Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i årevis hatt en ekstremt rød nese. Som regel er den lett rød, men på morgenen ser den gjerne enda mer rød ut! I dag våknet jeg opp og så ut som Rudolf... Har alltid lurt på hva dette er, og tenkt at det kan ha vært i forbindelse med kvisene mine. Men nå har jeg gått på isotretinoin og kvisene er bedret, men nesa er like rød!!! Når jeg søker på dette kommer det bare opp informasjon om rosacea, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er det jeg har. Rødmer feks aldri.

Noen som opplever/har opplevd det samme og vet hva det kan være? Hadde også vært kjekt med tips til evt behandling av dette. Vet det kan sminkes vekk osv, men er fortsatt irriterende når jeg er fornøyd med huden ellers og gjerne vil slippe sminke til vanlig.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd eller opplever det samme? :(

Skrevet

Det kan være rosacea likevel. Få henvising til hudlege av fastlegen din så får du nok svaret.

Skrevet

Mange har naturlig rød nese som ikke er så mye å få gjøre med :( enda mer hvis det er allergi, forkjølelse eller kulde. Når jeg har veldig rød nese så bruker jeg grønn concealer under foundation eller concealer for å nøytralisere det røde :) men du kan jo spørre hudlege om det er noe å få gjort om det plager deg mye.

Skrevet

Broren min har konstant rød nese, men det er pga kviser og skade på huden fra f.eks sol. Den kan jo bare lett reagere og bli rød? Kinnene mine er sånn. Kan bli rød som en tomat av de minste ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...