Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heldig som har så koselig fastlege, ikke at jeg har noe egentlig å utsette på min sånn legemessig, det er vel heller at alt skal skje så fort og timen er over på 10 min ca.. Nå er jordmoren som jeg går til også ikke tilgjengelig på arbeid (tipper sykemelding) så jeg har ikke noe annet valg enn å gå til fastlegen, med mindre jeg kan få komme til i nabokommunen hos jordmor der, må prøve det.. Frister ikke så mye å gå til fastlegen resten av svangerskapet... 

Har du forresten hengt opp wallstickersene du kjøpte på ebay?  var de enkle å henge opp?  

Ha en fortsatt fin helg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å lese at det går så bra! Håper formen holder seg langt inn i tredje trimester også :jepp:

Skrevet

Så fin lege du har! Det er så kjekt å ha en god lege. :)

Skrevet

Nå fikk jeg også lyst til å fylle ut et sånt skjema! Kanskje jeg klarer å huske på det hver uke framover :)

På vei: 27+3
Igjen til termin: 91 dager
Neste kontroll: 27.07.15
Innkjøp: alt bortsett ifra div stelleprodukter til badet, babycall, tripptrapp stol og stokke newborn seat. 
Kjønn: jente
Utålmodig: nei, ikke helt enda...
Navn: E (hemmelig til hun er ute ;) )
Vektøkning: 14 kg  :sjokkert:  :bond: 
Vann i kroppen: bittelitt på leggene
Melk i brystene: lekker en del råmelk da... 
Strekkmerker: nei
Hodet ned: ikke sikker :P
Tungt: noen ganger...
Kynnere: bare når jeg er tissatrengt og når jeg går opp trapper eller er sliten
Hodet festet: nei
Matkick: ikke no spesielt
Plager: vondt i mellomgulvet av å sitte. Ellers i god form!
Humør: en del humørsvigninger. Er ikke lett å være mannen min om dagen tror jeg :P eller meg sjøl forsåvidt..
Høygravid: nei
Fødselsforventninger: frister å føde i badekar! Men får se.. forventer ikke noe spesielt.

Skrevet (endret)

Oppdatering.

Skyblues babyliste:
(det som står i tykk skrift er kjøpt inn)

Klær
Body både langermet og kortermet str 50, 56 og 62
Pysj str 50, 56 og 62
Strømpebukse str 50, 56 og 62
Lue (kjøpt aaaltfor mange i alle varianter)
Litt div klær (genser, tynn jakke, sparkebukse, votter, smekker o.l.)

Ullbody str 56 og 62
Ullpysj str 56 og 62
Sokker (kjøpt 4 par + ett par tykke ullsokker)
Bamsedress/varm dress

Bad/stelleplass
Håndklær (baby får egne håndklær)
Kluter og engangskluter
Badebalje med sånn babysitter oppi for nyfødte babyer
.
Stellematte (skal stå oppå vaskemaskinen) + ekstra stellematte å ha oppe på 
Våtservietter

Sinksalve
Babyolje
Neglesaks til baby
Febertermometer
Bleier
Badekåpe
Oppbevaringskurver til stelleplass (oversiktlig og ryddig)

Barnerommet
Sprinkelseng
Kommode
Dyne (str 65x80 og 80x100)
Madrass
Overmadrass
Laken
Sengetøy
Kosedyr

Nattlys
Sprinkelbeskytter

Bokhylle, lekekasser o.l. kan tas senere.

Kjøkken
Stokke tripp trapp stol
Stokke tripp trapp newborn stol
Tåteflasker (vet ikke hvilken merke da.. mam eller avent? og hvor mange jeg bør kjøpe osv. Tips?)

Div. Utstyr
Vogn (kjøpt Emmaljunga City cross)
Regntrekk og insektnett

Vognpose
Stelleveske
Bilstol m. isofix base

Speil til bilen
Solskjerming til vindu
Babycall med vibrasjon (livsviktig med vibrasjon fordi jeg ikke hører en shit på natta)
Bæresele/bæretøy (det ble ergobaby bæresele)
Vippestol
Vugge å ha i stua
Helseteppe
Saueskinnsteppe

Annet
Babynest
Leketeppe

Babygym
Biteleker/rangler

Endret av Skyblue
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mam-flaskene. Det er nok litt smak og behag.

Du er godt i gang med utstyret da ;)

Skrevet

Jeg fikk med en calma-flaske fra medela da jeg kjøpte brystpumpe. Den er laget for å være "vanskelig" å suge fra, slik at barnet ikke skal bli sugeforvirret om det får flaske mens det er veldig lite. Jeg likte den tanken :) Har i tillegg en del avent-flasker. Jeg vet ikke hva som faktisk funker best da, for jeg har ikke hatt behov for dem enda!

Skrevet

Jeg har heller ingen erfaring, men har hørt veldig mye bra om calma-flaskene, så jeg blir nok å kjøpe dem. :)

Skrevet

Lurt å kjøpe en flaske først for her nekter lille å ta calma. Den fulgte med pumpen, men hun nekter å ta den. Avent og Mam går bra.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! :)

Skrevet

Nå begynner jeg å føle meg svær og tung på alvor. Og mellomgulvet gjør såååå vondt og det tar lenger tid for smerten å gå bort når jeg legger meg ned. Før gikk det bort med en gang men nå tar det tid.. Tegn på at det bare blir trangere og trangere her inne. Bare hører ikke om andre gravide som sliter/har slitt med det... Er liksom bekkenløsning eller låsning som er normalt her.. Og det har ikke jeg. Takk gud for det.. Holder med å ha vondt i mellomgulvet ass.

Glemmer også stadig vekk at det er 50/50 for at lille E ikke vil kunne høre uten høreapparat. Og når jeg kommer på det, stikker det litt i mammahjertet. Jeg har begynt å få litt mammafølelser for lille nå, og ikke bare glede over henne, men ordentlig kjærlighetsfølelse... Kommer vel til å bli helt overveldet m morskjørligjet når hun blir født :P uff.. Blir garantert en av de som griner hver dag i barseltida haha!

Jeg nyter graviditeten så godt jeg kan, men samtidig gleder jeg meg til å bli ferdig å. Gleder meg til å få henne ut, begynne å trene, ikke ha vondt i mellomgulvet lenger, kunne ha på meg normale og fine klær igjen... Spise spekeskinke... Føle meg fin igjen.. Og bare være mamma til lille E! <3

Skrevet

Har en venninne som også slet med smerter i mellomgulvet. For henne fungerte det best å gå uten bh når hun kunne, for hun følte det gjorde det værre..:)

Ser du har tripp trapp på listen din, er 25% på de hos barnas hus nå:)

Og ang. Flasker, O nekter calma han også. Han nekter også mam (selv om det er de smokkene han tar best), så avent har fungert best hos oss:) vi fikk noen av de flaskene i babypakkene, så får dere det så kan dere jo prøve dere frem før dere kjøper:)

Skrevet

Har en venninne som også slet med smerter i mellomgulvet. For henne fungerte det best å gå uten bh når hun kunne, for hun følte det gjorde det værre..:)

Ser du har tripp trapp på listen din, er 25% på de hos barnas hus nå:)

Og ang. Flasker, O nekter calma han også. Han nekter også mam (selv om det er de smokkene han tar best), så avent har fungert best hos oss:) vi fikk noen av de flaskene i babypakkene, så får dere det så kan dere jo prøve dere frem før dere kjøper:)

Går også uten bh så fort jeg er hjemme :P det hjelper ja! Rart at det ikke er flere som får vondt i mellomgulvet.. Eller jeg vet ikke om noen ihvertfall. Venninna di er den første!

Tenkte å kjøpe tripptrapp stol brukt jeg. Mannen er ikke så begeistra over å kjøpe helt ny pga prisen :P

Ja hørt mange liker avent best. Henta babybox på apotek1 i dag og oppi der lå det en avent flaske :) venter fortsatt på melding eller hentelapp fra de andre gratispakkene.. Har kun fått RIMI og apotek1 sin.

Skrevet (endret)

VENNLIGST IKKE SITER :)

Magebilde i uke 27, ca en uke siden. Var på kontroll i dag og lille E vokser fint!

Slettet :)

Endret av Skyblue
  • Liker 1
Skrevet

Fiiine magen!  :rodmer:

Har ikke hatt vondt i mellomgulvet, men bhen er det første som ryker når jeg kommer hjem allikevel!  :fnise:

Vi hadde også tenkt å kjøpe tripp trapp brukt, men jeg fant bare den gamle modellen som vistnok ikke skal funke med newborn setet og/eller trefargede, og jeg klarer ikke trefargede møbler (ja jeg vet.. Sært)...og tanken på å kjøpe maling og utstyr bare for en liten stol fristet lite...

Så da satte jeg ned foten og forlangte en ny. Men med 25% så hjelper det en del da, så har ikke så dårlig samvittighet. :) 

Skrevet

Så flott mage skyeblue! Kjekt med bilde 😄

Skrevet

Fiiine magen! :rodmer:

Har ikke hatt vondt i mellomgulvet, men bhen er det første som ryker når jeg kommer hjem allikevel! :fnise:

Vi hadde også tenkt å kjøpe tripp trapp brukt, men jeg fant bare den gamle modellen som vistnok ikke skal funke med newborn setet og/eller trefargede, og jeg klarer ikke trefargede møbler (ja jeg vet.. Sært)...og tanken på å kjøpe maling og utstyr bare for en liten stol fristet lite...

Så da satte jeg ned foten og forlangte en ny. Men med 25% så hjelper det en del da, så har ikke så dårlig samvittighet. :)

Hehe takk! :)

Ja det var det da... Blæ. Får isåfall vente med å kjøpe det litt til. Kanskje i september :P kanskje mannen har sett at det har blitt mye innkjøp til baby i det siste.. Så lommeboka trenger vel litt pause nå ;)

Skrevet

For en flott mage :)

Skrevet

Nydelig mage :hjerte: Jeg får vondt i ribbeina da hun "hviler" beina der, men er vel ikke det samme da  :fnise: Kjenner jeg må holde meg i kinnet så jeg ikke bare slår til på barnas hus, får legge inn annonse på finn på tripptrappstol heller og holde øynene åpne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...