Gå til innhold

Hva er ditt beste KJERRINGRÅD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Vil gjerne høre dine beste (og sprøeste kjerringråd). For eksempel: "Du bør drikke et glass slangevin om dagen for å forhindre lumbago." (Leste dette på en flaske i Thailand som hadde både skorpion og slange inne i! Eeew!

Så folkens, få høre! Jo sprøere, jo bedre! :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikke om det er kjerringråd, men for dere kjerringer som skal pusse sølvtøy med svarte flekker på, så lønner det seg å legge sølvtøyet i en jernkjele med aluminiumsfolie og tilsette kokende/varmt vann med bordsalt oppi. Sølvet blir litt matt men blir nå mye lettere å pusse!

Skrevet

Takk, 99699! Lærerikt. Skal teste det. :) Jeg slenger inn rødvin for skiveskader jeg altså! Det har jo til og med 'noe' evidens, også? ;)

Skrevet

Smatting mot snorking

Skrevet

Smatting mot snorking

Den der er jeg litt interessert i... hvordan hjelper smatting mot snorking? :)

Skrevet

Den der er jeg litt interessert i... hvordan hjelper smatting mot snorking? :)

Du ligger våken ved siden av en som snorker. Så lager du smattelyder og snorkingen stopper.

Ikke for høyt, da snorkern kan våkne av det :)

Skrevet

Du ligger våken ved siden av en som snorker. Så lager du smattelyder og snorkingen stopper.

Haha! ;) Det var en fin måte å gjøre det på. Takk for svar.

Skrevet

Funker det? :O Det må i så fall prøves!

Anonymous poster hash: cdc79...1c9

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk, 99699! Lærerikt. Skal teste det. :) Jeg slenger inn rødvin for skiveskader jeg altså! Det har jo til og med 'noe' evidens, også? ;)

Ohlala, skal forbeygge skiveskader ved å ta rødvin hver kveld nå ;)

Skrevet (endret)

-Knyt en ulltråd rundt ankelen mot kalde føtter, rundt håndleddet mot kalde hender.

-"Snus" salvie mot tannverk, legg salvie"snusen" mellom tannkjøtt og kinn over tannen som verker.

-Spis eller drikk avtrekk av fersk ingefær mot kvalme eller reisesyke.

-Spis en litt stor persilledusk om du har spist hvitløk eller lignende for å ta knekken på den kjipe ånden.

-Varme omslag (varmeflaske eller varmeteppe eller hva man måtte ha for hånden) mot vonde, stive og betente muskler og ledd. Evt et varmt bed, om du er så heldig å ha badekar.

-Knask hvit Fishermans Friend om du har halsbetennelse, den inneholder cayenne som virker bakteriedempende. Funker ikke like godt om halsbetennelsen er viral :P

-Ren kamillete (altså ekte tørket kamille og ikke sånn sort te i teposer) iblandet lakrisrot mot magevondt. (ca 2/3 kamille til 1/3 lakrisrot, trekkes i minst ti minutter, kan søtes med honning)

-Spis en spiseskje honning mot sår hals.

-Hodekålblader på pannen mot hodepine, skift ofte.

-Gaffatape er et genialt forebyggende gnagsårplaster. :fnise:

-Drikk minst 2.5 liter vann/litt syrlig væske daglig og ta tranebærtabletter/drikk tranebærjuice i startfasen av en urinveisinfeksjon for å ta knekken på den i oppstarten.

Øøhm... jeg vet jeg har flere, men nå kom jeg ikke på flere i farten. :klo:

Edit: Åh, jo; Onanering mot menssmerter :P
Orgasmen utløser oxytocin og endorfiner i hjernen som virker smertestillende.

Endret av Minya
  • Liker 1
Skrevet

-Knyt en ulltråd rundt ankelen mot kalde føtter, rundt håndleddet mot kalde hender.

-"Snus" salvie mot tannverk, legg salvie"snusen" mellom tannkjøtt og kinn over tannen som verker.

-Spis eller drikk avtrekk av fersk ingefær mot kvalme eller reisesyke.

-Spis en litt stor persilledusk om du har spist hvitløk eller lignende for å ta knekken på den kjipe ånden.

-Varme omslag (varmeflaske eller varmeteppe eller hva man måtte ha for hånden) mot vonde, stive og betente muskler og ledd. Evt et varmt bed, om du er så heldig å ha badekar.

-Knask hvit Fishermans Friend om du har halsbetennelse, den inneholder cayenne som virker bakteriedempende. Funker ikke like godt om halsbetennelsen er viral :P

-Ren kamillete (altså ekte tørket kamille og ikke sånn sort te i teposer) iblandet lakrisrot mot magevondt. (ca 2/3 kamille til 1/3 lakrisrot, trekkes i minst ti minutter, kan søtes med honning)

-Spis en spiseskje honning mot sår hals.

-Hodekålblader på pannen mot hodepine, skift ofte.

-Gaffatape er et genialt forebyggende gnagsårplaster. :fnise:

-Drikk minst 2.5 liter vann/litt syrlig væske daglig og ta tranebærtabletter/drikk tranebærjuice i startfasen av en urinveisinfeksjon for å ta knekken på den i oppstarten.

Øøhm... jeg vet jeg har flere, men nå kom jeg ikke på flere i farten. :klo:

Edit: Åh, jo; Onanering mot menssmerter :P

Orgasmen utløser oxytocin og endorfiner i hjernen som virker smertestillende.

Nehei det hjelper ikke :( for når orgasmen kommer så trekker ting der nede seg i sammen og krampene blir verre så det så!

Anonymous poster hash: e453b...b72

Skrevet

Nehei det hjelper ikke :( for når orgasmen kommer så trekker ting der nede seg i sammen og krampene blir verre så det så!

Anonymous poster hash: e453b...b72

Hm, ja, burde kanskje hatt med en disclaimer; Funker dårlig om man har ekstremt sterke menssmerter, funker best mot lette til moderate.

Men prøv det mot spenningshodepine, det funker det også :)

Skrevet

Kanskje ikke så rart, men vask deg nedentil med eddik når du har UVI!

Har UVI sånn omtrent 4-5 ganger i året og min rutine er alltid tranebærjuice, eddik i dusjen og varmeflaske mellom beina når jeg legger meg, er borte på maks to dager :jepp:

Skrevet

Kanskje ikke så rart, men vask deg nedentil med eddik når du har UVI!

Har UVI sånn omtrent 4-5 ganger i året og min rutine er alltid tranebærjuice, eddik i dusjen og varmeflaske mellom beina når jeg legger meg, er borte på maks to dager :jepp:

Minte meg på denne som har blitt delt X antall ganger på forumet de siste årene;

Sprøyt naturellyoghurt oppi skjeden når du har sopp!

Skrevet

Spis en spiseskje bringebærsyltetøy når du hikker! Da blir den borte med en gang :)

Skrevet

Spis en spiseskje bringebærsyltetøy når du hikker! Da blir den borte med en gang :)

Den har jeg prøvd, men den funket ikke, aldri så mye bringebærsyltetøy jeg stappet i meg til slutt. :fnise:

Men om jeg sier at "Hvis jeg hikker EN gang til nå, så skal jeg *insert hvilken som helst trussel her*, DA stopper den jævla hikken hver gang. XD

Skrevet

Den har jeg prøvd, men den funket ikke, aldri så mye bringebærsyltetøy jeg stappet i meg til slutt. :fnise:

Men om jeg sier at "Hvis jeg hikker EN gang til nå, så skal jeg *insert hvilken som helst trussel her*, DA stopper den jævla hikken hver gang. XD

Funker kanskje ikke for alle! En klassiker er jo "hvis du hikker en gang til skylder du meg 1000kr" :)
Skrevet

Vet ikke om dette er et kjærringråd eller bare et vanlig råd, men :

ta vare på posen til kamilleteen og legg disse under øynene mot mørke ringer/poser, eller legg over rød og irritert hud, kamillete virker beroligende på hud. Drikk kamillete på kvelden, denne inneholder noen stoffer man finner i sovemidler.

Denne har jeg aldri hatt behov for å teste:

Tiss i en bøtte og plasser føttende nedi hvis du har fotvorter.

Spis en sukkerbit mot hikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...