Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en fin heiagjeng jeg har! :danse::fnise::lillesky: Du vet du er gravid når du blir rørt av å se noen skrive "hurra for 7 uker!" hahaha

Sto opp 9 og har til nå spist: 3 rista brød og to knekkebrød med kokt egg. Og litt potetgull. Neida, skal ikke stresse med hva og hvor mye jeg spiser, men må passe litt på, det må jeg ;) Du vet også at du er gravid når du driter mer enn normalt å... wtf :icon_lol: sku bare mangle nå som jeg spisr så mye! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for 7 uker :hoppe:

Og jeg synes heller ikke du spiser så mye!:)

Skrevet

For en fin heiagjeng jeg har! :danse::fnise::lillesky: Du vet du er gravid når du blir rørt av å se noen skrive "hurra for 7 uker!" hahaha

Sto opp 9 og har til nå spist: 3 rista brød og to knekkebrød med kokt egg. Og litt potetgull. Neida, skal ikke stresse med hva og hvor mye jeg spiser, men må passe litt på, det må jeg ;) Du vet også at du er gravid når du driter mer enn normalt å... wtf :icon_lol: sku bare mangle nå som jeg spisr så mye! :ler:

Syntes heller ikke du spiser unormalt mye! Ikke spiser du bare drittmat heller, så tror nok det ser går helt fint :nigo: jeg er en av de som ikke har blitt forstoppet gjennom svangerskapet! Her har det vært stikk motsatt og jeg er til tider lei av å fly på do :fnise:
Skrevet

7 uker :duskedame:

Jeg var ekstremt kvalm de første 12 ukene, og måtte tvinge i meg mat. Når jeg endelig ble kvitt kvalmen, ble jeg så sulten at jeg nesten ble bekymret! De neste fire ukene spiste jeg som en villmann/gris, litt som om kroppen følte den skulle "ta igjen" for de første ukene. For å si det sånn, det du har spist til nå i dag hadde ikke vært et helt måltid en gang :fnise: Har roet seg litt nå, men spiser fremdeles mye mer enn før jeg ble gravid. Jeg ligger fremdeles på eller litt under snittet for anbefalt vektoppgang, så jeg ville absolutt ikke bekymret meg.

Skrevet

Er det farlig å spise McDonald's mat? Feks cheeseburger? Og mcflurry isen? :P spiste det nettopp. A m a z i n g :P

Skrevet

7 uker :duskedame:

Jeg var ekstremt kvalm de første 12 ukene, og måtte tvinge i meg mat. Når jeg endelig ble kvitt kvalmen, ble jeg så sulten at jeg nesten ble bekymret! De neste fire ukene spiste jeg som en villmann/gris, litt som om kroppen følte den skulle "ta igjen" for de første ukene. For å si det sånn, det du har spist til nå i dag hadde ikke vært et helt måltid en gang :fnise: Har roet seg litt nå, men spiser fremdeles mye mer enn før jeg ble gravid. Jeg ligger fremdeles på eller litt under snittet for anbefalt vektoppgang, så jeg ville absolutt ikke bekymret meg.

Da håper jeg bare kvalmen og hungeren gir seg etter hvert da :P;) skal ikke bekymre meg om vekta helt enda nei!

Skrevet

Er det farlig å spise McDonald's mat? Feks cheeseburger? Og mcflurry isen? :P spiste det nettopp. A m a z i n g :P

Jeg går til akupunktør som også er jordmor i håp om å få bukt med den verste kvalmen, og hun sa at hvis jeg plutselig fikk lyst på burger var det bare å sende mannen på McDonalds. :jepp: Sikkert lurt å begrense seg litt da, særlig når den kvalme perioden er over. :fnise:

Skrevet

Hvorfor skulle det være farlig? Er ikke noe verre enn å spise det ellers! :P Her gikk det KUN i mc'ærn de første ukene for det var det eneste jeg hade lyst på.

Skrevet

Greit å spørre litt klokere damer her ute da vettu ;) så er jeg mer sikker på at mækkærn er lov!! Og nå har jeg lyst på pasta!!! Det blir middag i morra. Eller kanskje til kvelds i kveld? XD mannen syns jeg spiser mye.. Vil sende han ut så jeg kan spise så mye jeg vil uten å høre "herregud hvor mye skal du spise liksom" heh.

Skrevet

Greit å spørre litt klokere damer her ute da vettu ;) så er jeg mer sikker på at mækkærn er lov!! Og nå har jeg lyst på pasta!!! Det blir middag i morra. Eller kanskje til kvelds i kveld? XD mannen syns jeg spiser mye.. Vil sende han ut så jeg kan spise så mye jeg vil uten å høre "herregud hvor mye skal du spise liksom" heh.

På grunn av deg er kællen her sendt ut etter en quarter pounder......... :sjenert:

Hahah, det er bare å bli vandt med det! Mannen sitter å ser på meg som om jeg er spedalsk noen ganger. Har dager som er ekstreme hvor jeg kan spise typ to porsjoner med middag og fortsatt være sulten.. Heldigvis er ikke alle dagene sånn. Da hadde jeg nok gått opp MYE mer :fnise:

Skrevet

På grunn av deg er kællen her sendt ut etter en quarter pounder......... :sjenert:

Hahah, det er bare å bli vandt med det! Mannen sitter å ser på meg som om jeg er spedalsk noen ganger. Har dager som er ekstreme hvor jeg kan spise typ to porsjoner med middag og fortsatt være sulten.. Heldigvis er ikke alle dagene sånn. Da hadde jeg nok gått opp MYE mer :fnise:

Føler meg så mye bedre når jeg hører at jeg ikke er alene om det!! :P koker meg pasta nå.. Og kutta noen skiver agurk. Mannen bare ler. Hallo det er fire timer sist jeg spiste nå! Da er det lov!

Skrevet

Føler meg så mye bedre når jeg hører at jeg ikke er alene om det!! :P koker meg pasta nå.. Og kutta noen skiver agurk. Mannen bare ler. Hallo det er fire timer sist jeg spiste nå! Da er det lov!

Hahahah, ja det var det jeg tenkte :nigo:

Åh, det hørtes godt ut. Vi skal ha spaghetti bolognese til middag på tirsdag, men blir sikkert det til kveldsmat i morgen tror jeg.. Fordi jeg hadde så lyst på det nå.

Fire timer er LENGE!

Skrevet

Hahahah, ja det var det jeg tenkte :nigo:

Åh, det hørtes godt ut. Vi skal ha spaghetti bolognese til middag på tirsdag, men blir sikkert det til kveldsmat i morgen tror jeg.. Fordi jeg hadde så lyst på det nå.

Fire timer er LENGE!

Gled deg, er ommenomenom! :'D prøver å skjerpe meg litt da vettu hehe. Men fire timer var akkurat litt for lenge merker jeg da. Døtter i meg maten som om jeg har sultet i flere dager.. Sitter i senga, i morgenkåpe og spiser pasta haha. Mens jeg henger på kg XD

Skrevet

Ta det helt med ro ;)

Jeg er ikke gravid enda og spiser mer enn deg i løpet av en dag :P Har gjort det i 2 uker og ikke lagt på meg ett gram.. Men sånn er det når man slutter med en avhengighet så spiser man! Gubben ser rart på meg og mobber meg også, men det bryr jeg meg fint lite om for jeg er nemlig sulten og da spiser jeg :P Så spis og kos deg :) Kroppen sier stopp når det er nok ;)

Skrevet

Hurra for 7 uker! Ikke lenge til ultralyd nå. :)

Menneh... Spahetthi med agurk? :klo:

Synes for øvrig ikke det virker som du spiser alt for mye. :)

Skrevet

Hurra for 7 uker! Ikke lenge til ultralyd nå. :)

Menneh... Spahetthi med agurk? :klo:

Synes for øvrig ikke det virker som du spiser alt for mye. :)

Hadde bare frossen kjøttdeig liggende og syns pasta alene blir litt kjedelig hah! Og jeg er glad i agurk så da ble det en erstatning for kjøttdeig :P men det var fortsatt litt tamt... Jaja!

Skrevet

Klarte ikke å holde det skjult for mamma lenger. Hun sa at hun visste det hehe.. Og ble kjempeglad! Så for seg julaften og sånt og bare "iiiiih gleder meg!" så det var godt å få sagt det til henne! Hun tror at pappa går rundt og tenker litt på det han å, men hun har lovet å ikke si noe :P

Snakka litt sammen og hun fortalte om da hun gikk gravid m meg og rådet meg ikke til å gjøre det samme som henne: ese ut! Haha. "ikke spis skolebrød som meg!" og så lagde hun en kjempegod smoothie til meg. Det hjalp virkelig på kvalmen!

Gleder meg plutselig litt mer nå. Håper virkelig lille her inne lever i beste velgående og at denne gode nyheten kan fortsette hele veien! 4 dager igjen. Håper uka flyr avgårde! Vil bare få det overstått og se et bankende hjerte for første gang! <3

Skrevet (endret)

Hadde bare frossen kjøttdeig liggende og syns pasta alene blir litt kjedelig hah! Og jeg er glad i agurk så da ble det en erstatning for kjøttdeig :P men det var fortsatt litt tamt... Jaja!

Hørtes tamt ut ja. :P Da er det mye bedre å kutte opp litt skinke, ha på ost og smelte i mikroen, med ketshup og grillkrydder på. :P IKKE sunt så klart, men nå er ikke bare pasta så sunt det heller. :fnise:

Så koselig at moren din vet nå. :) Mamma har visst det fra jeg har vært sånn 4 uker på vei begge gangene, og det har vært veldig greit.

Tenker det rett og slett går mer opp for deg når du snakker med moren din om det. :) Også nærmer du deg jo 8 uker, og det har i alle fall i mitt hode alltid vært en milepæl å nå. :) Når du ser hjertet banke på fredag så kan du nok i stor grad senke skuldrene. Mener det bare er sånn 5 % sjanse for å miste etter påvist hjerteaktivitet i uke 8. Og bare 2 % fra uke 9-10. :)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Hørtes tamt ut ja. :P Da er det mye bedre å kutte opp litt skinke, ha på ost og smelte i mikroen, med ketshup og grillkrydder på. :P IKKE sunt så klart, men nå er ikke bare pasta så sunt det heller. :fnise:

Så koselig at moren din vet nå. :) Mamma har visst det fra jeg har vært sånn 4 uker på vei begge gangene, og det har vært veldig greit.

Tenker det rett og slett går mer opp for deg når du snakker med moren din om det. :) Også nærmer du deg jo 8 uker, og det har i alle fall i mitt hode alltid vært en milepæl å nå. :) Når du ser hjertet banke på fredag så kan du nok i stor grad senke skuldrene. Mener det bare er sånn 5 % sjanse for å miste etter påvist hjerteaktivitet i uke 8. Og bare 2 % fra uke 9-10. :)

Ja ble plutselig litt mer virkelig nå som hun vet det. Men ble også litt mer utålmodig til ul og mer nervøs :P

Håper statistikken er på min side da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...