Skyblue Skrevet 31. august 2015 Forfatter #1921 Skrevet 31. august 2015 Hvor ser du fear the walking dead? HBO? Jææææ :D
fionel Skrevet 31. august 2015 #1922 Skrevet 31. august 2015 Så koselig med babyshower :D ! Og frykt mtp strekkmerker er helt lov! Jrg fikk noen på hoftene, og det var helt krise når de dukket opp =p MEN det er en del av prosessen gitt
Skyblue Skrevet 1. september 2015 Forfatter #1923 Skrevet 1. september 2015 Så koselig med babyshower :D ! Og frykt mtp strekkmerker er helt lov! Jrg fikk noen på hoftene, og det var helt krise når de dukket opp =p MEN det er en del av prosessen gitt Vil heller ha på lårene enn på magen. Men men... Får håpe trening og sunt kosthold kan trylle bort de verste da
Skyblue Skrevet 1. september 2015 Forfatter #1924 Skrevet 1. september 2015 Ææ nå er vi i september plutselig!!! Tenk a! Kribler i magen hihi
j86 Skrevet 1. september 2015 #1925 Skrevet 1. september 2015 Woho september er her!! Tips mtp strekkmerker er tran hver dag. Jeg er for lat til å smøre meg, så droppa det (kanskje 1-2 ggr i uka), men tok tran hver dag. Det skal gjøre huden mer fleksibel. Jeg fikk 0 strekkmerker,gikk til og med 9 dager på overtid med svær baby og gigantisk mage med massevis av vann i kroppen også. Ser bekymringen din, tenkte en del på det selv også, spesielt siden moren min har massevis av strekkmerker og jeg synes det er utrolig kjipt å få.. Krysser fingre for at det ikke utvikler seg! :-)
Skyblue Skrevet 1. september 2015 Forfatter #1926 Skrevet 1. september 2015 Woho september er her!! Tips mtp strekkmerker er tran hver dag. Jeg er for lat til å smøre meg, så droppa det (kanskje 1-2 ggr i uka), men tok tran hver dag. Det skal gjøre huden mer fleksibel. Jeg fikk 0 strekkmerker,gikk til og med 9 dager på overtid med svær baby og gigantisk mage med massevis av vann i kroppen også. Ser bekymringen din, tenkte en del på det selv også, spesielt siden moren min har massevis av strekkmerker og jeg synes det er utrolig kjipt å få.. Krysser fingre for at det ikke utvikler seg! :-) Er ikke omega 3 ca det samme? Tar to sånne kapsler hver dag. I tillegg til multivitamin. Er ikke så synlig enda, men ser ut som det blir mer og mer... Min mor fikk ikke med noen av oss så trodde jo jeg ville arve det. Blæ. Er foreløpig bare rundt navelen... Egentlig det verste stedet man kan få det på.
j86 Skrevet 1. september 2015 #1927 Skrevet 1. september 2015 Jo, det skal være det samme, er slike kapsler med selolje jeg tok og tar enda. Rundt navlen ja, kjipt! ;( dessverre ikke mye man kan gjøre med det, men heldigvis vil det uansett blekne til slutt og det området er jo definitivt et område som man soler mye (i motsetning til hvis du får det på brystene for eksempel).
Saraby Skrevet 1. september 2015 #1928 Skrevet 1. september 2015 (endret) Strekkmerker kommer desverre som en del av pakka. Noen er heldige å får ingen mens andre får hauger Det er faktisk ikke noe man kan gjøre for å forebygge (kremer etc) da det har med gener , hormoner osv . Å gjøre. Selv fikk jeg masse allerede i uke 8. Da hadde jeg ikke antydning til mage og hadde gått NED 2 kg Endret 1. september 2015 av Saraby
Skyblue Skrevet 1. september 2015 Forfatter #1929 Skrevet 1. september 2015 Strekkmerker kommer desverre som en del av pakka. Noen er heldige å får ingen mens andre får hauger Det er faktisk ikke noe man kan gjøre for å forebygge (kremer etc) da det har med gener , hormoner osv . Å gjøre. Selv fikk jeg masse allerede i uke 8. Da hadde jeg ikke antydning til mage og hadde gått NED 2 kg Ja noe av det er jo hormonelt å.. Men siden jeg fikk det først NÅ så håper jeg at det ikke blir for ille heller. Kanskje jeg får det nesten bort med trening uansett
Dyregod Skrevet 1. september 2015 #1930 Skrevet 1. september 2015 Jeg fikk strekkmerker en uke over termin, skikkelig dårlig gjort De var ganske synlige et par uker etter fødselen,men nå ser man de bare i visse vinkler og lys
juliane Skrevet 1. september 2015 #1931 Skrevet 1. september 2015 Jeg har ingen strekkmerker enda, men syns det ser faretruende ut rundt navlen. Jeg har så dyp navle at den ikke er i nærheten av å ha blitt utovernavle, men huden rundt er skikkelig stram og spent altså. Bare venter på at den skal sprekke skikkelig.
Saraby Skrevet 1. september 2015 #1932 Skrevet 1. september 2015 Mine er så dype og store at de både syntes og føles med klær Heldigvis er det de jeg bryr meg minst om! Hadde jeg sluppet det grusomme henget etter graviditet og slanking hadde jeg heller tatt dobbelt så mange strekkmerker Men, da hadde sikkert det vært feil også. Man blir jo aldri fornøyd, blir man vel?
fionel Skrevet 1. september 2015 #1933 Skrevet 1. september 2015 Mine er så dype og store at de både syntes og føles med klær Heldigvis er det de jeg bryr meg minst om! Hadde jeg sluppet det grusomme henget etter graviditet og slanking hadde jeg heller tatt dobbelt så mange strekkmerker Men, da hadde sikkert det vært feil også. Man blir jo aldri fornøyd, blir man vel? Nei det gjør man ikke =P haha
Skyblue Skrevet 2. september 2015 Forfatter #1934 Skrevet 2. september 2015 Jeg er bare redd jeg ikke vil føle meg like fin lenger etter fødsel. At jeg aldri får flat og stram mage igjen uten strekkmerker, uansett hvor mye jeg trener og spiser sunt. Vil jo fortsatt føle meg bra i bikini, og naken med mannen og sånne ting men strekkmerkene syns som sagt ikke så veldig enda, de er ikke dype og brede osv. Men man ser lilla striper rundt navelen når man ser etter. Og de utvikler seg fort skal jeg si deg!! Wæææh! Syns også nettene blir verre og verre. Blir tyngre å snu seg og sånt og beina verker osv. Og pustingen da... Det er så ekkelt å føle at man ikke får pusta skikkelig. Irriterende at jeg "bare" er 34+0 i dag om jeg bare hadde visst sånn ca når fødselen vil starte så hadde det vært litt lettere å holde ut litt til xD men kjenner jeg blir fort irritert osv allerede. Er ikke så veldig glad i å gå gravid, eneste jeg liker med det er sparkene. Og noen ganger er det koselig gå rundt med babybump. Men nå begynner jeg å gå veeldig lei. Hun kan komme alt fra 3 til 7 uker (7 uker hvis jeg går overtid) jeg håper såå inderlig at jeg slipper overtid ass! Klage klage
fionel Skrevet 2. september 2015 #1935 Skrevet 2. september 2015 (endret) Vel... Nå skal jeg være helt ærlig med deg, selvom jeg bare fødte for 9 uker siden.. Nei kroppen din vil ikke bli som før. Ja du vil føle deg annerledes. Ja det er en prosess og bli "glad" i kroppen sin igjen.. Og vet du hvorfor? Fordi du er så utrolig heldig som får lov å sette ett lite mirakel til verden. En liten person som du vil bety alt for, og som driter langt i hvordan du ser ut! For barn, ja de bryr seg faktisk kun om innsiden til mammaen sin! (Og pappa da ) Som sagt er ikke min mage helt flat lenger, og jeg har noen strekkmerker på hoftene.. Og visst plager det meg, ja jeg skal være så ærlig og si at jeh sto forran speilet å gråt her en dag! Men så så jeg bort på den lille klumpen min som lå og gliste til meg, og tenkte at han der! Han har kroppen min "laget" og passet på i 9 mnd!! Denne kroppen har vært og skal være hans trygghet. Og han skal vokse opp og vite at utseende ikke teller, så lenge innsiden din er fin er du mer en bra nok <3 også er det jo pluss både for baby og mamma og ta med vogna på tur= gratis trening for mamma Nei kjære vakre deg, det er lov å tenke i de baner, men tro meg! Det er så utrolig mye annet som vil bety så ufattelig mye mer for deg fremover! Og mannen din vil aldri se på deg på samme måte igjen, men på en helt annen mer spesiell måte! Du er tross alt mammaen til det kjæreste han har! <3 <3 Dette ble langt og rotete, beklager det! Endret 2. september 2015 av fionel
Skyblue Skrevet 2. september 2015 Forfatter #1936 Skrevet 2. september 2015 Vel... Nå skal jeg være helt ærlig med deg, selvom jeg bare fødte for 9 uker siden.. Nei kroppen din vil ikke bli som før. Ja du vil føle deg annerledes. Ja det er en prosess og bli "glad" i kroppen sin igjen.. Og vet du hvorfor? Fordi du er så utrolig heldig som får lov å sette ett lite mirakel til verden. En liten person som du vil bety alt for, og som driter langt i hvordan du ser ut! For barn, ja de bryr seg faktisk kun om innsiden til mammaen sin! (Og pappa da ) Som sagt er ikke min mage helt flat lenger, og jeg har noen strekkmerker på hoftene.. Og visst plager det meg, ja jeg skal være så ærlig og si at jeh sto forran speilet å gråt her en dag! Men så så jeg bort på den lille klumpen min som lå og gliste til meg, og tenkte at han der! Han har kroppen min "laget" og passet på i 9 mnd!! Denne kroppen har vært og skal være hans trygghet. Og han skal vokse opp og vite at utseende ikke teller, så lenge innsiden din er fin er du mer en bra nok <3 også er det jo pluss både for baby og mamma og ta med vogna på tur= gratis trening for mamma Nei kjære vakre deg, det er lov å tenke i de baner, men tro meg! Det er så utrolig mye annet som vil bety så ufattelig mye mer for deg fremover! Og mannen din vil aldri se på deg på samme måte igjen, men på en helt annen mer spesiell måte! Du er tross alt mammaen til det kjæreste han har! <3 <3 Dette ble langt og rotete, beklager det! Njæ. Litt enig og ikke enig så klart er lille verdt det som skjer med kroppen osv. Og så klart vet jeg at hun ikke vil bry seg om åssen mamma og pappa vil se ut. Men det er ikke det jeg tenker på. Hva andre tenker om meg driter jeg i, det er hva jeg sjøl tenker om meg og min kropp. Og så klart kan man få en fin og fast kropp igjen etter fødsel! Ikke med en gang selvfølgelig, og kanskje ikke 100% som kroppen var før graviditeten. Men så klart man kan bli fornøyd med seg selv igjen! Så klart kan man oppnå resultater på kroppen med trening og riktig kosthold. Løpet er ikke kjørt for å si det sånn jeg ser for eksempel på min egen mor... Hun har født tre barn og gikk opp over 20kg med oss alle tre. Men hun har likevel klart å komme seg til normalvekt igjen og jobbet seg til den kroppen hun har hatt lyst på. Det ligger i vår familie å være litt kroppsfikserte på oss selv. Jeg hører mange sier at man bryr seg mindre om kropp og utseendet når man har blitt mamma..ja greit nok at noen faktisk driter litt mer i det, men jeg er nok ikke en av de. Jeg er mer enn takknemlig for å få bli mamma, det er jo noe jeg har ventet i en evighet på føltes det som! Men betyr ikke at jeg slutter å bry meg om å se best mulig ut for det. Jeg vil bli fornøyd med meg selv igjen og det vet jeg jeg kan få til med trening og sunt kosthold. Ni uker er ikke lenge nei. Nå vet jeg ikke om du trener eller ei, eller har tenkt å gjøre det, men strekkmerker kan man forminske og fast kropp kan man fortsatt få. Så det at jeg ikke liker det jeg ser i speilet nå og er redd for hvordan kroppen vil se ut etter fødsel betyr ikke at jeg ikke vet hvor heldig jeg er som får bære fram et barn
Saraby Skrevet 3. september 2015 #1937 Skrevet 3. september 2015 Fint innlegg fra fionel! Men jeg skjønner hva du mener også skyblue! hvordan man ser på seg selv kommer også i aller høyeste grad som du også påpeker fra hvordan man er vokst opp. Det er samme greia her i min familie og det føles til tider litt tungt, men helt ok. Nå er jeg så heldig å ha arvet hudegenskapene til moren min, noe som vil si at jeg faktisk ikke kan få tilbake kroppen min kun ved trening og kosthold. Hengemagen min blir bare slappere jo mer jeg går ned i vekt og trener, så den må jeg desverre operere bort når jeg har oppnådd ønsket vekt . Kjipt, men sånn er det. Så får jeg bare lære meg å leve med det enn så lenge.
fionel Skrevet 3. september 2015 #1938 Skrevet 3. september 2015 Joda, jeg er enig med dere. MEN jeg tror alikevel det er viktig å prøve å snu tankegangen, for tenk på HVORFOR kroppen blir sånn etter en fødsel.. Og hvor fantastisk kroppen vår faktisk er. MEN for all del, som jeg også skrv, jeg har selv stått forran speilet og grått jeh alfså! Så jeg forstår veldig veldig godt hvordan man tenker, men tenke P skrive for å prøve å se det fra en annen synsvinkel!:D
fionel Skrevet 3. september 2015 #1939 Skrevet 3. september 2015 Njæ. Litt enig og ikke enig så klart er lille verdt det som skjer med kroppen osv. Og så klart vet jeg at hun ikke vil bry seg om åssen mamma og pappa vil se ut. Men det er ikke det jeg tenker på. Hva andre tenker om meg driter jeg i, det er hva jeg sjøl tenker om meg og min kropp. Og så klart kan man få en fin og fast kropp igjen etter fødsel! Ikke med en gang selvfølgelig, og kanskje ikke 100% som kroppen var før graviditeten. Men så klart man kan bli fornøyd med seg selv igjen! Så klart kan man oppnå resultater på kroppen med trening og riktig kosthold. Løpet er ikke kjørt for å si det sånn jeg ser for eksempel på min egen mor... Hun har født tre barn og gikk opp over 20kg med oss alle tre. Men hun har likevel klart å komme seg til normalvekt igjen og jobbet seg til den kroppen hun har hatt lyst på. Det ligger i vår familie å være litt kroppsfikserte på oss selv. Jeg hører mange sier at man bryr seg mindre om kropp og utseendet når man har blitt mamma..ja greit nok at noen faktisk driter litt mer i det, men jeg er nok ikke en av de. Jeg er mer enn takknemlig for å få bli mamma, det er jo noe jeg har ventet i en evighet på føltes det som! Men betyr ikke at jeg slutter å bry meg om å se best mulig ut for det. Jeg vil bli fornøyd med meg selv igjen og det vet jeg jeg kan få til med trening og sunt kosthold. Ni uker er ikke lenge nei. Nå vet jeg ikke om du trener eller ei, eller har tenkt å gjøre det, men strekkmerker kan man forminske og fast kropp kan man fortsatt få. Så det at jeg ikke liker det jeg ser i speilet nå og er redd for hvordan kroppen vil se ut etter fødsel betyr ikke at jeg ikke vet hvor heldig jeg er som får bære fram et barn Og kjære du, jeg vet veldig godt at du vet du er heldig. Og jeg skulle kanskje ikke skrevet dey innlegget hos deg i natt alikevel, men ville bare hjelpe og klart man kan trene seg tilbake. Jeg begynner med trening igjen selv snart, og klart man kan oppnå masse med trening. Men kroppen vil ikke bli den samme igjen. Her har forsåvidt også hoftene mine blitt større, det får jeg ikke trent vekk. Så selvom buksene mine passer over magen,så er det døds vonde over hoftene. =P beklager om innlegget mitt traff feil, det var absolutt ikke meningen =\
Skyblue Skrevet 3. september 2015 Forfatter #1940 Skrevet 3. september 2015 Var ikke meningen å virke sinna haha. Jeg var trøtt og lei i går når jeg skrev innlegget og sovnet like etterpå. Men godt vi forstår hverandre da og vi er jo forskjellige vi å... Og kroppene våre er forskjellige. Så det er nok individuelt hvordan kroppen er etter fødsel. Noen får faktisk tilbake kroppen de hadde før fødsel.. Så er bare veldig nervøs for hvordan min er etter fødselen. Men jeg får ta det som kommer og takle "problemet" der og da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå