Hilde Skrevet 17. juli 2004 #1 Skrevet 17. juli 2004 Føler meg nokså fremmed her inne på bryllupsforumet gitt, men here it goes; Jeg har akkurat blitt samboer, og vi har ingen gifteplaner enda. Men, jeg tror jo, og håper at det blir oss to. Vi har aldri snakket om hva slags bryllup vi evt ønsker oss, før i dag. Jeg har ikke så stor familie (vi er en "kreftfamilie", så mange av de nære er dessverre borte), så jeg vil invitere hele røkla. Men, min kjære er helt uenig. Tanten hans har giftet seg inn i en rik (les; han står på listene over norges rikeste) familie, og min kjære ønsker absolutt ikke å invitere denne delen av familien. De er snobbete, ser ned på oss, og er rett og slett ikke noen vi ønsker å omgås med. Ufyselige er faktisk ordet. Vi kan ikke invitere tanten uten å invitere mannen hennes, deres barn med følge osv. Og, vi kan ikke invitere de andre tantene og onklene uten å invitere de han ikke vil ha der. Vi syns også det blir rart å invitere alle "mine", men et utvalg av hans. Hans forslag er dermed; la oss dra til utlandet, gjøre det til kun vår dag, også har vi en vennefest når vi kommer hjem. Flott forslag kanskje, men jeg har alltid drømt om å samle familien på denne dagen. Jeg vil absolutt ikke rømme landet for å gifte meg. Så.. Hva gjør man? Er det noen av dere som har ofret deres drømmer om bryllupsdagen, evt måtte mannen ofre sine? Vil gjerne høre fra dere som har erfaring, for selv om vi som sagt ikke skal gifte oss sporenstreks så var dette en liten strek i regninga.
Gjest Madley Skrevet 17. juli 2004 #2 Skrevet 17. juli 2004 Man kan faktisk velge hvem man vil be! Jeg hadde bedt de jeg ville ha der. Og droppet dem jeg ikke ville ha. Det har vi gjort. Og de vet vel ikke hvem som blir bedt fra din side eller ikke??
liv Skrevet 17. juli 2004 #3 Skrevet 17. juli 2004 Hvorfor må dere invitere barna til tanten hans? Det er vel ingen lov som sier det? Og dine søskenbarn som du vil invitere kan vel dere ivitere på "vennekvoten"?
Hilde Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2004 Nei, men om vi inviterer hans andre tanter og onkler, og utelater henne, så blir det bråk i heimen. Og å invitere tanten uten følge blir helt feil, de har vært gift i maaange år..
Gjest Madley Skrevet 17. juli 2004 #5 Skrevet 17. juli 2004 Ja men dere trenger vel ikke invitere barna deres likevel??
Hilde Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2004 Vi MÅ ikke invitere barna, men mannen til tanten må inviteres føler vi. Og han er hovedproblemet..
Gjest Madley Skrevet 17. juli 2004 #7 Skrevet 17. juli 2004 Gift dere på en dag dere vet han er bortreist Eller ta tyren ved hornene og fortell dem hva dere føler?? Ingen har vondt av å få vite hvor landet ligger til tider!
Hilde Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2004 Hadde det vært opp til meg hadde vi fortalt hvor landet lå for leenge siden, men jeg er sammen med en feigisdott. Huff, nei, tror i grunn ikke jeg gidder å tenke så mye på det her. Kanskje han til og med er død og begravet når vi skal gifte oss, han er forholdsvis gammel. Fydda, mente ikke at jeg ønsket det altså.. *plystre*
Gjest Madley Skrevet 17. juli 2004 #9 Skrevet 17. juli 2004 Hehe..tror du ikke jeg har tenkt samme tanken om en del av slekta??? Men det er forskjell på å tenke og å uttale..Og nå skriver jeg jo bare
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #10 Skrevet 17. juli 2004 Hvis de ser sånn end på dere, så kanskej de takker nei? Skjønner hva du mener med at det er vanseklgi å invitere noen man ikke liker. Selv har jeg en onkel jeg misliker, men han er invitert allikevel. Jeg trenger ikke sitte å snakke med ham hele kvelden, så det går nok greit. Man velger ikke sin egen familie. Evt kan dere ta med foreldre, forlovere ol til utlandet for å gifte dere, og så ha fest med de dere vil etterpå. De er snobbete, ser ned på oss, og er rett og slett ikke noen vi ønsker å omgås med. Ufyselige er faktisk ordet. De liker ikke dere og ser ned på dere. Dere liker ikke dem og kaller dem snobber og ufyselige. Høres ikke umiddelbart ut som om noen av dere er verst/best....
Maxine Grey Skrevet 17. juli 2004 #11 Skrevet 17. juli 2004 Enig med Poirot, her. Har man samlet et større antall mennesker, er det begrenset hvor mye tid man kan bruke på hver enkelt. Det behøver ikke bli noe problem i det hele tatt. Med en taktisk bordplassering går det hele så greit, så! Så kan de jo bare komme og se hvordan "den gemene hop" har det når de feirer bryllup!
Gjest MrsL Skrevet 18. juli 2004 #12 Skrevet 18. juli 2004 Enig med Poirot, her. Har man samlet et større antall mennesker, er det begrenset hvor mye tid man kan bruke på hver enkelt. Det behøver ikke bli noe problem i det hele tatt. Med en taktisk bordplassering går det hele så greit, så! Så kan de jo bare komme og se hvordan "den gemene hop" har det når de feirer bryllup! Helt enig med Maxine her. Dere har ikke tid til å være MYE sammen gjestene deres denne dagen uansett og tenk på hvor dere kan plasssere disse smartest for at det skal bli en bra dag. Og la dem oppleve ett bryllup uten 10 meter bryllupskake + +
Veslejenta Skrevet 18. juli 2004 #13 Skrevet 18. juli 2004 Nå har ikke vi heller noen planer om å gifte oss ennå, han har jo ikke fridd. Jeg har også liten familie på min side, mens han har en stor familie på sin side. Bare hans søsken med barn er like mange som mine tanter, onkler og søskenbarn. Så det vi antageligvis kommer til å gjøre, hvis vi ikke vinner en million i lotto, er å invitere røkla på min side, og alle tantene og onklene hans pluss de søskenbarna han har best forhold til/kontakt med. Blir vanskelig å ikke invitere den tanta og onkelen uten å ikke ha et "intimbryllup". Men da får du nesten gjøre som andre har foreslått, plasser de strategisk slik at du ikke kan se dem uten å ville se i den retningen. Ser den onkelen ned på slekta deres bare fordi dere ikke er blant norges rikeste, så er det han det er noe i veien med, ikke dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå