Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Skyblue

Anbefalte innlegg

Jeg hadde fortalt pappa også jeg. Det er dårlig gjort å holde ham utenfor bare fordi "ingen skal vite det" før uke 12, spesielt når du egentlig vil fortelle det. Det er jo faren din, ikke random folk liksom... Mannen din kan jo bestemme over sin egen del av familien.

Her fikk mamma vite med en gang nesten. Svigers fikk vite i uke 8, pappa rett etter det (de er skilt og han var her på besøk da, derav forskjellen) og broren min i uke 13. Et par venninner innimellom, og det var det. Har ikke fortalt flere. Folk på jobb så det rundt uke 18-19, og det er fortsatt mange som ikke vet det. Har ikke annonsert det på fb eller noe. Jungeltelegrafen har jo gått, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fortalt pappa også jeg. Det er dårlig gjort å holde ham utenfor bare fordi "ingen skal vite det" før uke 12, spesielt når du egentlig vil fortelle det. Det er jo faren din, ikke random folk liksom... Mannen din kan jo bestemme over sin egen del av familien.

Her fikk mamma vite med en gang nesten. Svigers fikk vite i uke 8, pappa rett etter det (de er skilt og han var her på besøk da, derav forskjellen) og broren min i uke 13. Et par venninner innimellom, og det var det. Har ikke fortalt flere. Folk på jobb så det rundt uke 18-19, og det er fortsatt mange som ikke vet det. Har ikke annonsert det på fb eller noe. Jungeltelegrafen har jo gått, da.

Han får nok vite det i morra :) Men hvis ikke, så holder jeg avtalen med mannen om å fortelle han når 12 uker er passert. Er jo ikke så lenge til uansett :) Og så får vi fortelle svigers når han selv vil. Må jo tenke på at det ikke bare er jeg som skal få baby, men mannen også så han har også noe å si. Jeg vil ikke kjøre ego og bare fortelle når JEG har lyst. ;)

I starten ville jeg annonsere det på face, men har nå i det siste tenkt at jeg egentlig ikke vil likevel. Folk får jo vite uansett så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fortelle noe til noen andre enn mannen min før etter uke 12, for jeg var veldig usikker på om det skulle gå bra etter at vi hadde mistet gangen før. Dermed så skjønner jeg mannen din litt - men jeg skjønner også at det blir litt rart / feil når moren din vet men faren din ikke får vite! Vi endte riktig opp med å fortelle det når jeg var rett over 11 uker på vei, for da hadde vi vært på UL nummer 2 og var rimelig sikre på at det kom til å gå greit - og vi skulle på besøk til foreldrene mine, som bor i en annen by. Var liksom ikke så mange andre muligheter enn å si det da, i og med at det hadde gått 2 måneder til neste gang jeg så dem!

Forteller jeg til faren min nå, svikter jeg mannen min og går bak ryggen på han. Og det vil jeg ikke. Moren min SPURTE meg om jeg var gravid, og da kunne jeg nesten ikke noe noe annet for da hadde jeg LØYET til henne. Det er jo noe annet enn å VENTE til uke 12 med å fortelle. Så jeg får bare forklare det til pappa hvis han lurer på hvorfor han ikke fikk vite før.. han er ikke noen dramaqueen, så kjenner jeg han rett vil han forstå. Han er jo uansett en av de første i familien som får vite. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke annonsert på facebook vi heller. Vet ikke om det skjer før fødsel ;) Jeg har litt dårlig samvittighet da, har ei barndomsvenninne som jeg møter sånn ca 1 gang i året, og ellers har vi ikke så mye kontakt. Syns det er litt rart å sende melding til henne for bare å si at jeg er gravid :sjenert:

Så lenge du vet at faren din kan holde tett går det jo greit om han får vite. Her fortalte jeg kun sjefen (og samboeren hadde snakket med frisøren sin om det :ler:) før uke 12 :P

Lykke til på samtale i morgen. Det er jo fint at du får litt skikkelig oppfølging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra Oslo nå.

Det syndromet jeg har er så mild at det kvalifiserer ikke til de alvorligste tilfellene som for eksempel down syndrom

Eller andre alvorlige ting. Jeg stiller på lik linje med andre som ikke har syndromet når det kommer til sånt. Det verste som kan ramme ungen er hørselen. 50/50 sjangs for at det skjer. jeg får henvisning til en ultralyd til før den ordinære men det blir ikke før uke 14-16 en gang.

Det var beroligende å høre at babyen størst sannsynlig (med lik linje med folk som ikke har syndromet) er frisk (ingen garanti selvfølgelig men ja)og at det ikke var nødvendig å bekymre seg mer enn normalt. Det er også eT stort pluss at jeg er så ung. Om babyen har fått syndromet finner man ikke ut før den er født uansett.

Jeg får sjekke med litt musikk og sånt og se om ungen sparker /reagerer når musikken er på. Når den tid kommer da :P forhåpentligvis om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som gode nyheter! :) Og skulle hørselen være svekket takler dere det helt sikkert helt supert, du hadde vel også litt dårlig hørsel så vidt jeg husker? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo ut som gode nyheter! :) Og skulle hørselen være svekket takler dere det helt sikkert helt supert, du hadde vel også litt dårlig hørsel så vidt jeg husker? :klem:

Ja veldig gode nyheter! :) trenger ikke så tett oppfølging som Jeg trodde.

Jepp hører litt dårlig selv. Så i ungen er i gode hender om det skulle skje h*n også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter! Så bra! Ukebe dine flyr jo bare unna! Og du, ikke bekymre deg for mye over kiloene. Jeg gikk ned 11kilo på en uke etter fødsel. Bare spis fornuftig så går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er braa!! ;) tenk at jeg kanskje får vite kjønn neste gang jeg er pp ul! Men håper ihvertfall alt fortsatt er bra da. :)

Nettopp sett ferdig walking dead med mannen. Den nyeste episoden som er ute nå. Å herre... Mannen skalv til og med gjennom hele episoden xD

Men nå er jeg stuptrøtt! sååå... Good night!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra å høre :) det er fint å være på ultralyd!

Endret av Saltsild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så leeeiii kvalme og brekninger. Magen er helt stappa hele tiden og formen er sånn daff. Ikke trøtt men daff og uggen. Tightsen som satt så behagelig de første ukene strammer skikkelig over magen nå. Så her er det +kg. På morgenen når magen er flat i noen sekunder og jeg trekker den så mye som mulig inn vil ikke den nederste klumpen forsvinne. Er det mage på gang da? Er ikke det litt tidlig for en førstegangs?

Jeg sliter også med å få vondt i ribbeina når jeg sitter lenge i ro. Det er så vooondt! Og når jeg ligger på ryggen en stund og skal reise meg opp får jeg vondt over rumpa. Strekker og stikker veldig der. Hva er det?

Men det er den kvalmen som er verst. Herregud så lei jeg er :P det går utover humøret mitt jo. Håper det tar slutt snart.

Ellers er det jo fint å vite og ikke minst kjenne at ting strekker og vokser på seg her inne. Kjenner stadig noe.. Enten får jeg små kramper av å hoste eller nyse eller bare le.. Eller så kjenner jeg det stikker/graver over kjelleren der. Håper og satser på at det er tegn på at babyen vokser fint her inne.

Er så lite spennede å dele om dagen å. Dagene går som regel til å studere og spise hele tida. Og daffe på sofaen.

Jeg er visst i klagehumør i dag xD men jeg husker å sette pris på graviditeten hver dag sånn ellers. Er jo en grunn til disse plagene. Men greit at det roer seg snart vel :P så jeg kan leve litt normalt igjen.

I morra er planen IKEA med noen venner og jeg gruer meg litt. Vet ikke åssen det er å gå i flere timer og håper jo at jeg ikke er så dårlig i morra. Men ut a huset vil jeg!!

Snart blir det koteletter og potetmos til middag. Håper det er plass i den stappa ballong magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordsn du har det! Kjempeglad for og være gravid men kvalmen tærer på humør og energi! Vi får satse på at det går over rundt uke 12 :) etter uke 14 sist var jeg i super form i en del uker før bekkenløsninga kom. Og jeg tar bekkenløsning foran kvalme any day! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelper på formen og være sengeliggende helt fra 20 på kvelden til å stå opp ca 8 på morran! Føler meg bedre i dag (bankibordet!) Sjekka også altinn og både mannen og jeg får igjen på skatten. Wohooo! Skal ikke så mye på ferie i år, men kanskje noe av det kan gå til babyutstyr :lur:

I går revurderte jeg nesten å bli med på ikea i dag, men nå er jeg klar! Må bare spise frokost og hoppe i dusjen og ordne meg. Like greit å rusle innpå ikea når det er så tåkete som det er i dag ;) ... man vet man er gravid når det man gleder seg mest til å er spise middag der og ikke minst kjøpe med tre for en eller noe kanelboller før man drar hjem! haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker! <3 og plutselig så ble babyen på tickeren mye større å! haha! Første svangerskapskontroll i dag kl 13 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...