AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 ..og nå er han blitt rene primadonnaen. Nekter plent å spise tørrforet sitt, og jeg som akkurat hadde kjøpt en diger 10 kg sekk med tørrfor. Kjøpte en slik boks fra wiskas med posjonsposer, og har gitt en pose om dagen. Når denne posjonen er spist så går det noen timer før han setter seg foran skåla og hyler og jamrer seg. Jeg overdriver ikke hvis jeg påstår at han kunne sultet ihjel foran en full matskål med tørrfor. Har prøvd å blande våtforet med tørrforet, men da spiser han det heller ikke. Det er ikke det at han ikke liker foret heller, før han fikk smaken på våtfor kom han hver gang vi fylte i skåla hans. Vi har prøvd å kjøpe andre merker og smaksvarianter også.. Anonymous poster hash: ed7d3...8aa
Nefarian Skrevet 25. oktober 2014 #2 Skrevet 25. oktober 2014 Tror du bare må ha et fast tidspunkt der han får vårfor, f.eks på kvelden. Hold fast ved dette noen dager, putt noe i ørene og vær tålmodig Har en (nå voksen) pus som er veldig glad i wiskas porsonsposer, men han vet at han bare får litt hver dag. Fungerer kjempefint.
Maleficenta Skrevet 25. oktober 2014 #3 Skrevet 25. oktober 2014 Tror du bare må ha et fast tidspunkt der han får vårfor, f.eks på kvelden. Hold fast ved dette noen dager, putt noe i ørene og vær tålmodig Har en (nå voksen) pus som er veldig glad i wiskas porsonsposer, men han vet at han bare får litt hver dag. Fungerer kjempefint. Hehe men så er det staaaakar lille pusen som ser på deg med stoore dådyrøyne og piper med hodet på skakke som om den sier. Stakkars meg. Jeg suuuuulteeer
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Det holder at pus får våtfòr en dag i uka. F.eks en lørdag eller søndag. Tro meg, den vil spise tørrfòr igjen om du bare overser den. Den vil ikke sulte seg, men det vil nok gå noen dager Anonymous poster hash: 425a2...140 1
Gjest Gia_ Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Ett friskt dyr sulter seg somregel ikke, og ihvertfall ikke foran ei full matskål Bare pass på at tørrforet ikke står for lenge fremme uten å bli dekka til da det ofte mister litt av matlukta.
Nefarian Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Hehe men så er det staaaakar lille pusen som ser på deg med stoore dådyrøyne og piper med hodet på skakke som om den sier. Stakkars meg. Jeg suuuuulteeer Vet alt om dette og kan slite veldig med katter som er gode på det å tigge. Katter er eksperter på å se skikkelig utsultede ut, vise sørgmodige dådyrøyne og komme med lyder som om det er rett før de kreperer av sult... Så er det også stor forskjell fra katt til katt, både hvor "flinke" de er til å tigge og hvor tålmodige de er når det gjelder å vente på noe godt, og selvfølgelig hvor glade de er i digg mat. Et triks jeg har brukt er å kjøpe en liten pose med en annen type tørrfor, og bytte litt på. Da får katten litt variasjon og synes utvalget er mer spennende Du får rett og slett prøve å avlede katten når den maser og klager, lek litt og kos med den, og hold deg unna matfatet. Katter lærer utrolig fort rutiner når det kommer til når og hva de får av mat, men det er også helt naturlig at en ungkatt prøver seg.
Pinkee Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Synes en hel pose om dag er mye for en kattunge jeg. Selv lillepus her(på 7 kg) får bare en halv om dag. Men, drit i sutringen, ta opp pusen og kos med han, lek eller noe annet som avleder, evnt propper i ørene. Skal love deg at han vil aldri sulte i hjel, så lenge det er mat innen rekkevidde. Pass bare på at han har tilgang til friskt vann, slik at ikke våtfor lokker ekstra pga væske. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå