Gå til innhold

Hater at de reklamerer Netflix o.l på måten de gjør..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater at de må reklamere neftlix og alle de andre streaming-nettsidene med barnetv osv på, siden ikke alle har råd til å gi barnet sitt en pad eller tab.. Som meg.

Har det ikke selv heller, har ikke råd rettogslett, men såklart mange andre barn på skolen som har det også, så hun spørr mye hvorfor ikke hun har en sånn så hun også kan se på barnetv når hun vil..

Hvorfor kan de ikke reklamere det der med voksne, når det er barn som det er nå så føler jo enkelte barn seg annerledes fordi at de ikke har en sånn :(

Anonymous poster hash: 0f378...c7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde du skulle snakke om måten de reklamerer på; for eksempel han mannen som nistirrer på skjermen sin hele veien hjem fra jobb; langs gata, på trikken, i garderoben. Hallo? Hva slags samfunn er det? Det syns jeg er mye verre.

Anonymous poster hash: 02d09...17c
Skrevet

Slik er det. De har mange kundegrupper og de vil appellere til alle. Noen har råd til det, andre ikke. Synes ikke Netflix kan klandres for det.

Du får bare fortelle henne at det holder å se barne-TV hjemme og at det ikke er bra å se for mye på TV hele dagen.

Anonymous poster hash: 04376...5a0
Skrevet

Reklame rettet mot barn er vell ikke lov :klo:

Selv om det kanskje ikke føles slik akkuratt nå så tror jeg du gjør lurt i å ikke gi barnet ditt en iPad til fri bruk. Mitt barn kommer ikke til å få det i hvertfall selv om vi har råd. Barnetv er på tv, og på netflix på Apple TV og data. En "trenger" ikke en iPad til barnet. Vanlig tv holder i massevis med innslag av data og apple tv eventuelt :)

Skrevet

Jeg hater at de må reklamere neftlix og alle de andre streaming-nettsidene med barnetv osv på, siden ikke alle har råd til å gi barnet sitt en pad eller tab.. Som meg.

Har det ikke selv heller, har ikke råd rettogslett, men såklart mange andre barn på skolen som har det også, så hun spørr mye hvorfor ikke hun har en sånn så hun også kan se på barnetv når hun vil..

Hvorfor kan de ikke reklamere det der med voksne, når det er barn som det er nå så føler jo enkelte barn seg annerledes fordi at de ikke har en sånn :(

Anonymous poster hash: 0f378...c7a

Dette her er en kjempeflott anledning til å lære barnet ditt litt om påvirkning og det å bli manipulert av mennesker som skal forsøke å selge deg noe du ikke behøver.

Først, - gjøre deg ulykkelig med å påpeke at du mangler noe.

Så, - noen forteller deg at du kan bli lykkelig og få alt du behøver i verden ved å anskaffe deg noe dem har.

Deretter, - du anskaffer deg unødvendigheten og føler deg straks kjempelykkelig og tilfreds.

Tilslutt, - du føler at du mangler innhold og mening i livet og leter etter noe utenifra som kan gjøre deg glad igjen.

Så-begynner-det-igjen, - noen har noe meningsløst du føler at du trenger.

Gjør dette her til en lærdom i påvirkning. Evnen til å være lykkelig av å tenke på alt en ikke behøver! Løpe etter andre. Adlyde andre. Hvorfor? Er det fordi at mennesker forteller deg noe at du føler en plikt til å ta imot beskjeden?

Om noen sier hopp, - hopper du!

Lær barnet ditt fortellingen om den sanne lykke! Den at man ikke behøver noe mer! Den som forteller at du har alt du trenger. Gled deg heller over det du har og vær takknemlig for at du er lykkelig. Ja jeg vet at dette her ikke er lett, men det er det som lærer barnet ditt i å være et menneske.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...