Englepusen Skrevet 17. juli 2004 #1 Skrevet 17. juli 2004 Har noen smaksprøver fra proteinfabrikken liggende. Pleier å ha litt i havregrøten jeg spiser til kvelds. Men jeg er litt usikker på om det er noen vits å kjøpe mer. Derfor lurer jeg på følgende.. Når trenger man proteinpulver? Hvilket merke, og hvor kjøper man det? Jeg spiser lite fisk og kjøtt, men får i meg litt melkeprodukter hver dag. Sykler 30-60 min. 6 dager i uken.
Gjest Ethereal Skrevet 17. juli 2004 #2 Skrevet 17. juli 2004 Egentlig ville jeg tro at du ikke trenger noe proteintilskudd i form av pulver, siden du ikke trener noe særlig styrke. Allikevel bør du forsøke å få i deg mer proteiner gjennom maten. Melkeprodukter er bra (magre), det samme er belgvekster, tunfisk, kyllingfilet og magre typer fisk. Proteinpulver er ganske dyrt i bruk, og man bør først og fremst få i seg det daglige behovet gjennom et vanlig kosthold. Som en pekepinn, kan man si at du trenger ca 1-1,5g protein pr kilo kroppsvekt pr. dag.
Orthia Skrevet 17. juli 2004 #3 Skrevet 17. juli 2004 Som Ethereal skriver, proteinpulver er et tilskudd dersom man ikke får i seg nok proteiner gjennom den vanlige kosten. Jeg bruker proteinpulver i perioder jeg trener mye styrke. for tiden har jeg Basic protein fra Athletic City. Det er en god blanding av kasein og myse (raske og langsomme proteiner), inneholder relativt lite karbo og fett og er god på smak. Prisen er heller ikke så gal.
Englepusen Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2004 Takk for svar :-) For tiden er det sykling det går i, men det blir nok mer styrketrening med tiden. Er ikke helt i humør til det nå om dagen. Får vurdere å kjøpe proteinpulver da heller.
Mathias Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Den eneste grunnen til at en proteindiett fungerer er at inntak av aminosyrer fører til økt utskillelse av GH (veksthormon). Som byggesteiner for proteiner er sukker mer egnet fordi opptaket skjer fortere enn det som er tilfellet for aminosyrer. Og de norske ekspertene, d.v.s. professorer i klinisk biokjemi/ernæringsfysiologi, Professorene Gordelaze, Drevon og Brosstad, er enige om dette....
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Jeg tror proteinpulver er for menn som trener mye!!!!!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå