Gå til innhold

Min sinte katt - igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to kattesøstre på 2 år, som jeg har hatt siden de var 6 uker gamle. Den ene er bedagelig, rolig, liker å være inne, tåler å bli håndtert og veldig kosete. Den andre er urolig og liker seg best ute på jakt i all slags vær. Når hun er inne har hun to forskjellige personligheter. Noen ganger er hun veldig kosete og legger seg tett ved siden av oss i sofaen. Andre ganger er hun rastløs og har vanskelig for å roe seg. Hun er veldig sint på søsteren sin, freser og hugger etter henne hver gang de passerer hverandre. Hun freser også til oss, uten forvarsel. Problemet har vært der i større eller mindre grad siden de ble voksne, men er blitt større i det siste, etter at familien var på en ukes ferie. Situasjonen har blitt så ille at vi alle er utrygge på katten. Hun er uberegnelig, og jeg er redd hun skal bite. Jeg har lest på nettet, brukt Feliway og føler meg ganske fortvilet. Vi er alle glade i begge kattene, men jeg har ikke lyst til å ha et kjæledyr som vi er halvredde for å ta i.

Så, kjære alle sammen; er det noen av dere som har opplevd lignende? Har dere noen gode råd? Vil så gjerne få det til å fungere, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Begge kattene ble kastrerte da de var rundt 6 mnd.

Anonymous poster hash: fe5ae...567
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også en katt som ble mer og mer agressiv og uberegnlig med årene.

Tilslutt ble det så ille at datteren min ikke turte å gå forbi han, og jeg var livredd han skulle fly på babyen.

Så det endte med den triste avgjørelsen om avliving:(

Anonymous poster hash: 007ea...af1
Skrevet

Det kan jo være at katten har vondt et sted? Ene katten min ble ganske sint og irritert da han hadde en betennelse i en tann. Sekundet han våknet etter nakosen, var han seg selv igjen, blid og fornøyd. Ser nå at han blir fort veldig sur og irritert igjen, så veterinærtime er bestilt for å sjekke hele han. Om han ikke har vondt noe sted, får jeg vurdere andre ting. Jeg tenker det kan være det samme med deres katt, siden den gradvis har blitt uforutsigbar.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje den er bare matlei.

Lage en magefest til den:

1 skål med rømme(1 spiseskje)

Kokt torske filet(kjøpes frossen på rema til 50 kroner en stor pose)

3 reker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...