blomst12 Skrevet 20. mars 2015 #1321 Skrevet 20. mars 2015 Lykke til på svangerskapskontroll! Er så gøy når man får helsekort blir enda mer virkelig da
Nautika Skrevet 20. mars 2015 #1322 Skrevet 20. mars 2015 Lykke til! Det føles litt mer virkelig når man får papirer på at man er gravid.
Skyblue Skrevet 20. mars 2015 Forfatter #1324 Skrevet 20. mars 2015 Koselig jordmor Fått oul time den 26.05 (da er jeg ca 20 uker) fordi jeg skal ha en ul i uke 14-16 en gang. Kunne fått oul på bursdagen min den 25.05, men det er visst en helligdag Så da ble det dagen etter. Men jeg fikk jo brev fra Oslo universitetssykehus nå at jeg har fått ul time hos dem den 06.05!!! Da er jeg jo 18 uker ca, og det er aaaaltfor lenge til. Rett før oul også jo... så jeg har sendt sånn endre time skjema til dem og bedt om time i april istedenfor. Håper jeg kan få en i midten av april... og håper de svarer raskt! Stikker og tar blodprøver neste uke. OOOOg... jeg har gått opp 6 kg 69 kg veier jeg nå. WHAT THE FUCK. Kan ikke stemme.
blomst12 Skrevet 20. mars 2015 #1325 Skrevet 20. mars 2015 Så bra med koselig jordmor. Det har mye og si håper du får endra ul! Og angårnde vekta, veide du deg der? Tenker at hvis det er forskjellig vekt og at du ikke veide deg på morgenen etter tissing og uten klær, så er det nok litt forskjell?
Skyblue Skrevet 20. mars 2015 Forfatter #1326 Skrevet 20. mars 2015 Så bra med koselig jordmor. Det har mye og si håper du får endra ul! Og angårnde vekta, veide du deg der? Tenker at hvis det er forskjellig vekt og at du ikke veide deg på morgenen etter tissing og uten klær, så er det nok litt forskjell? Ja hun er kanskje ikke helt min type menneske om jeg kan si det xD men koselig var hun da! Så gjør meg ikke noe å gå dit fler ganger. Veide meg der ja. Så skal veie meg her hjemme i morra tidlig. Tror vekta vil vise 66 ish, noe som er mer riktig men får se. Tviler på at jeg har gått opp 6 kg altså. Isåfall har puppene mye av skylda der!!
miore Skrevet 20. mars 2015 #1327 Skrevet 20. mars 2015 Du må jo se vektøkningen på vekta di hjemme siden det er den du har veid deg på hele tiden Jeg ser alltid ut til å veie mer enn jeg egentlig gjør når jeg er hos legen, for det er jo etter frokost og flere glass med vann og kanskje en kaffe, og med masse klær på! Ikke rart man drar med seg en ekstra kg eller tre i forhold til morgenvekten i nettoen da.
Frøkenanonym Skrevet 20. mars 2015 #1328 Skrevet 20. mars 2015 11 uker Nå begynner det å gå raskere synes jeg :D Regner også med at vekta di er litt mindre hjemme, jeg hadde 1,5kg forskjell hos legen og morgenen etterpå. Så er best å veie seg på samme tidspunkt og vekt
Askmeagain89 Skrevet 21. mars 2015 #1329 Skrevet 21. mars 2015 Hurra for 11 uker og vellykket kontroll!
lillemeg90 Skrevet 21. mars 2015 #1330 Skrevet 21. mars 2015 Så bra med velykket kontroll! jeg synes det er like greit å veie meg hjemme, det er jo den vekten startvekten er fra. Og så har jeg gått til jordmor, lege og nå sykehuset også. Så blir fort mange forskjellige vekter Håper du får bytte ul timen!
Skyblue Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #1331 Skrevet 21. mars 2015 68 kg på morgenvekta. Så 1 kg mindre enn hos jordmor. Litt bedre da.. Men fortsatt sjokkerende. Bør stabilisere seg altså! Ellers ender jeg opp med 100 kg haha. Døden.
Saraby Skrevet 21. mars 2015 #1332 Skrevet 21. mars 2015 68 kg på morgenvekta. Så 1 kg mindre enn hos jordmor. Litt bedre da.. Men fortsatt sjokkerende. Bør stabilisere seg altså! Ellers ender jeg opp med 100 kg haha. Døden. Mesteparten av det jeg har gått opp gikk jeg opp de første 3-4 mnd Etter det har det jevnet seg litt mer ut!
miore Skrevet 21. mars 2015 #1333 Skrevet 21. mars 2015 Jeg er fascinert av hvor utrolig i rykk og napp jeg går opp! Vekta kan være stabil i et par uker, før jeg plutselig går opp 1.5 kg "over natta". Veier meg kanskje 2-3 ganger i uka, og blir litt overrasket når hoppet plutselig er enormt etter at jeg har blitt vant til et nytt tall Jeg har gått opp en hel del (mer enn snittet tror jeg) selv om jeg spiser relativt sunn mat og trener 4 ganger i uken, men jeg bekymrer meg ikke så mye over det - tenker at kroppen legger på seg det den trenger så lenge man ikke går fullstendig bananas i den ene eller andre retningen.
Saraby Skrevet 21. mars 2015 #1334 Skrevet 21. mars 2015 Jeg er fascinert av hvor utrolig i rykk og napp jeg går opp! Vekta kan være stabil i et par uker, før jeg plutselig går opp 1.5 kg "over natta". Veier meg kanskje 2-3 ganger i uka, og blir litt overrasket når hoppet plutselig er enormt etter at jeg har blitt vant til et nytt tall Jeg har gått opp en hel del (mer enn snittet tror jeg) selv om jeg spiser relativt sunn mat og trener 4 ganger i uken, men jeg bekymrer meg ikke så mye over det - tenker at kroppen legger på seg det den trenger så lenge man ikke går fullstendig bananas i den ene eller andre retningen. tror det er noe i det jeg også! Det at man gjerne legger på seg det man behøver, enten den ene eller andre veien. Jeg er jo overvektig og skal ikke legge på meg mer enn 9-10 kg. Må innrømme at jeg kunne vært mye flinkere med kostholdet i form av å spise mindre og sunnere. Har vel fortsatt å spise som jeg alltid har gjort men nå er jeg straks i mål og har ikke gått opp mer enn 8 kg så langt Mens en som er normalvektig eller slank har jo gjerne lagt på seg veldig mye mer på denne tiden, selvom de har vært flinke med kostholdet. Så tror nok at kroppen regulerer litt selv også. Men selvfølgelig, alt med måte
Trampe Skrevet 21. mars 2015 #1335 Skrevet 21. mars 2015 Jeg veier meg alltid hjemme, og så oppgir jeg bare vekt når jeg er hos legen eller jordmor. Det går i rykk og napp her også. Har hatt en solid økeperiode nå, så nå håper jeg det roer seg litt igjen. Uansett så er det ingen fullstendig krise. Ammer du etterpå så er det aller best å ha noe å gå på, og så er det bare å trille tur og være aktiv etter fødsel. Det går så bra så Jeg husker da jeg bikka 80 kilo med storebror. Da var jeg sjokkert da!
Skyblue Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #1336 Skrevet 21. mars 2015 Håper jeg ikke er en av de som legger på meg det dobbelte av det jeg veide før graviditeten Det blir en lang vei tilbake! men fit mama skal jeg bli altså! gleder meg allerede Men en annen ting... disse hormonene veit dere? De herjer! noe vilt. Altså jeg burde nesten ikke omgås mennesker om dagen, og spesielt ikke barn! Jeg blir forbaska fort irritert og slem. Jeg har fra før ingen problemer med å si ifra om ting eller si det jeg mener, men til vanlig klarer jeg jo å være høflig og si det på en fin måte osv. Men nå er det liksom på nippet av at jeg bare brøler ut til den minste ting som irriterer meg... og det er ganske irriterende å være meg selv om dagen! Det var nesten så jeg klikka på en mann i stad.. han parkerte foran bilen min så jeg ikke kom ut, så jeg måtte gå og si ifra til han. Og så når han rygger bilen litt unna min bil, enda han kan rygge helt ut sånn at jeg får mer plass til å komme meg ut, så bare står han der. Det står en annen bil parkert bak meg i tillegg til at det er en vegg ved siden av bilen min... så det ble ganske trangt å rygge bak og så svinge og så komme meg ut. Rett og slett fordi han mannen gjorde det så vanskelig som mulig for meg! Det føltes som han testa meg rett og slett. Og satt sikkert der og tenkte "Kvinnfolk..." EHm okey. Jeg måtte rygge litt, svinge litt framover, så rygge igjen, svinge enda litt framover og rygge igjen... før jeg kunne svinge meg ut og kjøre. DRITTFYR. Jeg håper denne sinnataggen inni meg roer seg etter hvert? Det blir vel ikke verre utover svangerskapet vel? For hvis, så henger alt og alle rundt meg i en tynn tråd... Jeg kommer til å skremme folk bort. Heh... Mannen og jeg har ikke sett så mye til hverandre i dag, og dagen startet med en simpel krangel. Jeg irriterer meg veldig over at søsteren hans skal ha barnevakt HVER ENESTE UKE. og det er selvføglelig samboeren min hun spør hele tiden. Han sier ja, fordi han ikke tørr å si nei. Han klarer aldri å si ifra.. og jeg som gleda meg til å ha litt kvalitetstid med han i dag, fordi vi så sjeldent har det. Men neida, barnevakt it is! Så da ble jeg sur og spurte hvorfor hun ikke skaffa seg dagmamma fordi hun tydeligvis trenger så forbaska mye barnevakt. Hun spør ikke bare samboer, hun spør flere også. Så altså trenger hun barnevakt nesten hver dag. Wtf tenker jeg bare. Så når jeg foreslo at han kunne nevne dagmamma for henne endte vi opp med å diskutere litt. Jeg sa at jeg følte at han satte alt annet foran vår tid, vårt forhold osv. Og så like før vi skulle dra (jeg skulle jo være med, så vi i det minste kunne kose oss sammen i parken mens nevøen hans lekte litt) men like før vi skulle dra ordna jeg meg, så sender søstra hans mld "du må komme halv ett." og avtalen var jo først kl ett... så da måtte han plutselig brådra, fordi kl var ti på halv ett når hun sendte den meldinga... hallo??? endte jo med at jeg måtte bli igjen hjemme. FLOTTERS. Jeg vet at hvis samboer ikke sier ifra, kommer jeg til å gjøre det. Og så klart skal jeg gjøre det på en mest mulig hyggelig måte, men det er likevel mye bedre om hans egen bror nevner det enn at jeg kommer og ja... stemningen blir jo bare rar uansett om jeg nevner det, selv om jeg sier det på en hyggelig måte. Jeg har liksom så trang for å brøle ut til noen, men vet ikke hvem jeg skal bruke Og lurer på åssen det blir når mannen kommer hjem. Jeg håper han kan foreslå noe hyggelig vi kan finne på istedenfor å bare sette seg ned på sofaen og skru på tven og ja... "hva skal vi ha til middag" æsj, det er jo sånn hver eneste dag. Jeg mister jo all gnist her
Dyregod Skrevet 21. mars 2015 #1337 Skrevet 21. mars 2015 Ikke for å være kjip her, men hormonene blir ikke bedre Ikke for min del. Jeg er verre nå jeg da. Men var ikke så ille i starten tror jeg. Idag var vi på en kafé for åspise middag og ventet llenge på maten. Det er en prøve for en liten jente på under to år. Men det gikk heldigvis bra. MEN når maten endelig kom var lasagnen til datteren min skikkelig brent!? Og da måtte jeg sende den tilbake så hun måtte vente enda lenger. Åååh jeg var så sint, vi hadde i tillegg dårlig tid. Jeg pleier å være rolig når sånt skjer, men nå sleit jeg veldig med å holde meg rolig. Det koker liksom i blodet med én gang! Det samme med mannen, han er så irriterende om dagen Ikke meningen å kuppe dagboka di her, vil bare si at det ikke bare er deg. Jeg forstår godt at du ble irritert på mannen. Jeg har også en mann som ikke klarer å si nei (utenom til meg da...). Han kan love å pusse opp i andre sin leilighet, men her hjemme trengs det minst like mye oppussing! Så det er veldig irriterende. Håper du får en fin kveld uansett
Skyblue Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #1338 Skrevet 21. mars 2015 (endret) Ikke for å være kjip her, men hormonene blir ikke bedre Ikke for min del. Jeg er verre nå jeg da. Men var ikke så ille i starten tror jeg. Idag var vi på en kafé for åspise middag og ventet llenge på maten. Det er en prøve for en liten jente på under to år. Men det gikk heldigvis bra. MEN når maten endelig kom var lasagnen til datteren min skikkelig brent!? Og da måtte jeg sende den tilbake så hun måtte vente enda lenger. Åååh jeg var så sint, vi hadde i tillegg dårlig tid. Jeg pleier å være rolig når sånt skjer, men nå sleit jeg veldig med å holde meg rolig. Det koker liksom i blodet med én gang! Det samme med mannen, han er så irriterende om dagen Ikke meningen å kuppe dagboka di her, vil bare si at det ikke bare er deg. Jeg forstår godt at du ble irritert på mannen. Jeg har også en mann som ikke klarer å si nei (utenom til meg da...). Han kan love å pusse opp i andre sin leilighet, men her hjemme trengs det minst like mye oppussing! Så det er veldig irriterende. Håper du får en fin kveld uansett Off hva skal man gjøre liksom!!! En dag så bare.. Går man bananas tenker jeg. Kommer til å klikke vinkel xD håper det roer seg. Typisk at mannen ikke kan si nei til andre men til oss, som er damene dems.. Ja da det er bare å si nei i fleng -.- Men kvelden ble bra den. Mannen hadde handla hjemmelaget pizza og is på veien hjem og lagde middagen alene da jeg var/er så kvalm. Så fikk jeg spist litt is også. Og så ga han hundene mat og gikk ut med dem. La meg i senga og fikk kose litt med han her før han satt seg ut i stua igjen. Satser på at jeg sovner snart.. Er så sliten og kvalm og lei Endret 21. mars 2015 av Skyblue
Beccy87 Skrevet 22. mars 2015 #1339 Skrevet 22. mars 2015 Har fulgt med litt her uten å gi meg til kjenne, er vel på høy tid nå. Så for det første; gratulerer med larve i magen! For det andre; jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver av hormoner. Er selv 18uker på vei her og har aldri i hele mitt liv følt meg så sint og rett frem rasende som jeg gjorde de første 3 månedene. Det er roet seg litt nå, heldigvis, men kan fortsatt bli veldig oppfarende for små bagateller. Men den første tiden føler jeg jeg gikk rundt og var sint på alt og alle hele tiden, Ville bare skrike og hoppe og skjelle ut alle rundt meg. Fryktelig slitsomt! Men du kan jo håpe på at det kanskje roer seg litt etterhvert da. Og så koselig kvelden deres ble til slutt, fint når mannen ordner sånn!
Skyblue Skrevet 22. mars 2015 Forfatter #1340 Skrevet 22. mars 2015 Kanskje litt i det tidligste laget, men det er 25% rabatt på kappahl nå. Titta litt på Newbie kolleksjonen, sååå mye fint der! Og siden rabatten bare varer til 4/4 slo jeg til litt jeg Første kjøp etter at jeg ble gravid! Ble ett par votter (kommer kanskje godt med til høsten på kalde dager og utover mot vinteren?), to smekker og en utrolig søt bukse! Buksa jeg kjøpte. How cute?? (og jajaja, dere som vil advare meg om at det fortsatt kan gå galt, i know that. Men velger å tro dette går bra jeg. Og om det ikke skulle det likevel, er det vel bare å gjemme det bort til neste baby )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå