Ttw Skrevet 25. oktober 2014 #1 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg flytter i disse dager inn i ny leilighet, men kjenner at jeg angrer litt på at jeg kjøpte den. Lite å gjøre med det nå, annet enn å prøve å gjøre den så fin som mulig, slik at jeg kan trives. Jeg har aldri bodd alene før, og er ikke helt sikker på hva som er helt meg (bortsett fra at jeg er glad i sort/hvitt), så jeg blir glad for noen tips. (Jeg har egentlig aldri vært så opptatt av interiør, og tenkt at det er andre ting som er viktigere å bruke tid/penger på, men man må jo trives.) Så, hovedspørsmålet mitt; I stuen er det slipt furugulv og malte, lyse vegger med brystningspanel (i samme farge). Jeg må enten gi det et nytt strøk eller bytte til mdf-plater (usikker da på hvit eller cafe latte, mest sannsynlig perle). Noen synspunkter? Jeg syns mdf er penere, men å male er jo billigere og mye mindre jobb. Mye kan vel gjøres for helheten med møbler, tilbehør og bilder også? (Kanskje jeg er så heldig at brystningspanel "kommer tilbake" før jeg skal selge? ) Og så tenker jeg på at mdf-plater på veggene kanskje kan se rart ut når resten av leiligheten er mer gammeldags? Kjøkkenet er freshet opp, men har beholdt en eldre stil (der skal jeg bare male et nytt strøk på veggene). Badet er heldigvis pent og nyoppusset. Jeg er rett og slett litt grønn på dette, så setter pris på alle innspill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 26. oktober 2014 #2 Del Skrevet 26. oktober 2014 Det er jo billig å male og du trenger ikke å finne din stil dagen etter du har flyttet. Jeg ville ha bare malt og bodd sånt i noen måneder. Da kan du pusse opp annerledes etterhvert. Selv har jeg flyttet for 2,5 år siden og driver med å etablere stilen min rom for rom i all den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Del Skrevet 26. oktober 2014 Enig i at det tar tid å finne sin egen stil. Kjenner du noen med kompressor så går det lynraskt å sette opp MDF plater og å liste de inn. Litt gøy jobb! Da får du også en "ny" lukt i leiligheten. Med det sagt: MDF er bare sammenpresset og malt papp. Dett er noe dritt å ha på veggen, og det skades fort. Fordeler og ulemper tenker jeg... Anonymous poster hash: fb862...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ttw Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 26. oktober 2014 Takk for svar Ja, jeg må vel være litt tålmodig. Jeg heller mot å male først nå, og så se an. Men har dere forslag til andre alternativer enn maling og mdf da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå