, da går han heller på sultestreik. Eieren koker han kyllingfilet, fisk (alt renset for ben så klart...), kjøttdeig med eggeplomme, diverse middagsrester osv. Hun er veldig glad i katten sin :-)
Maleficenta Skrevet 26. oktober 2014 #18 Skrevet 26. oktober 2014 Altså, min katt spiser i alle fall det han kommer over av grønnsaker hvis han får lov, i tillegg til gress og blomster...Anonymous poster hash: 45455...b84 De fordøyer det jo ikke skikkelig men
Ulveedderkopp Skrevet 26. oktober 2014 #19 Skrevet 26. oktober 2014 Altså, min katt spiser i alle fall det han kommer over av grønnsaker hvis han får lov, i tillegg til gress og blomster... Anonymous poster hash: 45455...b84 Katter spiser gress fordi det hjelper på fordøyelsen. Hunder gjør det også :-p grønnsaker er vel ikke like sunt da ...
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #20 Skrevet 26. oktober 2014 Mitt forslag vil være å slutte med tørrfor og heller gi katten skikkelig mat. Og da mener jeg ikke våtfor fra whiskas heller, men å lage den selv. Tørrfor er ikke sunt for katter uansett hvor mye produsenten påstår at det er det. Katter er rovdyr som spiser maten umiddelbart etter å ha drept den, ikke åtseletere. Tenk over hvor lang holdbarhet tørrfor har i åpnet pose i romtemperatur - sier ikke det nok om hvor fullt det er av konserveringsmidler? Foruten dette inneholder det ofte mye salt som heller ikke er bra for pus. En venninne av meg har en perser som hadde mye problemer med urinveiene. Hun fikk råd fra veterinær om å lage kattematen selv og kutte ut kommersielt for, og ikke bare ble katten kvitt urinveisplagene, den røyter også mindre, er blankere i pelsen, mer opplagt, mer sosial og i mye bedre humør. Som en helt ny katt, rett og slett. Anonymous poster hash: 08596...830 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå