j86 Skrevet 12. mars 2015 #1261 Skrevet 12. mars 2015 Bare klippe litt på bildet kanskje Jeg tipper jeg også!
Skyblue Skrevet 12. mars 2015 Forfatter #1262 Skrevet 12. mars 2015 Haha har tippingen begynt allerede!! jeg har litt guttefølelse selv og hjerteslagene var på 120-140 i sekundet (er det riktig?) så det kan jo også tyde på gutt. blir Spennende og se Om vi får vite det på neste ul! Venter fortsatt på brev fra rikshospitalet.. Hmm.. Fått time til første Svangerskapskontoll neste fredag. Er det da man også får dato for oul?
j86 Skrevet 12. mars 2015 #1263 Skrevet 12. mars 2015 Jeg fikk jo vite kjønnt veldig sikkert på UL i uke 15, så du er jo ikke så langt unna det nå Rakk ikke å sette opp tippeliste engang jeg! Fikk innkalling til OUL noen dager etter første svangerskapskontroll, så du får nok det samme!
Nautika Skrevet 12. mars 2015 #1264 Skrevet 12. mars 2015 Haha har tippingen begynt allerede!! jeg har litt guttefølelse selv og hjerteslagene var på 120-140 i sekundet (er det riktig?) så det kan jo også tyde på gutt. blir Spennende og se Om vi får vite det på neste ul! Venter fortsatt på brev fra rikshospitalet.. Hmm.. Fått time til første Svangerskapskontoll neste fredag. Er det da man også får dato for oul? Så fin! Hjerteslag i minuttet, og ikke sekundet Vet ikke om det er noe hold i det med hjerteslag altså Man søker om fødeplass på første kontroll, og når den er innvilget får du innkalling til OUL av sykehuset. Jeg var på kontroll på en fredag, og på mandag lå innkallingen i posten, så det kan gå fort!
Dyregod Skrevet 12. mars 2015 #1265 Skrevet 12. mars 2015 Begge mine jenter i magen har ligget på 120-140 hjerteslag i minuttet Tror ikke det har noe å si i forhold til kjønn, men moro å gjette da godt at alt gikk bra på ultralyd. 1
Skyblue Skrevet 12. mars 2015 Forfatter #1266 Skrevet 12. mars 2015 Så fin! Hjerteslag i minuttet, og ikke sekundet Vet ikke om det er noe hold i det med hjerteslag altså Man søker om fødeplass på første kontroll, og når den er innvilget får du innkalling til OUL av sykehuset. Jeg var på kontroll på en fredag, og på mandag lå innkallingen i posten, så det kan gå fort! Haha takk. Litt fersk på dette enda xD nei er nok litt myte det å Ah okei!
lillemeg90 Skrevet 12. mars 2015 #1267 Skrevet 12. mars 2015 Se der da Vanskelig å si, men er nok en myte. Men har det vert på rundt 140 hver gang:) Her tok det litt lengre tid før jeg fikk OUL dato:) er nok litt forskjellig! må du søke om fødested du eller?
Trampe Skrevet 12. mars 2015 #1268 Skrevet 12. mars 2015 Hjerteslagene sier gutt her også, så det stemmer ikke alltid Meeeeen jeg tror også gutt på deg! Lillebebis
Saraby Skrevet 12. mars 2015 #1269 Skrevet 12. mars 2015 Siden du tilhører samme sykehus som meg trenger du ikke søke om noe, med mindre du har lyst til å føde på et av de i Oslo-området i stedet da Men hvis du ikke har noe spesielt ønske går fødeplassen av seg selv Her sa hjerteslagene jente og foreløpig ser det ut til å være jente Jeg har egentlig jentefølelse på deg også!
Skyblue Skrevet 12. mars 2015 Forfatter #1270 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Siden du tilhører samme sykehus som meg trenger du ikke søke om noe, med mindre du har lyst til å føde på et av de i Oslo-området i stedet da Men hvis du ikke har noe spesielt ønske går fødeplassen av seg selv Her sa hjerteslagene jente og foreløpig ser det ut til å være jente Jeg har egentlig jentefølelse på deg også! Ja var vel det moren min sa til meg å her om dagen. Haha føler meg litt dum når det kommer til slike ting om fødeplass og ja.. Alt det der. Men deilig å slippe å tenke på det da! Jeg tar jo alltid feil ang kjønn så tar nok feil denne gangen også xD blir ikke overrasket om du har rett! Endret 12. mars 2015 av Skyblue
Skyblue Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #1272 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Dere... hjelp meg litt? Jeg har endelig fått brev fra rikshospitalet og timen er allerede 17.03, altså tirsdag som kommer nå! Da er jeg jo bare 10+4 uker... er ikke det litt for tidlig for å sjekke for evt sykdommer eller nakkefold osv? Var jo nettopp på ul også... Det står på brevet at ventetiden kan bli lang hvis jeg velger å utsette timen, så vet ikke helt hva jeg burde gjøre? hva ville dere gjort? Endret 13. mars 2015 av Skyblue
Frøkenanonym Skrevet 13. mars 2015 #1273 Skrevet 13. mars 2015 Ring og spør når du evt kan få neste time i tilfelle? Er jo litt kjapt å ta UL allerede tirsdag
Skyblue Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #1274 Skrevet 13. mars 2015 Ring og spør når du evt kan få neste time i tilfelle? Er jo litt kjapt å ta UL allerede tirsdag Ja... vil jo helst vente til uke 12 ihvertfall Får ringe og høre i morra da.
Skyblue Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #1275 Skrevet 13. mars 2015 Jeg blir henvist til riksen ikke bare pga. tidligere sa, men har også et syndrom som er 50/50 arvelig. Det syndromet inneholder blant annet nedsatt hørsel og litt større sjangs for hull i ryggmargen. Derfor jeg skal få litt tett oppfølging. Min mor har syndromet, jeg og min bror også. Men ikke søsteren min. Og bare jeg fikk nedsatt hørsel. Men verken bror eller jeg (eller søsteren min da) hadde hull i ryggmargen, så sjansen er jo liten, men den er der. Og jeg vil ikke komme for tidlig, og så får de ikke sett noe ordentlig! Så jeg må nok utsette.. håper de har ledig time rundt uke 12-13 da.
Saraby Skrevet 13. mars 2015 #1276 Skrevet 13. mars 2015 Jeg blir henvist til riksen ikke bare pga. tidligere sa, men har også et syndrom som er 50/50 arvelig. Det syndromet inneholder blant annet nedsatt hørsel og litt større sjangs for hull i ryggmargen. Derfor jeg skal få litt tett oppfølging. Min mor har syndromet, jeg og min bror også. Men ikke søsteren min. Og bare jeg fikk nedsatt hørsel. Men verken bror eller jeg (eller søsteren min da) hadde hull i ryggmargen, så sjansen er jo liten, men den er der. Og jeg vil ikke komme for tidlig, og så får de ikke sett noe ordentlig! Så jeg må nok utsette.. håper de har ledig time rundt uke 12-13 da. Kan du ikke ringe til de og høre hva de tror? Det kan jo hende at de får sett det osm trengs selvom det er tidlig. Så får de avgjøre hva som er lurest?
Skyblue Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #1277 Skrevet 13. mars 2015 Kan du ikke ringe til de og høre hva de tror? Det kan jo hende at de får sett det osm trengs selvom det er tidlig. Så får de avgjøre hva som er lurest? Ja, det som er planen nå! Dårlig erfaring med at leger ikke tar tlf, så håper de svarer oss i morra
Saraby Skrevet 13. mars 2015 #1278 Skrevet 13. mars 2015 Ja, det som er planen nå! Dårlig erfaring med at leger ikke tar tlf, så håper de svarer oss i morra Bare å henge på telefonen til de svarer
lillemeg90 Skrevet 13. mars 2015 #1279 Skrevet 13. mars 2015 Ville nok hørt jeg også om det er mulighet for utsettelse:) Kan de se om fosteret har syndromet på ul?
Skyblue Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #1280 Skrevet 13. mars 2015 Ville nok hørt jeg også om det er mulighet for utsettelse:) Kan de se om fosteret har syndromet på ul? Nei ikke garantert at de kan det. Er jo ikke så mye å se uansett utseenesmessig da syndromet ikke synes utvendig. Men det er som sagt om de finner hull i ryggmargen så må de fylle det? Tror je. Husker ikke helt hva moren min sa så får størst sannsynlig ikke vite det før h*n er født. Jeg håper jo barnet får normal hørsel, men hvis ikke så fikser vi det å. Jeg kan Jo alt om å høre dårlig men vet hvor vanskelig det kan være for oss med nedsatt hørsel. Så jah... Er ikke så bekymret da, men likevel godt å vite at jeg får tett oppfølging.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå